Roodlichtcamera of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiellio11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05 16:22
.

[ Voor 107% gewijzigd door Emiellio11 op 15-12-2024 21:01 ]

Beste antwoord (via Emiellio11 op 31-05-2021 17:41)

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

HTT-Thalan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:06:
Niemand die zich afvraagt hoe je per ongeluk door rood rijdt? :P.
Was een biertje aan het inschenken, daar ging meer aandacht naar uit

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Was het in Arnhem of in Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiellio11
Nijmegen bij het Radboud UMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
En waarom zou er magisch een flitspaal staan als de kaarten aangeven dat er geen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiellio11
Heb pas net mijn rijbewijs dus weet het niet zo goed of ze er dan toch kunnen staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Met alle respect; dit soort posts begrijp ik nooit. Ik snap dat je zenuwachtig bent maar er zijn maar twee mogelijke scenario's:

1. er stond er geen en je hoort er nooit meer iets van
2. er stond er wel een en daar kom je vanzelf achter

Niemand hier kan iets voor je doen. :) Er zou namelijk een incidentele mobiele controle kunnen staan die nog door niemand gemeld is, hoe klein de kans ook, en dan helpt een flitsmelding ook niet. :p

EDIT: semi-opbeurende peptalk: Maak je geen zorgen! Ik rij al meer dan vijftien jaar en van alle boetes die ik heb geïncasseerd in die jaren had ik een nieuwe auto kunnen kopen (parkeren in Rotterdam does that to a man), maar mijn rijbewijs heb ik nog. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 31-05-2021 17:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Je merkt vanzelf of er een boete op je deurmat valt of niet, achteraf kan je er toch niks aan doen.
hackint0sh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:01:
En waarom zou er magisch een flitspaal staan als de kaarten aangeven dat er geen staat?
Kaarten kunnen outdated zijn, dus het zou prima kunnen. Gok niet dat het hier het geval is, maar er is weinig 'magisch' aan :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik weet niet wat jij onder "de kaart met flitsers" verstaat ?
Alle varianten die ik ken zijn gevoed door gebruikers die flitsers melden, niet vanuit de politie.
Dus die zijn zo accuraat als degene die hem ingevoerd hebben

Dus wacht 2 weken, krijg je een boete, voeg hem toe op die kaart.
En anders stond hij er niet :P

Overigens wil het feit dat er een camera staat neit zeggen dat dit een rood licht camera is.
Worden soms ook voor andere doeleinden gebruikt

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 31-05-2021 17:05 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:13
Kan de beste gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
De rem en het gaspedaal door elkaar halen? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:04

Agent47

I always close my contracts.

Tsja kan. Had je flitsmeister of iets aan?

Niet zo druk maken. Je raakt je rijbewijs niet zomaar kwijt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Was een biertje aan het inschenken, daar ging meer aandacht naar uit

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiellio11
Ik had Flitsmeister niet aan maar heb even gekeken net voor de zekerheid en er is geen aangegeven dus we gaan het zien. Ik reed achter een andere auto aan en toen die net passeerde en op oranje sprong had ik teveel snelheid om nog te remmen dus reed door en toen sprong die net op rood toen ik er 1 meter voor was

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Emiellio11 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:12:
..
Ik reed achter een andere auto aan en toen die net passeerde en op oranje sprong had ik teveel snelheid om nog te remmen dus reed door en toen sprong die net op rood toen ik er 1 meter voor was
Onzin? Gemiddeld oranje -> rood is 3 seconden tijd om (veilig) te remmen. Je veilige afstand is minstens 2 seconden naar je voorganger. En dan ook nog 1 "meter" rood hebben & doorrijden?

Les 1 van autorijden: altijd voorbereid zijn op een (nood)stop.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2021 17:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiellio11
Okey dat is waar het ging waarschijnlijk voor mijn gevoel gewoon heel snel en het is eenmaal gebeurd. We wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik had Flitsmeister niet aan maar heb even gekeken net voor de zekerheid en er is geen aangegeven dus we gaan het zien. Ik reed achter een andere auto aan en toen die net passeerde en op oranje sprong had ik teveel snelheid om nog te remmen dus reed door en toen sprong die net op rood toen ik er 1 meter voor was
Wat ik doe: Ik teken in mijn hoofd een lijn voor ieder stoplicht. Voor die lijn kan ik veilig stoppen en let ik op het stoplicht en de auto voor mij. Na die lijn ga ik het niet eens meer proberen.

Je moet alleen zorgen dat je niet te dicht op je voorligger zit. Want als jij hebt besloten door te rijden en degene voor je trapt op de rem, dan heb je een probleem. Maar dat moet je sowieso altijd.

Een boete is sowieso niet het ergste dat er kan gebeuren als je een keer door rood rijdt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb ik ook wel eens gehad, ik was afgeleid door de politiewagen die achter me reed.

250 euro was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:13
Soldaatje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:21:
Heb ik ook wel eens gehad, ik was afgeleid door de politiewagen die achter me reed.

250 euro was dat.
Altijd goed om ze in de smiezen te houden in je achteruitkijkspiegel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
MAX3400 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Onzin? Gemiddeld oranje -> rood is 3 seconden tijd om (veilig) te remmen. Je veilige afstand is minstens 2 seconden naar je voorganger. En dan ook nog 1 "meter" rood hebben & doorrijden?

Les 1 van autorijden: altijd voorbereid zijn op een (nood)stop.
Tja, dat noemen ze nu net je rijbewijs hebben. Dan rijd je in een andere auto dan waarin je het hebt 'geleerd', je hebt tig dingen tegelijk om op te letten en alles is nog nieuw. Shit happens, zolang er maar wat van wordt geleerd :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CarJunkyXL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Altijd goed om ze in de smiezen te houden in je achteruitkijkspiegel. ;)
Ik heb er wel eens eentje gezien die stil stond bij een stoplicht en daarna besloot door te rijden terwijl er een politiewagen achter hem stond. Dan kun je dus ook niet meer met de melding aankomen dat je echt eerst goed om je heen hebt gekeken :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Begrijp nu beter wat de baas van het CBR vorige week zei over de kwaliteit van de cursisten die voor de eerste keer door hun rijschoolhouder naar het examen gestuurd worden.
En zijn smeekbede om, in een poging om de achterstand weg te werken, iets langer te wachten met het sturen van cursisten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16

_Apache_

For life.

Gewoon geen app gebruiken. Genoeg afstand houden, snelheid aanpassen als je het kruispunt nadert. Simpele principes, maar hee, ze werken echt!

Rij nu ongeveer 14 jaar / 400k km auto en motor, nooit filtsmeister app gebruikt, ook nog nooit rood-licht boete gehad. Rijtstijl word zoveel rustiger als je het zonder een app kunt. ;)

Groen = snelheid iets laten zakken (gas los), en nog steeds blijven kijken of er mensen door rood komen en lekker doortuffen.
Oranje = Kan je stoppen, stop dan. En je kunt veel vaker stoppen dat je misschien denkt, zonder dat je vol op de rem stampt. Heb je iemand dicht achter je? Begin je op tijd - met zachtjes remmen - of - waar je gelegenheid hebt - laat je die persoon er langs.
Rood.. moet ik die echt uitleggen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik reed achter een andere auto aan en toen die net passeerde en op oranje sprong had ik teveel snelheid om nog te remmen dus reed door en toen sprong die net op rood toen ik er 1 meter voor was
Ik maakte vroeger roodlichtcamera's, ik heb twee tips voor beginnende bestuurders:

1: Roodlichtcamera's controleren niet alleen of je door rood rijdt, maar ook of je te snel rijd. Mag je ergens 50 en rij je met 60 door groen, maakt ie een foto. Ze controleren dus ook snelheid, niet alleen of je door rood rijd :)

2: Om te voorkomen dat mensen boetes krijgen wanneer het stoplicht op rood springt op het moment dat mensen over de streep rijden, zit er een zogenaamde "pardontijd" in de camera. Dat is een instelbare hoeveelheid tijd die actief is tussen het moment dat het stoplicht op rood gaat, en het moment wanneer de camera foto's gaat maken van overtredingen. De ingestelde pardontijd verschilt per politieregio, maar ik dacht te herinneren dat het iets van 0,3s of 0,5s was. Dat betekend dat als je het stoplicht wilt halen, hij springt net op rood, maar 0,2 seconde daarna rij je over de streep, dat de camera geen foto maakt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:45
Emiellio11 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:59:
..ik heb pas een maand mijn rijbewijs dus ben beetje bang .
[..] Ik reed achter een andere auto aan en toen die net passeerde en op oranje sprong had ik teveel snelheid om nog te remmen dus reed door en toen sprong die net op rood toen ik er 1 meter voor was
Volgafstand

Daar doet een opmerking als "Ik heb pas een maand mijn rijbewijs" helemaal niets aan af.

Maar goed, gezien de stress die je hebt (anders had je dit topic vast niet aangemaakt) heb jij je lesje in ieder geval geleerd en dat is prima.
Zo heb ik ook mijn lesjes moeten leren.. vroeger toen ik net mijn rijbewijs had ook een aantal 'close-call' momenten gehad. Zolang je daar dan maar van leert.. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 11:36
Reacties niet doorgelezen maar daar staat geen vaste flitspaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

redwing schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Tja, dat noemen ze nu net je rijbewijs hebben. Dan rijd je in een andere auto dan waarin je het hebt 'geleerd', je hebt tig dingen tegelijk om op te letten en alles is nog nieuw. Shit happens, zolang er maar wat van wordt geleerd :)
Maar zijn dan juist de basisregels dan nog niet vers in het geheugen? Met de jaren ga je juist meer automatische piloot rijden en verdwijnen zulke dingen.

Oranje met 3 seconde is bijna 50 meter (zelfs met 2sec en afstand naar je voorganger), je kan zelfs prima bij het moment van passeren van verkeerslicht nog de andere kant van een kruispunt halen voordat hij op rood gaat.

Misschien dat rijlessen vandaag de dag veel meer 'relax en vriendelijk' zijn, maar tijdens mij rijlessen was dit er zo goed in gestampt (instructeur deed rustig een noodstop voor het stoplicht), dat dit na het behalen van rijbewijs bijna automatisch ging.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
SinergyX schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Maar zijn dan juist de basisregels dan nog niet vers in het geheugen? Met de jaren ga je juist meer automatische piloot rijden en verdwijnen zulke dingen.

Oranje met 3 seconde is bijna 50 meter (zelfs met 2sec en afstand naar je voorganger), je kan zelfs prima bij het moment van passeren van verkeerslicht nog de andere kant van een kruispunt halen voordat hij op rood gaat.

Misschien dat rijlessen vandaag de dag veel meer 'relax en vriendelijk' zijn, maar tijdens mij rijlessen was dit er zo goed in gestampt (instructeur deed rustig een noodstop voor het stoplicht), dat dit na het behalen van rijbewijs bijna automatisch ging.
Zeker als je net je rijbewijs hebt maak je nog wel eens een inschattingsfoutje. Je bent links/rechts aan het kijken en je ziet plotseling dat het oranje is. Je schat in dat je dat nog wel gaat halen en dat je niet vol hoeft te remmen en komt er dan achter dat dat net niet het geval is.

Ik heb iig zeker in het begin wel eens wat foutjes gemaakt die ik nu echt niet meer zou maken puur door de ervaring. Je leert toch pas echt rijden als je je rijbewijs al hebt.

edit: Had ik al gezegd dat ik de eerste dag al een kras op mijn autootje reed omdat ik de garage inreed en heel goed keek of het links net goed ging. Helaas heeft een auto ook een rechterkant.... :+

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 01-06-2021 11:00 ]

[removed]

Pagina: 1