Ik heb vrijwel geen ervaring met CD's branden en nu zit er zo'n ding in mijn pc. Nu heb ik met Nero Burning Rom een nummertje op een CD-R gezet... kun je dan daarna geen tweede keer branden, ondanks dat er nog maar een goede 40MB is gebruikt? Oftewel... moet je een CD-R in één keer beschrijven?
Oke... ik heb nu dus dat gedoe met die multisessie-CD gedaan. En dan kom ik bij Nero in een venster waarbij ik de laatste track moet selecteren van de CD-R zodat ie achter die track verder brand... het probleem is dus dat ie zegt dat de CD-R niet beschrijfbaar is... zo kan ik dus geen track selecteren en stap 7 t/m 12 van "Doorgaan met het maken van een multisessie-CD"-hoofdstuk uit de help van Nero niet doen... weet iemand misschien daar een oplossing voor. [damn ik voel me wel een newbie op dit gebied
]
Verwijderd
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:07 schreef Tigereye het volgende:
Oke... ik heb nu dus dat gedoe met die multisessie-CD gedaan. En dan kom ik bij Nero in een venster waarbij ik de laatste track moet selecteren van de CD-R zodat ie achter die track verder brand... het probleem is dus dat ie zegt dat de CD-R niet beschrijfbaar is... zo kan ik dus geen track selecteren en stap 7 t/m 12 van "Doorgaan met het maken van een multisessie-CD"-hoofdstuk uit de help van Nero niet doen... weet iemand misschien daar een oplossing voor. [damn ik voel me wel een newbie op dit gebied]
Audio CDs moet je in 1x schrijven, en een cd die al is afgesloten kan je natuurlijk niet verder schrijven.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Oke... bedankt... dan weet ik dat.
Ik had het eerlijk gezegt wel verwacht... maar aangezien dit de eerste CD was had ik er niet gelijk 18 nummers opgezet.
Dat was het... voor de rest is dat Nero een fijn programma... nog geen problemen gehad...
Ik had het eerlijk gezegt wel verwacht... maar aangezien dit de eerste CD was had ik er niet gelijk 18 nummers opgezet.
Dat was het... voor de rest is dat Nero een fijn programma... nog geen problemen gehad...
Verwijderd
Wat is dat voor kul? Ik heb wel 'es een audio CD in 10 of meer sessies geschreven, maar ja ik gebruik dan ook Easy CD Creator, en geen Nero. (Laat die maar lekker Rome affikkenOp vrijdag 17 augustus 2001 16:20 schreef VlasBaard het volgende:
Audio CDs moet je in 1x schrijven, en een cd die al is afgesloten kan je natuurlijk niet verder schrijven.
Verwijderd
Dan heb jij een verdomd goeie CD speler, er is geen enkele standalone CD speler die niet afgesloten CD's kan lezen.Op vrijdag 17 augustus 2001 17:25 schreef raccoon het volgende:
[..]
Wat is dat voor kul? Ik heb wel 'es een audio CD in 10 of meer sessies geschreven, maar ja ik gebruik dan ook Easy CD Creator, en geen Nero. (Laat die maar lekker Rome affikken).
Het word een ander verhaal als je hem in je pc speelt want dan doet ie het volgens mij wel (nog nooit geprobeerd).
Of had jij het over een CD met MP3tjes ?
Raccoon weet jij dan misschien waarom hij een nog amper beschreven cd-r herkent als een niet beschrijfbare cd???
edit:
Het gaat bij mij wel om een Audio CD... nero zet mp3'tjes om naar cda en dan gaan ze op de cd-r.
Het gaat bij mij wel om een Audio CD... nero zet mp3'tjes om naar cda en dan gaan ze op de cd-r.
gewoon branden met neroOp vrijdag 17 augustus 2001 18:14 schreef Tigereye het volgende:
Ik denk dat ik al wel weet wat het is. Ik had niet ingesteld dat het een CD met multisessies moest zijn, dus heeft ie em zeker afgesloten. En dan is daar ook nog iets met ISO... maar wat dat is weet ik ook niet. Moet je daar nog iets speciaals voor instellen???
Het kan dus echt niet ben ik achter... das dus 1 CD in de prullenbak... [nee, niet die op het bureaublad!]
Verwijderd
Nee, ik had het niet over MP3tjes. En ik ben er ook achter dat ik niet zo snel met het woord "kul" moet gooienOp vrijdag 17 augustus 2001 17:41 schreef AE-35 het volgende:
[..]
Dan heb jij een verdomd goeie CD speler, er is geen enkele standalone CD speler die niet afgesloten CD's kan lezen.
Het word een ander verhaal als je hem in je pc speelt want dan doet ie het volgens mij wel (nog nooit geprobeerd).
Of had jij het over een CD met MP3tjes ?
De wat oudere stand-alone CD-spelers kunnen inderdaad geen niet-afgesloten CD's lezen. Althans, ze kunnen alleen de 1e sessie van die CD lezen, en niet de 2e of nog latere. Modernere CD-spelers zouden er volgens mij geen moeite mee moeten hebben, en de CD-speler in je computer al helemaal niet.
Die 10-sessie CD van mij heb ik weer gebruikt als master-CD om een paar kopietjes van te draaien (ging om een paar zelf-opgenomen liedjes) en die kopietjes draaien op elke CD-speler als een tierelier... Van de master kan ik alleen maar de 1e sessie horen.
Verwijderd
'k Zou 'em niet in de prullenbak keilen... Je kan hem nog altijd op je computer afspelen. Toch? En je kunt 'em (net als ik deed) als master gebruiken om nog'es kopietjes van te maken (in 1 sessie wel te verstaan!) die dan wel in elke standalone CD-speler te gebruiken zijn.Op vrijdag 17 augustus 2001 20:09 schreef Tigereye het volgende:
Het kan dus echt niet ben ik achter... das dus 1 CD in de prullenbak... [nee, niet die op het bureaublad!]
![]()
![]()
Verwijderd
Voordat ik er opmerkingen over krijg: die kopietjes heb ik natuurlijk niet met CD-copy gemaakt, want dan worden de kopieen ook multi-sessie CD's. "Gewoon" de master als bron gebruiken voor een "gewone" enkele burn-sessie .Op vrijdag 17 augustus 2001 21:41 schreef ik het volgende:
[..]
Die 10-sessie CD van mij heb ik weer gebruikt als master-CD om een paar kopietjes van te draaien (ging om een paar zelf-opgenomen liedjes) en die kopietjes draaien op elke CD-speler als een tierelier... Van de master kan ik alleen maar de 1e sessie horen.
Verwijderd
Nou begrijp ik het Raccoon, zoals je het nu uitlegt klinkt het een stuk aannemelijker.
cya
cya
Ach als onderzetter doet die CD het wel goed...
meer wil ik er niet meer over zeggen... mijn pa gaat nu helemaal op in zijn CD'tjes branden... ik vind mijn minidisc net zo handig...
meer wil ik er niet meer over zeggen... mijn pa gaat nu helemaal op in zijn CD'tjes branden... ik vind mijn minidisc net zo handig...
Pagina: 1