Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup Macbook en Windows PC en laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Mijn vraag
Wat kan ik het best aanschaffen om van onze computers in huis dagelijkse back-ups te maken middels Time Machine? Een NAS of een externe harde schijf? En kunnen er dan Apple files en Windows files op 1 back-up apparaat gemaakt worden? Of conflicteert dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: hoofdcomputer is een Macbook Pro met M1 chip. Echter, we hebben ook een gaming PC, een Cromebook (school) en een Windows laptop (schoolwerk)

Opslag van de Macbook is het belangrijkst, het gaat vooral om foto's, filmpjes en documenten (xls en pdf). Op dit moment net geen TB groot.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel gegoogled en ik kom zoveel verhalen tegen, ik ben de kluts kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door caroden op 01-06-2021 12:31 ]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat back-up betreft geldt de regel 1 = geen. Dat wil zeggen dat je altijd twee kopieën van je data hoort te hebben, het liefst één ervan buiten de deur.

Je zou met twee externe schijven kunnen werken. Die formatteer je als exFAT, zodat Windows én macOS erheen kunnen schrijven. De Chromebook kan je het beste naar Google Drive laten lopen gezien het niet echt een apparaat voor lokale opslag is in de basis.

De schijven ruil je periodiek om.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 01-06-2021 14:01 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Bedankt voor de tips!

Enig idee of dit met TimeCapsule automatisch werkt? Dus aan mijn netwerk hangen? Of moet ik met deze optie het manueel doen en koppelen aan de betreffende laptop ?