Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Software development: zware IDE, Docker, VM's. Daarnaast wil ik de laatste games (bijvoorbeeld RDR2, Cyberpunk) op 1440p/144Hz moeiteloos kunnen draaien en over een tijdje ook het VR gamen eens uitproberen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000 en 2500 euro excl. randapparatuur en dure toekomstige videokaart niet meegerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een start gemaakt, zie lijst hieronder. Randapparatuur ga ik later zelf voor op pad. Software is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bloedsnel, stil en geen tierelantijntjes zoals RGB. Waterkoeling ook liever niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de laatste tijd veel gelezen en ik denk dat ik een leuke eerste opzet heb gemaakt. Echter ben ik niet overal in thuis, dus ik heb ongetwijfeld wat over het hoofd gezien.
Mijn vraag aan jullie is om er kritisch naar te kijken en waar nodig hoor ik graag waar ik de mist in ben gegaan of welke onderdelen beter vervangen kunnen worden door andere.
De videokaart kom ik echt niet in uit. Graag zet ik er tijdelijk een in voor casual gaming (geen nieuwe games op high res) tegen een leuke prijs om er later, als de prijzen weer wat normaal zijn, een echt goede videokaart aan te schaffen. Tips?
Software development: zware IDE, Docker, VM's. Daarnaast wil ik de laatste games (bijvoorbeeld RDR2, Cyberpunk) op 1440p/144Hz moeiteloos kunnen draaien en over een tijdje ook het VR gamen eens uitproberen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000 en 2500 euro excl. randapparatuur en dure toekomstige videokaart niet meegerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een start gemaakt, zie lijst hieronder. Randapparatuur ga ik later zelf voor op pad. Software is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bloedsnel, stil en geen tierelantijntjes zoals RGB. Waterkoeling ook liever niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de laatste tijd veel gelezen en ik denk dat ik een leuke eerste opzet heb gemaakt. Echter ben ik niet overal in thuis, dus ik heb ongetwijfeld wat over het hoofd gezien.
Mijn vraag aan jullie is om er kritisch naar te kijken en waar nodig hoor ik graag waar ik de mist in ben gegaan of welke onderdelen beter vervangen kunnen worden door andere.
De videokaart kom ik echt niet in uit. Graag zet ik er tijdelijk een in voor casual gaming (geen nieuwe games op high res) tegen een leuke prijs om er later, als de prijzen weer wat normaal zijn, een echt goede videokaart aan te schaffen. Tips?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 569,- | € 569,- |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 206,86 | € 206,86 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 77,45 | € 77,45 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 216,15 | € 216,15 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 130,- | € 130,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 184,99 | € 184,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.524,35 |
[ Voor 1% gewijzigd door rob.maas op 31-05-2021 21:08 . Reden: Wijziging systeem na reacties ]