Batterij capaciteit zeer snel verlaagd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:20
Is het normaal dat bij mijn iPhone SE 2020 die ik nu ongeveer 45 dagen heb, de batterij capaciteit al van 100% naar 98% is gegaan? Mijn vorige iPhones bleven volgens mij vele malen langer op 100% capaciteit, en als eenmaal de daling is ingezet gaat het over het algemeen rap volgens mij...

Het is een refurbished “nieuwstaat” telefoon en had bij aanschaf 1 laad cycli gehad volgens de diagnostics en geen enkele gebruikers sporen, dus ik dacht echt nieuw volgens mij. Maar gezien bovenstaande vraag ik mij af of er niet toch stiekem een aftermarket batterij in is gezet...

Ik gebruik de telefoon namelijk niet zwaar, zo staat locatie service standaard uit, altijd auto brightness op het scherm, is de accu nooit leeg aan het eind van de dag, heb ik optimized battery charging gebruikt zodat hij niet overlaad. Ik vermoed dat ik ongeveer 35 - 40 laad cycli heb gehad op de accu.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja dat is redelijk normaal.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Dat is nog 2.3 jaar totdat hij de 80% bereikt heeft en een nieuwe batterij nodig heeft.. prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Vind het wel snel; ik heb 3 maanden geleden de batterij van mijn SE eerste generatie vervangen ( te gehecht aan de compactheid om 'm te vervangen) en die staat nog steeds op 100%. Wordt iedere nacht opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

dura schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:00:
Vind het wel snel; ik heb 3 maanden geleden de batterij van mijn SE eerste generatie vervangen ( te gehecht aan de compactheid om 'm te vervangen) en die staat nog steeds op 100%.
Is die wel opnieuw gekalibreerd ? Anders is het logisch dat die op 100% blijft staan omdat de capaciteit nog berekend wordt op basis van je oude.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Montaner schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:19:
Dat is nog 2.3 jaar totdat hij de 80% bereikt heeft en een nieuwe batterij nodig heeft.. prima toch?
Ik kom uit op 1.2 jaar als het lineair daalt? Sowieso vind ik +- 2 jaar bij licht gebruik echt zeer kort met 80%

[ Voor 11% gewijzigd door menne op 04-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik weet niet of het normaal is. Mijn iPhone 12 Pro heeft nog steeds 100% en is op de dag van release gekocht. Moet wel zeggen dat ik veel draadloos laad, dus misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

menne schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Ik kom uit op 1.2 jaar als het lineair daalt? Sowieso vind ik +- 2 jaar bij licht gebruik echt zeer kort met 80%
Zal er ook aan liggen hoe je doet opladen en dergelijke. Mijn iPhone 12 die nu een maand of 7 oud is, is net sinds een week naar 99% gegaan. Kan zijn dat ik geluk heb, of dat jij net pech hebt. Is natuurlijk ook de vraag hoe accuraat die batterijconditie is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

menne schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:08:
Is het normaal dat bij mijn iPhone SE 2020 die ik nu ongeveer 45 dagen heb, de batterij capaciteit al van 100% naar 98% is gegaan? Mijn vorige iPhones bleven volgens mij vele malen langer op 100% capaciteit, en als eenmaal de daling is ingezet gaat het over het algemeen rap volgens mij...

Het is een refurbished “nieuwstaat” telefoon en had bij aanschaf 1 laad cycli gehad volgens de diagnostics en geen enkele gebruikers sporen, dus ik dacht echt nieuw volgens mij. Maar gezien bovenstaande vraag ik mij af of er niet toch stiekem een aftermarket batterij in is gezet...

Ik gebruik de telefoon namelijk niet zwaar, zo staat locatie service standaard uit, altijd auto brightness op het scherm, is de accu nooit leeg aan het eind van de dag, heb ik optimized battery charging gebruikt zodat hij niet overlaad. Ik vermoed dat ik ongeveer 35 - 40 laad cycli heb gehad op de accu.
Hij kan zo maand of 3-4 op 98% blijven
(ref. toestel kan wel Ali batterij hebben)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja, dit zegt nog helemaal niets namelijk - maak je geen zorgen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo’n batterij indicator verminderd lang niet altijd liniair. Ik zou mij er weinig zorgen om maken (en al doe je dat wel, daarvan wordt de batterij niet beter).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Zal idd wel los lopen. Mijn iPhone XR is intussen 2,5 jaar oud en zit op 96%. Heeft er een half jaar over gedaan om van 98% naar 96 te komen.

Let er wel op dat zoals @Hackus aangeeft er een cheapo Aliexpress accu in kan zitten.
Dan is er geen duidelijke lijn in te trekken. Risicootje van refurbished kopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nelizmastr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:25:
Zal idd wel los lopen. Mijn iPhone XR is intussen 2,5 jaar oud en zit op 96%. Heeft er een half jaar over gedaan om van 98% naar 96 te komen.

Let er wel op dat zoals @WhatsappHack aangeeft er een cheapo Aliexpress accu in kan zitten.
Dan is er geen duidelijke lijn in te trekken. Risicootje van refurbished kopen.
ik heet Hackus :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Dank dat je me eraan herinnert dat ik voor mijn eerste kop koffie nog niet goed kan lezen :D :F

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Als je een Apple computer hebt, kan je het gratis programma coconut battery downloaden. Met een USB kabel kan je de battery status van jouw telefoon uitlezen. De waarde die jouw telefoon laat zien wijkt af van de echte waarde. Apple heeft zijn eigen manier van de health tonen. Je kan ook zien hoe oud de batterij is en hoeveel cycles die heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/assets/img/BigSur/3.9.2_bigsur_iphone_light.png

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
@4POX Interessante tool, zo leer je nog eens wat! _/-\o_

Volgens die tool zit de batterij op 96.9% v/d design capacity (1765mah v/d 1821mah) met een cycle count van maar 31. Een cycle count van 31 vind ik echt heel laag. Nouja, in ieder geval weer wat geleerd, het is verder wat het is natuurlijk. Maar wel interessant om uit te kunnen lezen zo.

Batterij zou verder 448 dagen oud zijn (en het device 427), met als manufacturer Desay Corporation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

menne schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:49:
@4POX Interessante tool, zo leer je nog eens wat! _/-\o_

Volgens die tool zit de batterij op 96.9% v/d design capacity (1765mah v/d 1821mah) met een cycle count van maar 31. Een cycle count van 31 vind ik echt heel laag. Nouja, in ieder geval weer wat geleerd, het is verder wat het is natuurlijk. Maar wel interessant om uit te kunnen lezen zo.

Batterij zou verder 448 dagen oud zijn (en het device 427), met als manufacturer Desay Corporation.
Blijft apart. Heel veel Apple gebruikers hebben nog nooit van de App gehoord. In 2006 met mijn eerste mac gebruikte ik het al. Ik denk dat dit 1 van de oudste Apple tools is die nog actief wordt onderhouden. De ontwikkelaar pusht de gebruikers absolut niet om premium te gaan. Het werkt gewoon goed.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je verder geen Apple gear hebt, kun je voor oa Windows ook 3U-Tools gebruiken, Om veel over je toestel uit te lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Die van mij is na twee maanden nog gewoon 100%. Ik heb de optie geoptimaliseerd laden ook altijd aan staan.

Daarnaast gebruik ik een standaard Apple laadblokje. Geen snellader meer, want meer capaciteit is met die kleine accu alleen maar overkill. De telefoon wordt ook niet warm zo.

Bij ~30% gaat de phone aan de lader en bij ~95% stop ik met laden.
Mijn SE2020 is in pakweg 90 minuten helemaal vol, en gaat ruim een dag mee.
Pagina: 1