Radeloos, probleem met men Sony Monitor :-(

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Type: Sony 17" Monitor (CPD-E200E).

Mijn monitor valt regelmatig uit, heb zelf wat onderzoek gedaan naar wat het probleem zou kunnen zijn maar nog niets gevonden.

PC:
-Videokaart is perfect, heb al 3 verschillende kaarten geprobeert.
-Standby, DPMS, ... opties staan uit.
>>>Nokia monitor werkt trouwens perfect op die PC, het ligt zeker en vast aan men Sony.

SONY:
-In de menu's, noch de manual staat iets van standby.
-De sony heeft trouwens geen reden om in standby te gaan omdat ik constant aan het werken ben (vb quake3a).
-Ik heb op alle rezoluties geprobeert met hun aanbevolen Hz, maar ook op alle rezoluties op 75Hz en zelfs 60Hz. Op 32, 24 en 16 bit kleuren. Op een paar verschillende kleur warmtes. (zelfs MSDOS)

>> kabels zijn perfect, als je het scherm es door het huis verhuist blijft hetzelfde probleem zich voordoen.
>> in de winter is het lekker koud en heb ik dit nog voor, dus warmte kan het ook niet zijn.
>> driver van de monitor is geinstalleerd.

Nu weet ik nix meer, wat zou het nu toch kunnen zijn?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Monitor defect???

Heb je nog garantie.

Zo ja, terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Zo nee, nieuwe monitor aanschaffen.

Good goan

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Hoe valt hij uit? Alleen de monitor of alles (lichtje uit) Maak anders de kast open (stroomloos en even wachten) en controleer de boel op losse contacten en slechte solderingen. De laatste kan je soms ook herkennen aan het feit dat het probleem na een klap optreedt of verdwijnt.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beeld valt uit, lichtje blijft op "ON" staan.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 12:31

Orac

Ik mis je papa.

En als je een (niet al te harde) tik tegen de monitor geeft. Heb je dan weer (even) beeld? Zo ja, dan zijn meestal een paar solderingen in het hoogspannings deel gekristaliseerd en dan krijg je scheurtjes.