Giving back, goede doelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hey @Wanja @Moonsugar,

DPG Media doet al het nodige aan MVO (bijv het nieuwe HQ wat het hoogste duurzaamheidslabel krijgt, iirc) en aan Goede doelen ( https://www.dpgmediagroup.com/nl/csr ).

Even afgezien dat goede doelen altijd een mijnenveld is, wat al snel tot een pr crisis kan leiden (een stichting blijkt donaties vooral in de zakken van de directeurs of adviseurs te laten glijden; of discussies waarom wel die doelgroep maar niet de andere doelgroep die hulp net zo hard mogelijk heeft enz). Mis ik op dit vlak toch iets.

Op de site van DPG mis ik bijv een organisatie die jongeren of armen en techniek ondersteunt of ouderen. Vandaar mijn vraag, en afgezien van het mijnenveld, zweeft er wel iets rond om ihkv de community af en toe ook wat teug te geven aan de samenleving? Nb: uiteraard kan elke Tweaker voor zich heel goed bepalen of je iets wilt steunen en zo ja hoe. Niemand is wat verplicht.

Maar toch ben ik benieuwd of er zoiets in de pijplijn zit omdat het eigenlijk zonde is dat een semi-techbedrijf als DPG talloze doelen steunt maar nu juist iets met tech lijkt te ontbreken (bijv coding camps voor jongeren, die zullen er vast zijn). Correct me if I'm wrong uiteraard. Maar volgens mij is dit een kleine oversight best wat vulling verdient.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Hoef verder geen discussie hoor, gewoon benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 31-05-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Klein kickje @Moonsugar @Wanja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat Tweakers elk jaar een inzamelingsactie van computeronderdelen hield om PC's voor kinderen van minima te bouwen of zoiets?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:48

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

anandus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:10:
Ik dacht dat Tweakers elk jaar een inzamelingsactie van computeronderdelen hield om PC's voor kinderen van minima te bouwen of zoiets?
plan: Doneer je oude laptop, tablet of smartphone en help kinderen aan een le...

Maar afaik is dat niet iets 'vasts'.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:34

Moonsugar

Communitymanager
Hey @CyberMania, we hebben inderdaad zulke dingen in het verleden weleens gedaan zoals hierboven ook het doneerproject wat staat gelinkt. Er zijn op dit moment geen concrete plannen voor een vaste manier om dit te blijven doen maar staan wel altijd open voor initiatieven die ons aangeboden worden. Wie weet in de toekomst iets meer, ik zou dat ook wel een mooie ontwikkeling vinden. :)

Has wares if you have coin 💰