RAdio casten naar raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Hallo
Heb ik mijn keuken op een versterker een raspberry Pi aangesloten en daarop draai ik op Raspbian raspotify, een programma om vanuit een spotify app op telefoon of desktop Spotify te streamen naar deze Raspberry. Werkt goed
Nu wil ik ook internetradiozenders streamen naar deze pi, maar ook dit moet rechtstreeks vanuit bijv. tuni-in gebeuren dat op mijn telefoon staat. Dsu zonder extra software te installeren op de gsm en ook niet in een webpagina openen op de gsm.
Reden, de lady in da houze knapt er dan op af.

Mijn vraag
Hoe cast ik internet radiozenders naar een Raspberry Pi (3B+)?, dus als een soort Google GC Audio

Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspibian, raspotify, rpi 3B+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Enkel zaken waarbij ik extra software of webpagina's op de gsm moet plaatsen, bijv. volumio, kodi ed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik gebruik Volumio voor dat principe.

Ik gebruik Spotify om die muziek af te spelen, en voor radiozenders heb ik de Volumio App.

Als alternatief (snelle google search) kun je eens beter kijken naar Pi MusicBox, die noemt TuneIn wel in z'n rijtje. Maar geen idee of de app de Pi dan ook ziet als cast locatie. Of dat het op een andere wijze geintegreerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door S-te-fan op 31-05-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
S-te-fan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:50:
Ik gebruik Volumio voor dat principe.

Ik gebruik Spotify om die muziek af te spelen, en voor radiozenders heb ik de Volumio App.

Als alternatief (snelle google search) kun je eens beter kijken naar Pi MusicBox, die noemt TuneIn wel in z'n rijtje. Maar geen idee of de app de Pi dan ook ziet als cast locatie. Of dat het op een andere wijze geintegreerd is.
Deze oplossingen heb je een pagina of app op je telefoon nodig, bovenop je bijv je tune-in app.
Dat is dus precies wat ik niet wil.

Volumio heb ik in mijn schuur, is goed in andere dingen. Streamen

Maar thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

maartend schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:30:

Nu wil ik ook internetradiozenders streamen naar deze pi, maar ook dit moet rechtstreeks vanuit bijv. tuni-in gebeuren dat op mijn telefoon staat. Dsu zonder extra software te installeren op de gsm en ook niet in een webpagina openen op de gsm.
Reden, de lady in da houze knapt er dan op af.

Mijn vraag
Hoe cast ik internet radiozenders naar een Raspberry Pi (3B+)?, dus als een soort Google GC Audio
verwoord dit even in begrijpelijke taal. Je wil internetradio streamen, maar niet vanuit een app of website.

Wat is Tune-In dan? Is dit op iOS of Android? anders eens kijken naar open source versies van Google Cast of Airplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
amx schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:11:
[...]

verwoord dit even in begrijpelijke taal. Je wil internetradio streamen, maar niet vanuit een app of website.

Wat is Tune-In dan? Is dit op iOS of Android? anders eens kijken naar open source versies van Google Cast of Airplay?
Ik wil bijv rechtstreeks vanuit Tune-in streamen/csten naar de raspberry. Als je zoiets als volumio gebruikt dan moet je via volumio werken. KAn voor mij, maar niet voor de kids/lady. Die wil vanuit bij tune-in dus kunnen aangeven naar wat ze wil casten