Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoge prijzen HDDs - waarom?

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 21:58
Ik weet niet of het anderen is opgevallen, maar de prijzen van harde schijven met een hoge capaciteit lijken de pan uit te rijzen. Is de vraag zo toegenomen, of is ook daar schaarste aan het ontstaan?

Ik ben moment aan het oriënteren voor een externe HDD van 10-14 Tb en ga mijn aankoop npg wel even uitstellen.

Een paar maanden terug was deze voor tussen de 200 en 250 euro te krijgen. De afgelopen weken nergens deze of een soortgelijke schijf te vinden. Nu ineens is hij er weer voor bijna de dubbele prijs. Eerlijk gezegd een beetje bizar.

https://www.coolblue.nl/p...lements-desktop-12tb.html

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27
Zoek even op CHIA en Proof of Space….

• PHiXioN
Ik had daar inderdaad al over gelezen en begreep dat dit met name de SSD markt zou raken. Blijkbaar maakt snelheid niet uit bij deze nieuwe crypto als zels deze units worden ingezet.

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27
Jemig! Zit ik rustig een maandje te wachten op een beetje leuke aanbieding om een NAS te bouwen, krijg je dit. Het zal wel onmogelijk zijn maar heeft iemand een idee hoe lang deze prijzen onzin gaat duren?

In de 6 - 12 TB range zijn er momenteel nog maar 2 schijven bij 2 respectabele shops op voorraad zonder bizarre prijsverhoging:

WD Elements 6TB bij Coolblue voor €135. - prijs verhoogd
Seagate Expansion 8TB bij MediaMarkt voor €160. - uitverkocht

Beiden SMR. De Seagate is wss een Barracuda. De WD is wss een Red. De Red is iig bedoeld voor een NAS dus heb die maar genomen. De WD is een Blue.

[ Voor 71% gewijzigd door eagl0r op 02-06-2021 19:35 . Reden: incorrecte info ]

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik begreep deze de verwijzingen eerst niet. Maar na het lezen van dit artikel wel.

• PHiXioN
WD elements 12Tb was 2 maanden geleden 199 euro in de aanbieding. Nu 429. Doe even normaal met die prijzen. Ik ben blij dat ik nog 3Tb vrij heb op mijn nas en nog wat rondslingerende schijven voor losse backups, anders was ik nu wel chagrijnig geweest.

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Amazon heeft weer voorraad Seagate externe harde schijven voor normale prijzen (staan niet in pricewatch) https://www.amazon.nl/gp/product/B0889C91T3

Edit: Ik kijk net nog even en ze zijn weer uitverkocht. Ik heb gisteren zelf een 12TB versie kunnen kopen voor redelijke prijs (€214,-) en de 14TB versie was ongeveer €235,- als ik me goed herinner. Regelmatig even op de site kijken of ze voorraad hebben lijkt het devies.

Ik heb eerder al drie stuks van dit model gekocht voor €199,- per stuk en deze bevatten een IronWolf Pro drive intern ;)

[ Voor 13% gewijzigd door PeterPan op 04-06-2021 07:58 ]

• dvdmeer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10 07:15
Had een tijdje terug een nieuwe NAS gekocht en wou deze gaan vullen met 18 TB WD Gold schijven. Aangezien die dingen toch wel prijzig waren had ik besloten er iedere maand 1 te kopen. Dat heb ik 2 maanden volgehouden voordat de prijzen verdubbeld waren. En dat in 2 weken tijd.
Echt heel ongelooflijk. Eerst was 'ie iets van 384 euro en nu 864.

Maar goed, ik wacht wel. Heb geen keuze want ik ga die belachelijke prijs niet betalen.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 12:00
dvdmeer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:20:
Had een tijdje terug een nieuwe NAS gekocht en wou deze gaan vullen met 18 TB WD Gold schijven. Aangezien die dingen toch wel prijzig waren had ik besloten er iedere maand 1 te kopen. Dat heb ik 2 maanden volgehouden voordat de prijzen verdubbeld waren. En dat in 2 weken tijd.
Echt heel ongelooflijk. Eerst was 'ie iets van 384 euro en nu 864.

Maar goed, ik wacht wel. Heb geen keuze want ik ga die belachelijke prijs niet betalen.
Chia ... ik farm zelf ... zot hoeveel netspace er dagelijks bijkomt ... ik zou nog paar maand wachten .. tot alles wat overgewaaid is .

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 08:35

4POX

Everybody is wired

Het Chia netwerk is nu 18 Exabyte groot. Twee weken geleden was dit 7 exabyte. Het netwerk groeit zo hard dat ik bang ben dat het nog lang kan duren voordat schijven weer betaalbaar zijn. Hier in Azië is overal de harddisk voorraad op. Of ze vragen het dubbele.

18 Exabyte met alleen maar bingo kaarten.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1