Verkoper geeft geen geld terug, alleen voucher

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:45
Samenvatting:

Voucher gekregen voor een hotelovernachting + aanvullend pakket (wellnes, eten etc). Voucher loopt tot begin Juni. In Maart al gebeld of de voucher verlengd kon worden en kreeg als antwoord; Wacht nog maar even tot begin Mei en bel dan terug. Begin Mei weer gebeld; Wacht even tot eind Mei. Vandaag weer gebeld; Het hotel heeft besloten de voucher zelf niet te verlengen. Wij geven GEEN geld terug, enkel een voucher die u mag gebruiken waar u wilt.

Probleem is wij willen dat niet. Wij willen ons geld terug. Wij kunnen de voucher namelijk NIET gebruiken in verband met corona (wellness was dicht, jacuzzi dicht etc). We konden enkel de overnachting gebruiken en dat is slechts 50% van het pakket. Daarnaast een ontzettend slechte klantenservice en beloftes die volgens het hotel ook helemaal niet kloppen. Mag dit zomaar? Volgens mij niet, maar dan rijst de vraag; Is er een voorbeeldbrief om naar hen te sturen?

(web)winkel stelt zich op als marktplaats en zegt niet verantwoordelijk te zijn, maar dat lijkt mij heel sterk, aangezien een Bol.com OOK verantwoordelijk is voor de Bol.com marktplaats. (web)winkel blijft een e-commerce bedrijf (zo staan ze ook geregistreerd overigens).

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:06 . Reden: Naam (web)winkel weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie rondom een lopend geschil. ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dwaling of bedrog?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wat bedoel je?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hij bedoeld, kunt je je niet beroepen op dwaling of bedrog en op basis daarvan de overeenkomst niet verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als je een voucher gekregen hebt, hoe wil je dan geld terug vragen? Dan heb je er toch niet voor betaald? Of begrijp ik je verkeerd?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Groentjuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:40:
Hij bedoeld, kunt je je niet beroepen op dwaling of bedrog en op basis daarvan de overeenkomst niet verklaren?
Goede vraag geen idee.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsjipmanz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:42:
Als je een voucher gekregen hebt, hoe wil je dan geld terug vragen? Dan heb je er toch niet voor betaald? Of begrijp ik je verkeerd?
Jawel. Partner heeft hiervoor betaald uiteraard. Het is GEEN cadeaubon. In principe heeft zij de bon gekocht en aan mij gegeven simpel gezegd.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:03:
Wij geven GEEN geld terug, enkel een voucher die u mag gebruiken waar u wilt.
Hoe lang zou die voucher geldig zijn? Anders heb je toch waar je sinds maart om vroeg? Tenminste, ik lees hierin dat ze een nieuwe voucher geven.

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 31-05-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
eric.1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Hoe lang zou die voucher geldig zijn? Anders heb je toch waar je sinds maart om vroeg?
6 maanden, maar dat doet er niet echt toe. Ik heb niet waar ik om vroeg? Hoe kom je daarbij?

Voucher waarbij je mag hopen OOIT weer daar terecht te kunnen etc etc. De vraag is of dit mag, volgens mij niet, maar ik ben niet 100% zeker dat is de vraag.

[ Voor 20% gewijzigd door CryptoNL op 31-05-2021 14:46 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:46:
[...]

6 maanden, maar dat doet er niet echt toe. Ik heb niet waar ik om vroeg? Hoe kom je daarbij?
Misschien moet je duidelijker zijn met je verhaal. Wat voor voucher heb je nu gekregen van het hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Misschien moet je duidelijker zijn met je verhaal. Wat voor voucher heb je nu gekregen van het hotel?
Het is toch vrij duidelijk? Van het hotel zelf niks. Je koopt bij (web)winkel een voucher voor hotel A of B etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:07 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Als die voucher een vergelijkbaar arrengement omvat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
eric.1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Als die voucher een vergelijkbaar arrengement omvat wel?
Het is een zogenaamde open voucher. Vrij besteedbaar. Nu lees ik verschillende verhalen dat je daar NIET mee akkoord hoeft te gaan. Aangezien wij niet weten wanneer wij weer volledig met de nadruk op volledig de voucher zouden kunnen gebruiken willen wij voor nu liever ons geld terug.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Het is toch vrij duidelijk? Van het hotel zelf niks. Je koopt bij knip een voucher voor hotel A of B etc.
Wat bedoel je hier dan mee?
Wij geven GEEN geld terug, enkel een voucher die u mag gebruiken waar u wilt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:48

lasharor

7 december 2004

(web)winkel heeft toch geleverd? Jij koopt een voucher en die heb je gekregen.

Wat zijn specifiek de voorwaarde van die voucher?

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Wat bedoel je hier dan mee?

[...]
Zie hierboven. Ze geven dan een open voucher. Die mag je ook voor De Efteling gebruiken bij wijze van. Is gewoon een online saldo wat je dan krijgt zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:08

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik denk dat je simpelweg bent aangewezen op de voorwaarden en de klantenservice van (web)winkel . Daar ben ik niet mee bekend, maar als ik even kort google, zie ik dat ze vaker in dit soort situaties geen geld teruggeven. Tenzij je bereid bent om er echt werk van te maken, via bv een rechtsbijstandverzekering, denk ik dat je naar je geld kan fluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:07 ]

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
lasharor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:49:
*knip* heeft toch geleverd? Jij koopt een voucher en die heb je gekregen.

Zo werkt het niet. D-Reizen gaf ook vouchers en TUI etc. Wat wil je weten van hun voorwaarden? Is dat interessant in deze kwestie? Ik wil graag weten wat de wet hierover zegt namelijk.

https://www.consuwijzer.n...ns-met-voorwaarden-corona

Door corona kunnen wij heel dat arrangement niet gebruiken. Dat is het issue en nu is hij zogenaamd zegt [webshop] verlopen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:19 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Zie hierboven. Ze geven dan een open voucher. Die mag je ook voor De Efteling gebruiken bij wijze van. Is gewoon een online saldo wat je dan krijgt zeg maar.
Maar dat is toch precies wat je had? Voor dezelfde waarde als je voor betaald hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Maar dat is toch precies wat je had? Voor dezelfde waarde als je voor betaald hebt of niet?
Nee ik had een voucher specifiek voor dit hotel met een aanvullend arrangement en DAT is niet te gebruiken door corona. De voucher hebben ze 2 maanden lang kunnen verlengen en expres niet verlengd. Meneer belt u later maar terug ;) Slimme tactiek wel. Nu kan ik hem helemaal niet verlengen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Zo werkt het niet. D-Reizen gaf ook vouchers en TUI etc. Wat wil je weten van hun voorwaarden? Is dat interessant in deze kwestie? Ik wil graag weten wat de wet hierover zegt namelijk.

https://www.consuwijzer.n...ns-met-voorwaarden-corona

Door corona kunnen wij heel dat arrangement niet gebruiken. Dat is het issue en nu is hij zogenaamd zegt [webshop] verlopen ;)
Je haalt er iets heel anders bij, wat vrij irrelevant is. Bij D-Reizen en TUI boek je een vakantie, met vaste locatie, datum, prijs, vervoer, voorwaarden etc. Bij (web)winkel koop je een voucher, die je daarna ergens kunt inwisselen. Je vergelijking met andere vakantie-sites gaat mank en om het constructief te houden heeft het imho weinig zin om daarnaar te blijven verwijzen.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:20 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Nee ik had een voucher specifiek voor dit hotel met een aanvullend arrangement en DAT is niet te gebruiken door corona. De voucher hebben ze 2 maanden lang kunnen verlengen en expres niet verlengd. Meneer belt u later maar terug ;) Slimme tactiek wel. Nu kan ik hem helemaal niet verlengen.
Maar kan je met die nieuwe voucher nog steeds dat arrangement kopen zodra dat weer toegestaan is? Want dan vind ik het een heel redelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Je krijgt nu toch tegoed? Wat is het verschil tussen de situatie waarbij je die voucher verlengd en dit "open tegoed" krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Maar kan je met die nieuwe voucher nog steeds dat arrangement kopen zodra dat weer toegestaan is? Want dan vind ik het een heel redelijke oplossing.
Nee dat kan nu niet. In de zomer en daarna gaan ze even geen [webshop] klanten toelaten (iets met marge, winst etc logisch verhaal). Daarnaast moet je als e-commerce bedrijf een klant een keuze geven naar mijn idee, maar nogmaals veel informatie kan ik nu zo 1,2,3 niet vinden. Men geeft 1 keuze en verder niks.

@naitsoezn Bij (web)winkel koop je in ons geval een SPECIFIEKE deal voor dit specifieke hotel dus dat is hetzelfde. Er is 1 verschil met rechtstreeks boeken, namelijk dat je wat langer de tijd hebt om er gebruik van te maken. Deze voucher is dus enkel in te wisselen bij dit hotel en nergens anders.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:20 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
lasharor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Je krijgt nu toch tegoed? Wat is het verschil tussen de situatie waarbij je die voucher verlengd en dit "open tegoed" krijgt?
Tegoed waar ik A. niks aan heb want corona (arrangementen doen ze niet, enkel overnachtingen en dat heb ik niet gekocht) B. De vraag is niet of ik dit voldoende vind, de vraag is moet men niet de keuze geven OF geld terug OF een vernieuwde voucher. Dat is mijn vraag in dit geval.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Er is 1 verschil met rechtstreeks boeken, namelijk dat je wat langer de tijd hebt om er gebruik van te maken. Deze voucher is dus enkel in te wisselen bij dit hotel en nergens anders.
En dat verschil is dus imho cruciaal: Je hebt ruim de tijd om de voucher in te wisselen. Sterker nog: Die tijd om de voucher in te wisselen is in het aanbod dat je hebt verlengd tot oneindig.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Nee dat kan nu niet. In de zomer en daarna gaan ze even geen [webshop] klanten toelaten (iets met marge, winst etc logisch verhaal). Daarnaast moet je als e-commerce bedrijf een klant een keuze geven naar mijn idee, maar nogmaals veel informatie kan ik nu zo 1,2,3 niet vinden. Men geeft 1 keuze en verder niks.

@naitsoezn Bij knip koop je in ons geval een SPECIFIEKE deal voor dit specifieke hotel dus dat is hetzelfde. Er is 1 verschil met rechtstreeks boeken, namelijk dat je wat langer de tijd hebt om er gebruik van te maken. Deze voucher is dus enkel in te wisselen bij dit hotel en nergens anders.
D-Reizen is een aanbieder van vakanties.
(web)winkel is aanbieder van vouchers

Die voucher heb je gekregen. Je accepteert hier toch het risico dat je die voucher misschien niet kan gebruiker ivm corona. Daar had je eerder over moeten nadenken.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Nouja, ze kunnen je moeilijk weigeren lijkt mij. Dus gewoon boeken en als ze dat weigeren kan je wel prima je geld terug vragen.

Als zij niet willen leveren waar voor betaald is krijg je je geld terug.

Misschien duidelijker vermelden dat het niet gaat om de voucher die je krijgt maar dat het probleem is dat ze niet meer het arrangement aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
lasharor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:58:
[...]

D-Reizen is een aanbieder van vakanties.
knip is aanbieder van vouchers

Die voucher heb je gekregen. Je accepteert hier toch het risico dat je die voucher misschien niet kan gebruiker ivm corona. Daar had je eerder over moeten nadenken.
Sorry zo simpel ligt het niet, zie https://www.consuwijzer.n...ns-met-voorwaarden-corona

Dat zou een mooie bak zijn wel :D

@naitsoezn We hebben hem sinds dag van aankoop niet in kunnen wisselen ;) Dus wanneer hadden we dat moeten doen? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:08 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:59:
Nouja, ze kunnen je moeilijk weigeren lijkt mij. Dus gewoon boeken en als ze dat weigeren kan je wel prima je geld terug vragen.

Als zij niet willen leveren waar voor betaald is krijg je je geld terug.

Misschien duidelijker vermelden dat het niet gaat om de voucher die je krijgt maar dat het probleem is dat ze niet meer het arrangement aanbieden.
Correct, thanks. Ja in verband met corona en in het hoogseizoen kun je sowieso niet terecht, want dan zijn de kamers zogenaamd bezet ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Correct, thanks. Ja in verband met corona en in het hoogseizoen kun je sowieso niet terecht, want dan zijn de kamers zogenaamd bezet ;)
Nouja, dan moet je ze gewoon duidelijk maken dat je geld terug wil aangezien zij weigeren te leveren.

Dus duidelijk formuleren (niet zoals start post) en bij weigering doorzetten naar rechtsbijstand (als je die hebt) of eventuele keurmerken/vereniging waarbij aanbieder is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik zal het nogmaals proberen te verduidelijken:

Mag men WEIGEREN geld terug te geven of MOET men de keuze stellen: Geld terug of voucher?

Graag wat linkjes indien mogelijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Sorry zo simpel ligt het niet, zie https://www.consuwijzer.n...ns-met-voorwaarden-corona

Dat zou een mooie bak zijn wel :D

@naitsoezn We hebben hem sinds dag van aankoop niet in kunnen wisselen ;) Dus wanneer hadden we dat moeten doen? ;)
Die link is helemaal niet relevant. (web)winkel is toch helemaal niet in gebreken? Ze hebben een voucher geleverd voor hotel xyz. Die heb jij ontvangen.

Ik denk niet dat dit hetzelfde is als KLM die een voucher aanbied omdat er niet gevlogen kan worden ivm corona.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
lasharor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Die link is helemaal niet relevant. (web)winkel is toch helemaal niet in gebreken? Ze hebben een voucher geleverd voor hotel xyz. Die heb jij ontvangen.

Ik denk niet dat dit hetzelfde is als KLM die een voucher aanbied omdat er niet gevlogen kan worden ivm corona.
Dat zou je zeggen, maar zie het voorbeeld Bol.com waar Bol weldegelijk verantwoordelijk is voor hun marktplaats ((web)winkel is ook een marktplaats voor vouchers, zelfde verhaal). Dus snap je de verwarring ;) Ik ga even contact opnemen met de rechtsbijstand.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:08 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Wat wil je weten van hun voorwaarden? Is dat interessant in deze kwestie? Ik wil graag weten wat de wet hierover zegt namelijk.
Nouja, als voorbeeld, het zou zomaar onder 10.3 kunnen vallen en dan volgt ontbinding (=geld terug). Dus dat kan best interessant zijn.

Dan kan je hun eigen voorwaarden gebruiken om je doel te behalen.

Maar, geen idee of deze situatie onder dat kopje valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
eric.1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Nouja, als voorbeeld, het zou zomaar onder 10.3 kunnen vallen en dan volgt ontbinding (=geld terug). Dus dat kan best interessant zijn.

Dan kan je hun eigen voorwaarden gebruiken om je doel te behalen.

Maar, geen idee of deze situatie onder dat kopje valt.
*knip* Kun je hier iets mee?

10.3 is inderdaad waar ik dan gebruik van ga maken gok ik:

https://i.gyazo.com/8ce5c772ac5688404ad816fa1eae2139.png

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:09 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:06:
[...]

knip Kun je hier iets mee?

10.3 is inderdaad waar ik dan gebruik van ga maken gok ik:

https://i.gyazo.com/8ce5c772ac5688404ad816fa1eae2139.png
Maar schiet je jezelf dan niet in eigen voet?
Je hebt een voucher die je kon inzetten, maar zelf niet hebt gedaan?
De hotelovernachting was namelijk mogelijk, alleen de extra services konden niet. Dat (web)winkel je aan het lijntje hielt, érg vervelend natuurlijk... maar al je termijnen om de koop te ontbinden waren toch al voorbij.

Geld terug in (web)winkel credit is een goede oplossing. En anders rechtsbijstand :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even kijken of ik het goed begrijp:

Je koopt een voucher voor een bepaald product wat bestaat uit X + Y + Z
Je kan alleen X afnemen, [webshop] zegt dat je moet wachten tot XYZ weer samen geleverd kunnen worden.
De winkel die XYZ verkoopt neemt de voucher niet meer aan, [webshop] biedt een tegoedbon aan voor een andere activiteit op hun site.

Klopt bovenstaande? Mijn conclusie is dan dat je iets anders geleverd krijgt dan je hebt besteld.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
diefightdie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Maar schiet je jezelf dan niet in eigen voet?
Je hebt een voucher die je kon inzetten, maar zelf niet hebt gedaan?
De hotelovernachting was namelijk mogelijk, alleen de extra services konden niet. Dat (web)winkel je aan het lijntje hielt, érg vervelend natuurlijk... maar al je termijnen om de koop te ontbinden waren toch al voorbij.

Geld terug in (web)winkel credit is een goede oplossing. En anders rechtsbijstand :)
Ik denk dat het verhaal nog steeds niet duidelijk is, my bad misschien. Ik heb een voucher gekocht voor een hotel INCLUSIEF 5 a 6 opties. Juist voor die opties hebben we dit aangekocht, niet voor enkel het hotel. Dus ik kan deze specifieke voucher niet gebruiken, want corona.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:09 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:03:

Je kan alleen X afnemen, [webshop] zegt dat je moet wachten tot XYZ weer samen geleverd kunnen worden.
De winkel die XYZ verkoopt neemt de voucher niet meer aan, [webshop] biedt een tegoedbon aan voor een andere activiteit op hun site.

Klopt bovenstaande? Mijn conclusie is dan dat je iets anders geleverd krijgt dan je hebt besteld.
Klopt. [webshop] zegt: Dan wacht u maar. Hoe lang? Ja geen idee 8)7

Daar zou dan een termijn aan moeten zitten natuurlijk. En ja ze bieden een bon aan voor iets anders, maar dat willen we niet. We kiezen immers niet voor niets dit specifieke hotel.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:21 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat het verhaal nog steeds niet duidelijk is, my bad misschien. Ik heb een voucher gekocht voor een hotel INCLUSIEF 5 a 6 opties. Juist voor die opties hebben we dit aangekocht, niet voor enkel het hotel. Dus ik kan deze specifieke voucher niet gebruiken, want corona.
Het was wel duidelijk :) maar dat is precies wat ik zeg; je koopt hotelovernachting + opties.
Je kiest er voor om de bon niet te innen omdat de opties niet kunnen i.v.m. corona. Want hotelovernachting+opties, zonder de opties is (begrijpelijk) onbenullig.

Goed; puur ingaand op de vraag:
Waren niet hoe dan ook alle termijnen voor het geld terug al verstreken?
Zonder de voorwaarden opnieuw door te nemen heb je volgensmij maar X (30?) dagen recht op daadwerkelijk geld terug en is al het overige maximaal haalbare je "geld terug" in vorm van (web)winkel Crediet.
Geld terug op de bankrekening is vast te behalen als je bereid bent je rechtbijstand in te schakelen.
Ziet er naar uit dat je érg vies aan het lijntje bent gehouden, maar wel gewoon krijgt waar je recht op hebt: geld terug in vorm van (web)winkel crediet.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
diefightdie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Het was wel duidelijk :) maar dat is precies wat ik zeg; je koopt hotelovernachting + opties.
Je kiest er voor om de bon niet te innen omdat de opties niet kunnen i.v.m. corona. Want hotelovernachting+opties, zonder de opties is (begrijpelijk) onbenullig.

Goed; puur ingaand op de vraag:
Waren niet hoe dan ook alle termijnen voor het geld terug al verstreken?
Zonder de voorwaarden opnieuw door te nemen heb je volgensmij maar X (30?) dagen recht op daadwerkelijk geld terug en is al het overige maximaal haalbare je "geld terug" in vorm van (web)winkel Crediet.
Geld terug op de bankrekening is vast te behalen als je bereid bent je rechtbijstand in te schakelen.
Ziet er naar uit dat je érg vies aan het lijntje bent gehouden, maar wel gewoon krijgt waar je recht op hebt: geld terug in vorm van (web)winkel crediet.
De vraag is dus of dat mag. Moeten ze je niet de keuze geven of een bon of geld terug? Dat moet een winkel, webshop etc ook. Dat is de hamvraag eigenlijk en zeker dat we rechtsbijstand gaan inschakelen 100%.

In principe krijgen wij trouwens NIET waar we recht op hebben, want dat tegoed is nu dus niet bruikbaar bij dit hotel ;) Wanneer wel weet niemand ;) Waarom geen ander hotel? Omdat dit hotel voldoet aan onze wensen en we het daarom hadden geboekt en vanwege de opties natuurlijk.

Het tegoed is dus ook nog eens onbruikbaar, oftewel we hebben er helemaal niks aan.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:10 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
Dan op goede hoop, voordat je naar rechtsbijstand gaat, beroepen op artikel 10.3 in hun algemene voorwaarden
Zodra het voor [webshop] blijvend onmogelijk is haar verplichtingen na te komen door het
bestaan van de overmachtsituatie of zodra de overmachtsituatie langer dan zes weken aanhoudt of
zal aanhouden, heeft ieder der partijen het recht de Overeenkomst te ontbinden.
Overeenkomst ontbinden en aangeven volgens artikel 6.3 graag binnen 14 werkdagen een restitutie te ontvangen op jou rekeningnummer.
Artikel 6. Ontbinding overeenkomst Partner
1. Je kunt binnen 14 kalenderdagen de overeenkomst met Partner schriftelijk ontbinden, zonder
opgaaf van redenen.
2. De in lid 1 genoemde termijn vangt aan op de dag dat de Voucher door je is ontvangen.
3. In geval van een ontbinding op grond van lid 1 van dit artikel zal het reeds door je betaalde
bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen worden teruggestort op een door jou
aangegeven rekeningnummer of binnen 14 dagen als “[webshop] saldo” worden teruggezet.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 16:23
Irritante schrijfstijl met al die capslock woorden telkens

on: leg het bij je rechtsbijstand neer en steek er niet zoveel energie in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:03:

Verschil is dat X een collectie is van opties, een voucher kan je bij 10/20/weetikhoeveel hotels gebruiken, hotel X(1) is dan misschien niet beschikbaar, maar X(2) dan mogelijk wel. Als jij dan vanuit jouw eigen wensenpakket slechts X(1) als 'valide optie' ziet, dat doet er niet toe, voucher is nog steeds dezelfde voucher. In plaats daarvan krijg je zelfs meer, niet alleen hotels X, maar activiteiten X en doe-dingen X ook.

Als je expliciet dat hotel had willen hebben, dan had je gewoon daar rechtstreeks moeten boeken, maar dat was ongetwijfeld aanzienlijk duurder, dat is ook beetje hele principe achter vouchers en de beschikbare periodes.
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:02:
Ik zal het nogmaals proberen te verduidelijken:

Mag men WEIGEREN geld terug te geven of MOET men de keuze stellen: Geld terug of voucher?

Graag wat linkjes indien mogelijk.
Ja mag.
www.google.nl

Serieus zeg :/

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SinergyX schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:33:
[...]

Verschil is dat X een collectie is van opties, een voucher kan je bij 10/20/weetikhoeveel hotels gebruiken, hotel X(1) is dan misschien niet beschikbaar, maar X(2) dan mogelijk wel. Als jij dan vanuit jouw eigen wensenpakket slechts X(1) als 'valide optie' ziet, dat doet er niet toe, voucher is nog steeds dezelfde voucher. In plaats daarvan krijg je zelfs meer, niet alleen hotels X, maar activiteiten X en doe-dingen X ook.

Als je expliciet dat hotel had willen hebben, dan had je gewoon daar rechtstreeks moeten boeken, maar dat was ongetwijfeld aanzienlijk duurder, dat is ook beetje hele principe achter vouchers en de beschikbare periodes.

[...]

Ja mag.
www.google.nl

Serieus zeg :/
[webshop] heeft - heel slim - 2 type vouchers. A. Een voucher die je overal kunt gebruiken en B. Vouchers die specifiek voor een bepaald hotel geschikt zijn en wij hebben optie B. Wij willen niet meer, wij willen dit hotel en niks anders. Partner is niet zo handig met dit soort dingen en gaat voor gemak, dus [webshop] . Ikzelf heb er nog nooit gebruik van gemaakt ;) Het heeft niets met geld te maken, die twintig euro verschil had ons ook niks uitgemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:22 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 14:28
lasharor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:49:
(web)winkel heeft toch geleverd? Jij koopt een voucher en die heb je gekregen.

Nee (web)winkel zou een voucher leveren die je bij hotel ... Of ...(Inc servicedesk) Kon gebruiken. Maar TS kan door corona de voucher niet gebruiken bij de hotels. Dus voldoet de voucher niet aan wat overeengekomen is. En krijg TS dus zijn geld terug.

En het feit dat ze wel een voucher gevend geeft al aan dat ze niet geleverd hebben. Anders had je dat niet gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
loki504 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:44:
[...]

Nee (web)winkel zou een voucher leveren die je bij hotel ... Of ...(Inc servicedesk) Kon gebruiken. Maar TS kan door corona de voucher niet gebruiken bij de hotels. Dus voldoet de voucher niet aan wat overeengekomen is. En krijg TS dus zijn geld terug.

En het feit dat ze wel een voucher gevend geeft al aan dat ze niet geleverd hebben. Anders had je dat niet gedaan.
Vanaf eind December - toen ik de voucher kreeg - ben ik al aan het bellen, maar de complete voucher is niet bruikbaar geweest tot vandaag.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 17:10 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Vanaf eind December - toen ik de voucher kreeg - ben ik al aan het bellen, maar de complete voucher is niet bruikbaar geweest tot vandaag.
Dan is geld terug de enige optie als koper niets anders wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:03:
Samenvatting:

Voucher gekregen voor een hotelovernachting + aanvullend pakket (wellnes, eten etc). Voucher loopt tot begin Juni. In Maart al gebeld of de voucher verlengd kon worden en kreeg als antwoord; Wacht nog maar even tot begin Mei en bel dan terug. Begin Mei weer gebeld; Wacht even tot eind Mei. Vandaag weer gebeld; Het hotel heeft besloten de voucher zelf niet te verlengen. Wij geven GEEN geld terug, enkel een voucher die u mag gebruiken waar u wilt.

Probleem is wij willen dat niet. Wij willen ons geld terug. Wij kunnen de voucher namelijk NIET gebruiken in verband met corona (wellness was dicht, jacuzzi dicht etc). We konden enkel de overnachting gebruiken en dat is slechts 50% van het pakket. Daarnaast een ontzettend slechte klantenservice en beloftes die volgens het hotel ook helemaal niet kloppen. Mag dit zomaar? Volgens mij niet, maar dan rijst de vraag; Is er een voorbeeldbrief om naar hen te sturen?

verkoper stelt zich op als marktplaats en zegt niet verantwoordelijk te zijn, maar dat lijkt mij heel sterk, aangezien een andere verkoper OOK verantwoordelijk is voor zijn marktplaats. verkoper blijft een e-commerce bedrijf (zo staan ze ook geregistreerd overigens).
Men levert iets wat je in 1e instantie niet kunt gebruiken. Men geeft geen geld terug, maar wel een 'open' voucher. In al je berichten heb ik niet kunnen vinden of je de 'vervangingsvoucher' kunt gebruiken voor je gewenste Hotel-pakket.

Zo ja, is er niets aan de hand.
Zo nee, moet men je geld teruggeven. Want dan is het geleverde niet conform aan wat je bent overeengekomen '1e overeenkomst'.
Je hoeft geen genoegen te nemen met een voucher die je ergens anders voor kunt gebruiken, maar niet voor je gewenste Hotel- pakket !
Dit antwoord is oa terug te vinden op de site van ACM

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hackus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Men levert iets wat je in 1e instantie niet kunt gebruiken. Men geeft geen geld terug, maar wel een 'open' voucher. In al je berichten heb ik niet kunnen vinden of je de 'vervangingsvoucher' kunt gebruiken voor je gewenste Hotel-pakket.

Zo ja, is er niets aan de hand.
Zo nee, moet men je geld teruggeven. Want dan is het geleverde niet conform aan wat je bent overeengekomen '1e overeenkomst'.
Je hoeft geen genoegen te nemen met een voucher die je ergens anders voor kunt gebruiken, maar niet voor je gewenste Hotel- pakket !
Dit antwoord is oa terug te vinden op de site van ACM
Thanks en daar ben ik mij bewust van, MAAARRRRRRR [webshop] zegt; Je kunt hem later heus gebruiken bij dat hotel. Wanneer? Ja dat weten we niet 8)7

Ze hangen er geen termijn aan zeg maar.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:22 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Thanks en daar ben ik mij bewust van, MAAARRRRRRR [webshop] zegt; Je kunt hem later heus gebruiken bij dat hotel. Wanneer? Ja dat weten we niet 8)7

Ze hangen er geen termijn aan zeg maar.
Dat zal oa van Coronaregels afhankelijk zijn, en de voorwaarden van de voucher. hoogseizoen etc

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 01-06-2021 08:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hackus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Dat zal oa van Coronaregels afhankelijk zijn
Ja, maar die regels veranderen continu. Daar kunnen we niet van op aan. Dat is ook de reden dat ze mij vertelde; Bel later maar terug, terwijl ik eigenlijk al wist dat men niet ging versoepelen. Men verschuilt zich een beetje achter corona zo gezegd.

Je moet ergens van uit kunnen gaan, dus wat is een schappelijke termijn? 6 weken?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de (web)winkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven bij discussies rondom een (lopend) geschil.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:02:
[...]

Ja, maar die regels veranderen continu. Daar kunnen we niet van op aan. Dat is ook de reden dat ze mij vertelde; Bel later maar terug, terwijl ik eigenlijk al wist dat men niet ging versoepelen. Men verschuilt zich een beetje achter corona zo gezegd.

Je moet ergens van uit kunnen gaan, dus wat is een schappelijke termijn? 6 weken?
86 jaar.

Zij kunnen toch totaal niet zeggen wat er gaat gebeuren met het corona beleid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 11:08
*knip* Of je reageert gewoon niet als je niets nuttigs toe te voegen hebt.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 31-05-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 16:16

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Allen zojuist wat verdere opruiming gedaan. Webshopnaam voegt niets toe aan de discussie, laat die dus a.u.b. achterwegen. Afkorten van een shop is een leuke poging, maar ook daarvoor geld laat dit a.u.b. achterwegen. Voegt nu niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@CryptoNL Zet eens in een tijdlijn het hele verhaal... Want er is geen touw aan vast te knopen momenteel.

xx-xx-2021 voucher gekocht
xx-xx-2021 hotel + services geboekt
xx-xx-2021 te horen gekregen dat services niet mogelijk zijn (ivm corona)
xx-xx-2021 gebeld om voucher te verlengen
xx-xx-2021 nieuwe voucher gehad

Mocht je de voucher gekocht hebben in de tijd van corona, dan kan je voornamelijk jezelf een klap voor je kop geven.... Het was wereldwijd bekend, dat zo'n beetje alles dicht was... Dat je dan toch een voucher koopt, is natuurlijk een beetje vragen om problemen, zeker als je de voucher voor de extra services hebt gekocht!
Ik begrijp het bedrijf ook wel, dat zij geen uitspraak gaan doen, wanneer het wel weer mogelijk is. Zij zijn immers ook afhankelijk van het beleid dat de Overheid voert.

Maar wat is nu exact het probleem?
Je koopt een voucher (in coronatijd), je kan niks boeken (duh...), voucher verloopt en krijgt nu een nieuwe voucher. De nieuwe voucher kan overal voor worden ingezet, niet alleen voor het hotel + services die je voor ogen had. Nette oplossing imho. Hierdoor dus de mogelijkheid om eventueel elders de voucher te besteden. Andere optie is dat ze je een specifieke voucher geven zoals je in eerste instantie had besteld. Die kan je nog steeds niet verzilveren, want corona... Nee, daar heeft het bedrijf geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

BastaRhymez schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:39:
@CryptoNL Zet eens in een tijdlijn het hele verhaal... Want er is geen touw aan vast te knopen momenteel.

xx-xx-2021 voucher gekocht
xx-xx-2021 hotel + services geboekt
xx-xx-2021 te horen gekregen dat services niet mogelijk zijn (ivm corona)
xx-xx-2021 gebeld om voucher te verlengen
xx-xx-2021 nieuwe voucher gehad

Mocht je de voucher gekocht hebben in de tijd van corona, dan kan je voornamelijk jezelf een klap voor je kop geven.... Het was wereldwijd bekend, dat zo'n beetje alles dicht was... Dat je dan toch een voucher koopt, is natuurlijk een beetje vragen om problemen, zeker als je de voucher voor de extra services hebt gekocht!
Ik begrijp het bedrijf ook wel, dat zij geen uitspraak gaan doen, wanneer het wel weer mogelijk is. Zij zijn immers ook afhankelijk van het beleid dat de Overheid voert.

Maar wat is nu exact het probleem?
Je koopt een voucher (in coronatijd), je kan niks boeken (duh...), voucher verloopt en krijgt nu een nieuwe voucher. De nieuwe voucher kan overal voor worden ingezet, niet alleen voor het hotel + services die je voor ogen had. Nette oplossing imho. Hierdoor dus de mogelijkheid om eventueel elders de voucher te besteden. Andere optie is dat ze je een specifieke voucher geven zoals je in eerste instantie had besteld. Die kan je nog steeds niet verzilveren, want corona... Nee, daar heeft het bedrijf geen invloed op.
Deze hele discussie ontstaat omdat TS van mening is dat hij bij partij A een dienst heeft gekocht (die hotelovernachting incl xyz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 11:48
mij lijkt het toch net zo simpel als de rest. Bij webshop heb jij een VOUCHER gekocht. oftewel je hebt de webshop geld gegeven zodat jij een WAARDEBON voor iets kon krijgen.

Die waardebon hebben ze je geleverd. Keileuk en keiaardig. Alles is vetcool en vet chill aan jullie kant want jullie hebben de voucher en de factuur. Fijne zaken met webshop

nu willen jullie met die voucher richting het hotel lopen en die zeggen "ja maar ons hotel draait nu niet 100%"

dan is dat helemaal NIET het probleem van webshop

Waardebon:
de waardebon zelfst.naamw. (m.) Verbuigingen: waardebonnen<br>(waardebons)Verbuigingen: waardebonnetje Een waardebon is een bon in de vorm van een stuk bedrukt papier of tegenwoordig ook in de vorm van een chipkaart die een bepaalde waarde vertegenwoordigt. Op daarvoor aangegeven plekken (meestal winkels) kan de bon ingeleverd worden tegen bepaalde goederen of diensten.

spoiler:
Heb jij van webshop een bon in de vorm van een stuk bedrukt papier of tegenwoordig een chipkaart of e-mail gekregen? Dan is je transactie met webshop succesvol verlopen en einde verhaal. Het verschil tussen jouw verhaal en alle verhalen die je op het nieuws hoort is dat zij een werkelijke reis e.d. hadden geboekt en in ruil daarvoor een voucher kregen. Jij hebt daarintegen enkel direct een voucher gekocht

[ Voor 45% gewijzigd door 7Sins op 01-06-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 17:49
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad. Het magische woord is in dit geval "pakketreis". De vraag is of er sprake is van een pakketreis of niet. In het eerste geval heb je best wat rechten, in het tweede geval helemaal geen (het hotel is zelfs wettelijk niet verplicht betaalde voorschotten terug te betalen in geval van overmacht).

Mij lijkt het vrij duidelijk dat dit geen pakketreis is. Als ik het goed begrijp heb je nu een voucher gekregen zonder einddatum die je bij verschillende aanbieders mag gebruiken? Ik denk niet dat hier veel meer te halen valt, ook wettelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
7Sins schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:50:
mij lijkt het toch net zo simpel als de rest. Bij webshop heb jij een VOUCHER gekocht. oftewel je hebt de webshop geld gegeven zodat jij een WAARDEBON voor iets kon krijgen.

Die waardebon hebben ze je geleverd. Keileuk en keiaardig. Alles is vetcool en vet chill aan jullie kant want jullie hebben de voucher en de factuur. Fijne zaken met webshop

nu willen jullie met die voucher richting het hotel lopen en die zeggen "ja maar ons hotel draait nu niet 100%"

Waardebon:
de waardebon zelfst.naamw. (m.) Verbuigingen: waardebonnen<br>(waardebons)Verbuigingen: waardebonnetje Een waardebon is een bon in de vorm van een stuk bedrukt papier of tegenwoordig ook in de vorm van een chipkaart die een bepaalde waarde vertegenwoordigt. Op daarvoor aangegeven plekken (meestal winkels) kan de bon ingeleverd worden tegen bepaalde goederen of diensten.

spoiler:
Heb jij van webshop een bon in de vorm van een stuk bedrukt papier of tegenwoordig een chipkaart of e-mail gekregen? Dan is je transactie met webshop succesvol verlopen en einde verhaal. Het verschil tussen jouw verhaal en alle verhalen die je op het nieuws hoort is dat zij een werkelijke reis e.d. hadden geboekt en in ruil daarvoor een voucher kregen. Jij hebt daarintegen enkel direct een voucher gekocht
Vandaag contact gehad met juridisch loket en je verhaal klopt niet en gelukig voor mij. De webshop is namelijk de aanbieder. Dat zij niet het hotel zijn doet niet ter zake. Dat corona in de lucht zit daar kan webshop niets aan doen, maar ik als klant ook niet ;) Webshop is ten alle tijden verantwoordelijk dit op te lossen middels een keuze (die ze dus niet geven). Volgens juridisch loket een brief sturen en het moet goed komen. Ik wacht het af :)

Om nog even op je in te haken. Als een webshop een pakket via PostNL laat bezorgen en PostNL maakt er een zooitje van, dan is de webshop ook verantwoordelijk, terwijl die het niet naar je huis brengen. Dat doet een ander bedrijf > PostNL. Beetje vergelijkbaar met wat hierboven staat.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
mathias82 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:05:
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad. Het magische woord is in dit geval "pakketreis". De vraag is of er sprake is van een pakketreis of niet. In het eerste geval heb je best wat rechten, in het tweede geval helemaal geen (het hotel is zelfs wettelijk niet verplicht betaalde voorschotten terug te betalen in geval van overmacht).

Mij lijkt het vrij duidelijk dat dit geen pakketreis is. Als ik het goed begrijp heb je nu een voucher gekregen zonder einddatum die je bij verschillende aanbieders mag gebruiken? Ik denk niet dat hier veel meer te halen valt, ook wettelijk niet.
Toch wel naar aanleiding van mijn gesprek vandaag met JL. Zij moeten je de keuzevrijheid geven OF voucher OF geld terug of iets anders eventueel. Er is geen keuze. Het is of een voucher of niks. Dat geldt voor alle webshops en dit bedrijf staat geregistreerd als webshop.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
7Sins schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:50:

Waardebon:

spoiler:
Maar de voucher voldoet niet aan beschrijving. (Er is immers geen Wellness). Dus non conform.
En dus oplossen binnen redelijke termijn en anders geld terug.

Aangezien ze niet binnen redelijke termijn kunnen oplossen is geld terug de enige optie.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

diefightdie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:11:
Ziet er naar uit dat je érg vies aan het lijntje bent gehouden, maar wel gewoon krijgt waar je recht op hebt: geld terug in vorm van [mbr](web)winkel[/] crediet.
Dit is niet hoe het werkt. Als product of dienst om wat voor reden dan ook niet geleverd kan worden en je ontbindt de koop, dan dien je op dezelfde wijze als waarop je betaald hebt, het geld terug te kunnen krijgen. Wellicht biedt de website een optie om nieuwe voucher uit te geven met een andere einddatum en zo elke keer een nieuwe te doen totdat de voucher volledig geïnt kan worden.
loki504 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:38:
Maar de voucher voldoet niet aan beschrijving. (Er is immers geen Wellness). Dus non conform.
En dus oplossen binnen redelijke termijn en anders geld terug.

Aangezien ze niet binnen redelijke termijn kunnen oplossen is geld terug de enige optie.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Nieuwe voucher, andere einddatum (of mogelijk geen einddatum) kan het probleem natuurlijk ook oplossen. :) Wel is het dan aan hun om ook de oude voucher dan te verwijderen / uit te schakelen.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Dit is niet hoe het werkt. Als product of dienst om wat voor reden dan ook niet geleverd kan worden en je ontbindt de koop, dan dien je op dezelfde wijze als waarop je betaald hebt, het geld terug te kunnen krijgen. Wellicht biedt de website een optie om nieuwe voucher uit te geven met een andere einddatum en zo elke keer een nieuwe te doen totdat de voucher volledig geïnt kan worden.
[...]
Nieuwe voucher, andere einddatum (of mogelijk geen einddatum) kan het probleem natuurlijk ook oplossen. :) Wel is het dan aan hun om ook de oude voucher dan te verwijderen / uit te schakelen.
Wat ik heb begrepen is dat het hotel niet meer wil verlengen. En dat zou betekenen dat het niet is op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:
Wat ik heb begrepen is dat het hotel niet meer wil verlengen. En dat zou betekenen dat het niet is op te lossen.
Als het hotel niet meer wilt verlengen, kan de voucher dus bij voorbaat nooit meer ingewisseld worden, de partij waar de voucher gekocht heeft, kan dan ook niet nakomen wat de voucher zegt te doen. Dan kom je dus bij artikel 10.3 van hun algemene voorwaarden uit. Wil men daar ook niet aan, kun je het op non-conformiteit gooien en mag je alsnog ontbinden als je er tezamen niet uit komt. :) Maar dat was geloof ik al gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
loki504 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Dat wilde ze - zo bleek uit mijn gesprek met het hotel - wel, maar *knip* afkorting webwinkel communiceerde dat niet met hen ;) Klant belt later wel terug, dat is zeer slinks door ze gedaan moet ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 02-06-2021 11:52 ]

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1