Ik vraag me af in hoeverre ik een realistisch beeld heb van mijn baankansen/carriere in de nabije toekomst, en hoop dat men mij hieromtrent wat tips zou kunnen geven.
Ik wil als software engineer dan wel programmeur aan de slag gaan na mijn studie, met een nog nader te bepalen focus. Ik heb een vaag beeld opgebouwd van wat er van je verwacht wordt in zo'n functie, en ik probeer een wat concreter beeld te krijgen van wat ik kan verwachten.
- 29, beta opleiding maar niet CS/SE
- Veel maar ook lang gestudeerd, WO, bijna afgestudeerd
- Tijdens de studie wat ontwikkelingservaring opgedaan:
+ Python, OOP, git, beetje C++, linux basics, wat architectuur dingetjes.
- Nog geen ervaring met webdev/databases/devops/netwerken, CS/SE fundementals missen nog.
Mijn vraag luidt dan; wat kan ik hiermee op de arbeidsmarkt?
Bij voorkeur zou ik aan producten werken die direct dan wel ondersteunend zijn in technische apparatuur. Ik zou liever niet in fintech werken.
EDIT: heb het lange verhaal maar weggehaald en ongeveer verbatim @wm1234's TLDR overgenomen, want er stond een kilometer quasi-relevante informatie in.
Ik wil als software engineer dan wel programmeur aan de slag gaan na mijn studie, met een nog nader te bepalen focus. Ik heb een vaag beeld opgebouwd van wat er van je verwacht wordt in zo'n functie, en ik probeer een wat concreter beeld te krijgen van wat ik kan verwachten.
- 29, beta opleiding maar niet CS/SE
- Veel maar ook lang gestudeerd, WO, bijna afgestudeerd
- Tijdens de studie wat ontwikkelingservaring opgedaan:
+ Python, OOP, git, beetje C++, linux basics, wat architectuur dingetjes.
- Nog geen ervaring met webdev/databases/devops/netwerken, CS/SE fundementals missen nog.
Mijn vraag luidt dan; wat kan ik hiermee op de arbeidsmarkt?
Bij voorkeur zou ik aan producten werken die direct dan wel ondersteunend zijn in technische apparatuur. Ik zou liever niet in fintech werken.
EDIT: heb het lange verhaal maar weggehaald en ongeveer verbatim @wm1234's TLDR overgenomen, want er stond een kilometer quasi-relevante informatie in.
[ Voor 96% gewijzigd door sierraechoxray op 31-05-2021 22:44 . Reden: typo ]