Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrswing
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo,

Bij het opstarten vandaag kan ik niet meer onder mijn profiel binnengeraken in mijn PC (Lenovo All-In-One). Ik krijg de melding dat ik met het internet verbonden moet zijn om in te loggen. Maar ik ben verbonden: zowel met ethernet als met wifi. Alle andere apparaten (een andere windows-PC, 3 laptops, twee ipads, smart-tv) zijn wel verbonden en functioneren normaal.
Als ik op het administrator-account klik, log ik wel in - alleen is dat een account dat ik nooit gebruik en dat ik eigenlijk weg wil (ik was administrator op mijn normale persoonlijke account maar dat is plots veranderd en ik vind geen manier om dat terug te zetten).
Er is gisteren weer een windowsupdate gebeurd bij het afsluiten, misschien is dat de boosdoener? In elk geval geraak ik er dus niet meer in, en aangezien dit mijn hoofdpc is, is dat bijzonder vervelend...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Lenovo IdeaCentre AIO Y910-27ISH AIO uit 2017.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De klassiekers: aan en uit, modem uitgezet en heropgestart. Zonder succes.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Controleer eens welk IP-adres je PC heeft gekregen.... soms helpt het om je netwerkadapter even uit en weer aan te zetten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrswing
Moet ik dat dan via het adminstrator account doen? Want in mijn gewone Microsoftaccount raak ik dus niet binnen.

Vraag me ook af of het zou helpen met Media Creator Tool nieuwe install te doen met behoud van apps en docs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrswing
Ondertussen heb ik via inlog in Administrator account gedaan wat werd aangeraden om te proberen (netwerkadapters uit en aan gezet) en dat heeft niets geholpen.

Is er een manier om via de admin account aan de andere account te geraken om documenten, afbeeldingen en downloads terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrswing schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:58:
Ondertussen heb ik via inlog in Administrator account gedaan wat werd aangeraden om te proberen (netwerkadapters uit en aan gezet) en dat heeft niets geholpen.
Heb je als Administrator wel internettoegang?
Is er een manier om via de admin account aan de andere account te geraken om documenten, afbeeldingen en downloads terug te krijgen?
Ja. Gewoon explorer opstarten en browsen naar c:\users\mrswing
Hij gaat dan even piepen dat je geen privileges hebt, maar als je op "continue" klikt wordt dat allemaal recht gezet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrswing
Ja, in de adminaccount is er geen enkel probleem qua internettoegang. Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat de PC via het ene account de internetconnectie niet 'ziet' en via het andere wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrswing
Nu pas gezien dat mijn adminaccount (dat ik eigenlijk nooit gewild heb maar nu een zegen is) een lokale account is.
Is er een manier om vanuit dit account ook het andere account lokaal te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrswing schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:26:
Nu pas gezien dat mijn adminaccount (dat ik eigenlijk nooit gewild heb maar nu een zegen is) een lokale account is.
Is er een manier om vanuit dit account ook het andere account lokaal te maken?
Je kunt het microsoft account converteren naar een lokale account

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1