Amazon schreef elke maand 3 euro af zonder mijn weten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.568 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Vandaag kwam ik er achter dat Amazon.nl maandelijks 2,99 afschreef van mijn credit card voor Amazon Prime. Het is mij niet duidelijk hoe ik aan die subscription kwam, wellicht ergens een vinkje aangeklikt.

Ik heb echter nooit gebruik gemaakt van de dienst en heb ook nooit een factuur ontvangen van Amazon. Zoals Apple en Google bijvoorbeeld mij maandelijks een factuur per email sturen voor mijn cloud subscription, doet Amazon dat dus niet.

Op deze manier + mijn fout dat ik er overheen heb gekeken bij mijn afschrijvingen, hebben zij ruim een jaar maandelijks kunnen incasseren.

Ondanks ik maar een paar bestellingen heb gedaan bij Amazon en ik overduidelijk geen gebruik heb gemaakt van hun Prime diensten, willen ze mij niet tegemoedkomen.

Ach, het gaat om 40 piek. Maar is het niet een beetje kinderachtig van zo'n grote firma om in alle stilte geld af te schrijven bij nietsvermoedende klanten en daarna ook geen coulance willen geven?

Ik kocht er dus al bijna niets, maar nu betaal ik liever een paar euro meer aan Bol.com :+

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk toch dat je bij een bestelling vorig jaar Prime aangevinkt hebt gelaten. In ruil voor gratis of snellere verzending en dan de eerste 30 dagen gratis oid.
Nu je het zegt, ik krijg daar verder ook geen factuur van (van Netflix en Spotify overigens ook niet).
Beter opletten met je afschriften voortaan dus, gelukkig valt het leergeld in deze te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kinderachtig? Ik zou de schuld toch echt alleen bij jezelf zoeken.
Hint: Netflix stuurt je ook geen maandelijkse factuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

FreakNL

Well do ya punk?

Je krijgt daar idd geen facturen van.

Ik heb het ook, maar dan wel bewust. “Lid” worden gaat idd makkelijk als je een keer iets besteld. Je moet overigens wel actief een vinkje aanzetten, een handeling die je blijkbaar vergeten bent.

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Ik ben inderdaad verantwoordelijk om mijn CC in de gaten te houden, maar aan de andere kant vertrouw ik hen ook mijn creditcard gegevens toe waar je heel makkelijk als bedrijf geld vanaf kunt plukken.

Met een beetje creativiteit lok je je klanten vrij eenvoudig in de val door ze een vinkje te laten zetten zonder dat ze het door hebben. Als je op die manier je eurootjes moet verdienen als Amazon ben je wat mij betreft wel af. Zeker als ze zich daarna ook niet coulant opstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aviv1 op 31-05-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik weet dat ik bij prime toch echt wel wat extra’s moest doen om het aan te zetten.

Misschien heb je het prime vinkje een keer aangezien van ik moet hiermee akkoord gaan anders krijg ik mijn bestelling niet ofzo?

Ik bestel al ongeveer 10 jaar bij Amazon en heb nog nooit per ongeluk op prime geklikt of de gratis credit card geaccepteerd.

Het kan ook zijn dat je het een keer hebt aangeklikt voor extra korting. Zo heb ik bij bol.com namelijk de Select gekozen omdat ik bij een bepaald product veel korting kreeg.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 16:22
Dat ze zich niet coulant opstellen komt ook omdat de klantservice uitbesteed is.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Aviv1 je weet dat je voor die paar euro/maand ook toegang hebt tot allerlei films en series? Ik vind het een goede deal voor dat geld, maar ik heb er dan ook bewust voor gekozen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-05-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
CyBeRSPiN schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:29:
@Aviv1 je weet dat je voor die paar euro/maand ook toegang hebt tot allerlei films en series? Ik vind het een goede deal voor dat geld.
Ik heb nog nooit een film gekeken via Amazon en dat kunnen ze ook zien lijkt me. Het punt is dus dat ik betaal voor een dienst die ik nooit heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
https://radar.avrotros.nl...o-krijg-je-je-geld-terug/

Je kan proberen je geld terug te krijgen, als je prime niet gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is volgens mij niet het punt.
Ik kan me abonneren op een tijdschrift en dat nooit lezen.
Of op spotify en nooit een liedje luisteren.

het abbo geeft je recht om dat wel te doen. NIet de verplichting om het te doen.

Ik krijg voor Amazon S3 gewoon maandelijks een overzicht.
En ook voor mijn F3 licenties van Microsoft.

Maar idd niet voor Prime of o365.

Het punt is dat je waarschijnlijk toch ergen op hebt geklikt. Waardoor je het abbo hebt afgesloten.

Dat van @Soldaatje is wel interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 31-05-2021 21:33 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Aviv1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Ik heb nog nooit een film gekeken via Amazon en dat kunnen ze ook zien lijkt me. Het punt is dus dat ik betaal voor een dienst die ik nooit heb gebruikt.
Als jij een dienst afneemt en er vervolgens helemaal niks mee doet, dan is dat helemaal aan jou. Dat is voor Amazon (of wie dan ook) geen legitieme reden om je geld dan maar terug te geven.

De kans is 99,9% dat je zelf toch een keer ergens een vinkje voor Amazon Prime hebt aangezet tijdens één van je bestellingen. En daar is verder dan ook niks fout of kinderachtig aan dat Amazon het door blijft rekenen.

Maar heb je Amazon al een keer gecontact en aangegeven dat je dit niet bewust hebt gedaan, en graag de maandelijkse kosten terug wilt? Amazon is bijzonder coulant in veel gevallen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
@DarkSide & @Hahn

Wat doen jullie nou interessant? Ik heb toch uitgelegd dat ik onbewust lid was? In dat geval kun je toch ook niet bewust kiezen om er geen gebruik van te maken en wel te betalen?

Dan is dat dus niet "helemaal aan mij" want ik wilde dit abo helemaal niet hebben.

En ja, zoals in TS staat zijn ze dus niet coulant en willen ze mij niet terugbetalen, behalve voor de laatste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Aviv1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:43:
@DarkSide & @Hahn

Wat doen jullie nou interessant?
Je kan ook normaal reageren :?
Ik heb toch uitgelegd dat ik onbewust lid was? In dat geval kun je toch ook niet bewust kiezen om er geen gebruik van te maken en wel te betalen?

Dan is dat dus niet "helemaal aan mij" want ik wilde deze abo helemaal niet hebben.
Amazon kan niet ruiken of iets per ongeluk aangevinkt wordt. Wat ik zei was een algemeen voorbeeld waarin je men helemaal vrij is om niks te doen met je (niet jij specifiek!!1) net afgesloten abonnement.

Je zou eventueel nog op kunnen zoeken in je orderbevestigingen van rond de tijd dat het inging of er iets over stond. Als daar duidelijk stond dat je bijvoorbeeld 1 maand gratis Prime kreeg, en dat het daarna 2,99 zou gaan kosten, dan heb je geen poot om op te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 31-05-2021 21:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 06:57

GforceNL

Out of memory....

@Aviv1 je zal net zelf aan hebben geklikt, maar niet hebben gelezen tijdens een bestelling. Aangezien je het na bijna een jaar pas opvalt op je credit card afschrift, denk ik dat je wel vaker iets maar half door leest.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51
Hahn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Je kan ook normaal reageren :?

[...]

Amazon kan niet ruiken of jij iets per ongeluk neemt.

Je zou eventueel nog op kunnen zoeken in je orderbevestigingen van rond de tijd dat het inging of er iets over stond. Als daar duidelijk stond dat je bijvoorbeeld 1 maand gratis Prime kreeg, en dat het daarna 2,99 zou gaan kosten, dan heb je geen poot om op te staan.
Het probleem is wel dat ze er alles aan doen om mensen per ongeluk diensten af te laten nemen en op die manier geld binnen laten rollen. Kijk, natuurlijk er is wat voor te zeggen dat de gebruiker in deze niet juist heeft gehandeld, maar het hele "systeem" is zo gebouwd dat de kans hierop zo groot mogelijk is.

Jullie zeggen, bedrijven moeten winst maken, staan volledig in hun recht, maar eigenlijk is het natuurlijk totale bullshit (imo). Dit zou eigenlijk gewoon niet toegestaan moeten zijn, maar goed, daarover zullen we het waarschijnlijk niet eens worden.

Bedrijven hebben gewoon veel te veel macht in deze (imo) en het is jammer dat we als maatschappij al een mening hebben dat bedrijven alles maar mogen doen omdat ze toch winst moeten maken ("voor de aandeelhouders etc.). Helaas een negatieve kant van ons extreem kapitalistische systeem zou ik zeggen, ethisch handelen zou ik het niet noemen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:04

g0tanks

Moderator CSA
Aviv1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:19:
Ik kocht er dus al bijna niets
Dus je hebt er in het afgelopen jaar wel zo nu en dan iets gekocht? Dan heb je dus wel gebruik gemaakt van Amazon Prime voor snellere verzending.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien de toon van dit topic én het ontbreken van discussie-waarde gaat deze op slot.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.