Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyma
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb een GAMMA plafondlamp Mystic Led 15W warm wit.
Deze heb ik aangesloten op een en brand niet, heb gemeten op aansluiting bij de plafonnière en meet daar stroom. Hij is aangesloten op een harde draad die uit de plafondhoogte komt namelijk blauw en zwart omdat deze nogal kort waren heb ik daar een kroonsteentje opgeplaatst en vandaar met een zachte tweedelig stukje snoer naar de aansluiting op de plafonnière te gaan. Blauw op de N en zwart op de L , schakelaar werkt maar geen verlichting, echter als ik mijn spanningzoeker op het kroonsteen zet op de schakeldraad waar spanning op staat dan brandt de lamp een heel klein beetje. Uhhh wat gaat er fout.

Beste antwoord (via Dannyma op 31-05-2021 14:53)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Lamp kapot? Maakt voor een lamp niet zoveel uit waar je blauw/zwart draad op aansluit. Blauw op zwart/bruin zal geen problemen op gaan leveren.

[ Voor 85% gewijzigd door Hulleman op 31-05-2021 14:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Lamp kapot? Maakt voor een lamp niet zoveel uit waar je blauw/zwart draad op aansluit. Blauw op zwart/bruin zal geen problemen op gaan leveren.

[ Voor 85% gewijzigd door Hulleman op 31-05-2021 14:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyma
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-06-2021
Bij deze plafonnière zit een soort ledstrip in, maakt dat nog iets uit ivm met aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dannyma schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:
Bij deze plafonnière zit een soort ledstrip in, maakt dat nog iets uit ivm met aansluiten
Nee. Afgelopen weekend eenzelfde soort plafonniere geïnstalleerd met geïntegreerde ledverlichting. Kroonsteen in het plafond, blauw/bruin draad aan geknoopt. Dan dat blauw/bruine draad in het kroonsteentje van de lamp, schakelaar omzetten en er is licht. Als er volgens jou wel spanning op het draad in het plafond zit, dan moet het wel aan de lamp liggen.

Al een verhuisfitting met peertje gebruikt om te checken of je dan wel licht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je nog een stekker hebt liggen kun je die door middel van een kroonsteen tijdelijk op de lamp aansluiten om te testen via een stopcontact.

☻/
/▌
/ \