Welke Xbox controller past bij mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarvice
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik wil graag een Xbox controller kopen voor mijn PC maar door alle variaties ben ik de draad een beetje kwijt geraakt. Ik zag ook al dat er meer van dit soort vragen staan op Tweakers, maar ik heb nog niet iemand gezien met dezelfde eisen. Daarom plaats ik even een nieuwe post.

Ik wil graag een Xbox controller die ik draadloos kan gebruiken op PC maar die ook oplaadbaar is door hem via USB aan te sluiten. Eerst kwam ik bij een controller uit die aan mijn eisen voldeed, behalve dat hij alleen draadloos op een Xbox te gebruiken is en alleen bedraad op PC. Niet de bedoeling dus en nu zit ik met allemaal vragen.

Moet ik nu een Xbox One controller kopen + een charger kit + een dongle? Of hoeft een dongle niet omdat er ook Bluetooth variaties zijn? En moet ik rekening houden met de charger kit aangezien die een micro USB aansluiting heeft en sommige controllers juist een USB-C aansluiting hebben :?

Beste antwoord (via Jarvice op 31-05-2021 18:52)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Wat jij moet hebben is gewoon een play and charge kit bij draadloze controller.
pricewatch: Microsoft Xbox One Play & Charge Kit

pricewatch: Microsoft Xbox Controller + Wireless Adapter Zwart
Deze is met RF dongle wat ik zelf wel fijner vind veel stabieler en sneller over het algemeen, al zou bluetooth ook moeten werken al zijn daar de ervaringen mixed over (waarschijnlijk omdat iedereen andere bluetooth dongle/chip heeft)

Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk die play and charge kits heb afgezworen, die accu's worden toch ruk na verloop van tijd, je blijft ze kopen (zou bijna denken dat MS het zo heeft ontworpen).
Kan je beter investeren in een set Eneloop batterijen met goede lader, is op de lange termijn veel goedkoper.
En Eneloops zijn erop gemaakt dat ze niet zo snel drainen bij idle gebruik (Zoek maar s op Google over ervaringen)

[ Voor 24% gewijzigd door Turismo op 31-05-2021 17:27 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
Wat jij moet hebben is gewoon een play and charge kit bij draadloze controller.
pricewatch: Microsoft Xbox One Play & Charge Kit

pricewatch: Microsoft Xbox Controller + Wireless Adapter Zwart
Deze is met RF dongle wat ik zelf wel fijner vind veel stabieler en sneller over het algemeen, al zou bluetooth ook moeten werken al zijn daar de ervaringen mixed over (waarschijnlijk omdat iedereen andere bluetooth dongle/chip heeft)

Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk die play and charge kits heb afgezworen, die accu's worden toch ruk na verloop van tijd, je blijft ze kopen (zou bijna denken dat MS het zo heeft ontworpen).
Kan je beter investeren in een set Eneloop batterijen met goede lader, is op de lange termijn veel goedkoper.
En Eneloops zijn erop gemaakt dat ze niet zo snel drainen bij idle gebruik (Zoek maar s op Google over ervaringen)

[ Voor 24% gewijzigd door Turismo op 31-05-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarvice
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10-2024
Thanks! Dat is het antwoord dat ik zocht. Ik heb beide besteld dan zie ik vanzelf wel hoe goed die charge kit werkt op lange termijn. Het meest frustrerende is eigenlijk dat er niet gewoon 1 complete draadloze controller is voor zowel PC als Xbox met een accu, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Dat heeft allemaal met geld te maken.
Accessoires leveren nou eenmaal winst op, consoles worden onder de fabricage kosten verkocht, was laatst nog artikel over hier op T.net nieuws: Microsoft bevestigt nooit winst gemaakt te hebben op Xbox-hardware

Overigens nog even aanhakend op die USB-C aansluiting, dat is enkel op de laatste versie van de Xbox controller voor de Series S en X, zit voor de rest weinig tot geen verschil tussen met vorige generatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Turismo op 31-05-2021 19:04 ]