Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09-2021
Hoi lieve geachte medetweakers!

Ik zit nu een beetje in een persoonlijk dilemma, misschien dat het ook deels ligt aan mijn angst om mensen teleur te stellen. Maar ik zit dus met de volgende situatie:

Ik werk nu 2 jaar bij mijn huidige werkgever, hier heb ik 2x een jaarcontract gehad. Het huidige bedrijf een kleine startup met 1 echt grote klant waar ik eindverantwoordelijke voor ben qua applicatie en programming. Je zou dus kunnen stellen dat ik hier de lead ben. We pakken dit project met 3 programmeurs en een product owner op.

De product owner is van de klant. 1 programmeur is mijn collega, die werkt part time en doet vooral het backend werk. de ander is extern. Aangezien deze klant de enige grote source van inkomen is voor het bedrijf waar ik nu werk was een vast contract nog niet aan bod gekomen bij de huidige werkgever. We zijn immers totaal maar met 4 man. Aangezien ik toch een beetje stabiliteit wilde hebben voor de komende jaren ben ik zo richting het einde van mijn jaarcontract op zoek gegaan naar een andere baan.

Hier is het volgende aanbod uitgekomen:
- 7 maanden contract, daarna vast
- 3400 bruto per maand
- 25 vakantiedagen per jaar
- 50/50 pensioen regeling
- Laptop van de zaak

In de sollicitatie procedure waar dit aanbod uit is gekomen, heb ik meerdere gesprekken en een programmeer test gehad. Op basis hiervan is dit aanbod gekomen. Ik heb het contract hier liggen en hoeft alleen nog getekend te worden.

Nu komt het probleem. Ik heb vandaag de huidige werkgever op de hoogte gesteld en die willen mij dus echt niet kwijt en willen het aanbod grotendeels matchen door mij een vast contract te geven, de vakantie dagen te matchen, salaris is vergelijkbaar met het aanbod. Nu voel ik mij eigenlijk helemaal op mijn plek bij de huidige werkgever en voelt het alsof ik met vrienden werk in plaats van met een werkgever en collega's.

Qua standvastigheid ben ik van mening dat de nieuwe werkgever mooie kansen voor de toekomst biedt en aangezien ze een heel stuk groter zijn en een grote investeerder achter zich hebben geen zorgen hoef te maken over hoe mijn salaris betaald gaat worden.

Huidige werkgever heeft ook een grote potentie maar moeten zichzelf wat meer naar de buitenwereld brengen en nieuwe opdrachten krijgen. Qua kennis wat je in huis hebben kunnen we best matchen wat de nieuwe werkgever in huis heeft qua programmeer skills. Alleen zijn we te afhankelijk van deze ene grote klant. Ze hebben mij een roadmap laten zien en uitgelegd wat hun toekomstplannen zijn en daaruit ben ik eigenlijk wel een beetje gerustgesteld en zou ik graag verder willen bij de huidige werkgever.

Kortom ik heb een aanbod / contract liggen die getekend is door de directeuren van het nieuwe bedrijf. Maar nog niet getekend is door mij. Zit ik hier nu al aan vast? Of kan ik dit nog op een nette manier afhandelen. Het komt voor mij over alsof ze veel moeite hebben gedaan om mij deze baan aan te bieden en ik een beetje de klootzak ben die op het laatste moment afhaakt..

Enige tips van wat meer ervaren mensen over hoe ik zo een situatie het beste kan afhandelen?

Alvast heel erg bedankt voor alle feedback!

Beste antwoord (via ezyswifftzz op 31-05-2021 14:21)

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:31
Had die potentiële werkgever je nou een net contract (vast met 2 maanden proeftijd bijvoorbeeld) aangeboden dan zou ik ook twijfelen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben je 7 maanden gegeven en dat vaste contract daarna moet je nog maar afwachten.

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik zou juist de kans die je bij je huidige kleine bedrijfje krijgt met beide handen aanpakken, zeker wanneer je nog betrekkelijk jong bent. Stel dat het een succes wordt, mooi toch om met je eigen creatie groter en succesvoller te worden? Daar leer je het meeste van. En mocht het niets worden, je bent nog jong (aanname van mij), dan kijk je dan wat er op je pad komt. Zo'n aanbod van 7 maanden is vast nog wel een keer te vinden.

Kortom, volg je gevoel. Het hele idee van een aanbod is dat het een aanbod is en geen afspraak. Een aanbod wordt pas een afspraak zodra je jezelf hebt vastgelegd en geen minuut eerder.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nergens over druk maken; er ligt een aanbod, geen overeenkomst.

Zolang jouw handtekening nergens onder staat, zit je in NL (zo goed als) nergens aan vast.

Ja, het voelt als "klootzak" maar dat heet marktwerking; voor jou nog 20 andere sollicitanten, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maaknietuitjoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik snap je overwegingen wel, maar met onderstaande in gedachten, lijkt het mij een uitgemaakte zaak. Vooral je eerste punt... dan is het toch een no-brainer?
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:20:
Nu voel ik mij eigenlijk helemaal op mijn plek bij de huidige werkgever en voelt het alsof ik met vrienden werk in plaats van met een werkgever en collega's.
Ze hebben mij een roadmap laten zien en uitgelegd wat hun toekomstplannen zijn en daaruit ben ik eigenlijk wel een beetje gerustgesteld en zou ik graag verder willen bij de huidige werkgever.
Verder:
Nope.
Of kan ik dit nog op een nette manier afhandelen.
Natuurlijk, het lijkt mij een normale gang van zaken dat je bij nader inzien toch niet op het aanbod ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
Let aub wel even op; vaak is het zo, dat als er een investeerder bij betrokken is, er dan veel meer gestuurd wordt op centen ipv mensen.

Dat er een investeerder aan het roer staat is dus niet per definitie positief.
Sterker nog; dat was 1 van de redenen dat ik ben weggegaan bij mijn werkgever van 11 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:54
Ik zou nog wel nadenken over of de huidige werkgever je de stabiliteit kan geven die je zoekt.

De roadmap kan er leuk uitzien, maar ze zijn zo te horen na twee jaar nog steeds hoofdzakelijk afhankelijk van één inkomstenbron. Dan kunnen ze je een vastcontract aanbieden, maar goed, als er iets verandert aan de kant van je klant dan zit je direct in de knel.

Maar goed, als je verder wilt dan kan je het andere bedrijf gewoon bedanken voor het aanbod en simpelweg aangeven dat je je bedacht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dr Pro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:36:
Let aub wel even op; vaak is het zo, dat als er een investeerder bij betrokken is, er dan veel meer gestuurd wordt op centen ipv mensen.

Dat er een investeerder aan het roer staat is dus niet per definitie positief.
Sterker nog; dat was 1 van de redenen dat ik ben weggegaan bij mijn werkgever van 11 jaar.
Of een investeerder zit er in voor de langere termijn, wil vooral ook groei zijn en je hebt de mogelijkheid om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen. Het is een beetje afhankelijk van de plannen van een investeerder.
Nu komt het probleem. Ik heb vandaag de huidige werkgever op de hoogte gesteld en die willen mij dus echt niet kwijt en willen het aanbod grotendeels matchen door mij een vast contract te geven, de vakantie dagen te matchen, salaris is vergelijkbaar met het aanbod. Nu voel ik mij eigenlijk helemaal op mijn plek bij de huidige werkgever en voelt het alsof ik met vrienden werk in plaats van met een werkgever en collega's.

Qua standvastigheid ben ik van mening dat de nieuwe werkgever mooie kansen voor de toekomst biedt en aangezien ze een heel stuk groter zijn en een grote investeerder achter zich hebben geen zorgen hoef te maken over hoe mijn salaris betaald gaat worden.
Wil je groeien en jezelf ontwikkelen? Dan is buiten de deur kijken geen verkeerde optie. Wil je behouden wat je hebt, en wil je de 'veiligheid'? Dan blijven zitten waar je zit.

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 31-05-2021 11:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 11:10
Je bent nog op tijd om de juiste keuze te maken. Je zit namelijk nog nergens aan vast en zult hooguit je huidige of 'nieuwe' werkgever moeten teleurstellen vanwege je uiteindelijke keuze.

Maak vooral de keuze gebaseerd op waar jij je goed bij voelt. Hiervoor kun je jezelf vragen stellen als; bij welk bedrijf zie ik mij over 5 jaar (nog steeds) werken?

Mocht je definitief beslissen om bij je huidige werkgever te blijven dan zou ik de andere partij bellen en telefonisch toelichten welke keuze je hebt gemaakt. Op die manier doe je het netjes, je weet nooit of je elkaar in de toekomst nog eens tegenkomt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
gorgi_19 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Of een investeerder zit er in voor de langere termijn, wil vooral ook groei zijn en je hebt de mogelijkheid om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen. Het is een beetje afhankelijk van de plannen van een investeerder.

[...]
Dat kan uiteraard ook, vandaar m'n opmerking dat het niet per definitie positief is. Het kwartje kan uiteraard twee kanten op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:08

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Zolang je niet getekend hebt, zit je nergens aan vast.
Je bent ook niemand iets verschuldigd. Je moet zeker niet ergens beginnen "omdat je vind dat iemand al moeite heeft gedaan voor je". Das da job van die mensen, vacatures invullen.

Bekijk gewoon waarom je weg wil, wil je weg met 0 euro opslag? Das het enige waar je eigenlijk over moet denken. Waar zie je meest perspectief voor jezelf op (middel)lange termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een aanbod voor 7 maanden is geen indicatie voor stabiliteit maar een indicatie van 23 maanden onzekerheid. Ik zou lekker bij huidige werkgever blijven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 14:45
Hoi lieve geachte medetweakers!

Ik zit nu een beetje in een persoonlijk dilemma, misschien dat het ook deels ligt aan mijn angst om mensen teleur te stellen. Maar ik zit dus met de volgende situatie:

Ik werk nu 2 jaar bij mijn huidige werkgever, hier heb ik 2x een jaarcontract gehad. Het huidige bedrijf een kleine startup met 1 echt grote klant waar ik eindverantwoordelijke voor ben qua applicatie en programming. Je zou dus kunnen stellen dat ik hier de lead ben. We pakken dit project met 3 programmeurs en een product owner op.

De product owner is van de klant. 1 programmeur is mijn collega, die werkt part time en doet vooral het backend werk. de ander is extern. Aangezien deze klant de enige grote source van inkomen is voor het bedrijf waar ik nu werk was een vast contract nog niet aan bod gekomen bij de huidige werkgever. We zijn immers totaal maar met 4 man. Aangezien ik toch een beetje stabiliteit wilde hebben voor de komende jaren ben ik zo richting het einde van mijn jaarcontract op zoek gegaan naar een andere baan.

Hier is het volgende aanbod uitgekomen:
- 7 maanden contract, daarna vast
- 3400 bruto per maand
- 25 vakantiedagen per jaar
- 50/50 pensioen regeling
- Laptop van de zaak
Een 7 maanden contract is eigenlijk wel het meest hufterige dat er bestaat. Minimale zekerheid voor jou en maximale flexibiliteit voor de WG. Ze geven je eigenlijk een halfjaarscontract, maar met een maand proeftijd erbij. Dat mag niet bij 6 maanden, dus 7. Ik zou daarover persoonlijk nog wel willen onderhandelen. Je hebt nu 2x een jaarcontract gehad, ik zou bij je huidige werk wel verwachten dat je naar vast gaat. Bij je mogelijk nieuwe WG minimaal om een jaarcontract vragen.
In de sollicitatie procedure waar dit aanbod uit is gekomen, heb ik meerdere gesprekken en een programmeer test gehad. Op basis hiervan is dit aanbod gekomen. Ik heb het contract hier liggen en hoeft alleen nog getekend te worden.

Ik weet niet waar je vanaf komt. Heb je je salaris dat je gaat verdienen doorgegeven of hebben ze uit zichzelf deze stappen gemaakt. Je moet jezelf afvragen waarom het nu schijnbaar wel mogelijk is en in het verleden je aanbod lager was.

Huidige werkgever heeft ook een grote potentie maar moeten zichzelf wat meer naar de buitenwereld brengen en nieuwe opdrachten krijgen. Qua kennis wat je in huis hebben kunnen we best matchen wat de nieuwe werkgever in huis heeft qua programmeer skills. Alleen zijn we te afhankelijk van deze ene grote klant. Ze hebben mij een roadmap laten zien en uitgelegd wat hun toekomstplannen zijn en daaruit ben ik eigenlijk wel een beetje gerustgesteld en zou ik graag verder willen bij de huidige werkgever.

Kortom ik heb een aanbod / contract liggen die getekend is door de directeuren van het nieuwe bedrijf. Maar nog niet getekend is door mij. Zit ik hier nu al aan vast? Of kan ik dit nog op een nette manier afhandelen. Het komt voor mij over alsof ze veel moeite hebben gedaan om mij deze baan aan te bieden en ik een beetje de klootzak ben die op het laatste moment afhaakt..
Als ik dit zo lees heb ik het idee dat je de keuze al hebt gemaakt? Maar alleen bevestiging zoekt in hoe en wat je rechten/plichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 16:24

lasharor

7 december 2004

Je wilt zekerheid, die zekerheid kan je huidige werkgever nu bieden. Tegen dezelfde voorwaarden als die andere potentiele werkgever.

Zou wat mij betreft vrij simpel zijn. Ik zou gewoon eerlijk zijn naar het bedrijf waar je die sollicitatie procedure hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

evilution schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:52:
Een aanbod voor 7 maanden is geen indicatie voor stabiliteit maar een indicatie van 23 maanden onzekerheid. Ik zou lekker bij huidige werkgever blijven.
Je hebt een 'proeftijd' van 7 maanden, dus al die tijd voor beide partijen om zich te bewijzen, werkt in een sector waar voldoende werk te vinden is, en daarna de belofte voor vast. Als er een proeftijd is, kan je kijken of je die kan schrappen (het termijncontract is immers kort).
Proeftijd van 1 of 2 maanden kan, maar dan heb je dus 2 maanden om een beslissing te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 31-05-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
gorgi_19 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Je hebt een 'proeftijd' van 7 maanden, dus al die tijd voor beide partijen om zich te bewijzen, werkt in een sector waar voldoende werk te vinden is, en daarna de belofte voor vast. Als er een proeftijd is, kan je kijken of je die kan schrappen (het termijncontract is immers kort).
Proeftijd van 1 of 2 maanden kan, maar dan heb je dus 2 maanden om een beslissing te nemen.
Die proeftijd zullen ze niet kwijt willen, daarom gaan ze juist op 7 maanden zitten. Als men geen proeftijd had gewild, had men een contract van een half jaar aangeboden, dan is het verboden. Door naar 7 maanden te gaan mag je wel een proeftijd doen. Gewoon een rotstreek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het huidige bedrijf een kleine startup met 1 echt grote klant waar ik eindverantwoordelijke voor ben qua applicatie en programming.
Wat zijn de vooruitzichten voor het bedrijf; hoe goed loopt het, is er kans op groei (wat wordt jouw rol dan)? Wat als er niet verder wordt gegroeid of als die ene klant vertrekt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

gorgi_19 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Na 7 maanden komt een aanbod voor 8 maanden, en daarna nog eens, en zo heeft wg opeens 23 maanden "proeftijd"...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
bombadil schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Wat zijn de vooruitzichten voor het bedrijf; hoe goed loopt het, is er kans op groei (wat wordt jouw rol dan)? Wat als er niet verder wordt gegroeid of als die ene klant vertrekt?
Het bedrijf loopt opzich redelijk goed! De afgelopen jaren hebben wij veel geleerd en onze processen verbeterd. We zijn nu op een punt uitgekomen waar we onze vleugels willen spreiden en nieuwe klanten / developers willen werven. Maar dit zal natuurlijk de tijd leren. We hebben de afgelopen jaren geen effort gestoken in het in de markt zetten en daar willen ze nu wat aan veranderen, mijn rol zal dan dus ook uitgebreider worden, het is dan de bedoeling dat ik de nieuwe developers ga managen. Voor nu zijn ze dus 100% afhankelijk van deze ene klant maar hier hebben ze dus een plan voor om hier minder afhankelijk van te worden, dit kan natuurlijk alleen de toekomst uitwijzen. Ik heb wel het gevoel dat wanneer wij als bedrijf de kans krijgen om ons kunnen te laten zien dat de klanten wel overtuigd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50

dragonhaertt

@_'.'

Ik weet niet zeker of het al eerder gezegd is, maar ik zou sowieso het gesprek met je huidige werkgever aangaan.
En dan vooral over de vraag, waarom kan je nu een loonsverhoging krijgen (bij aanbod) wat blijkbaar niet inherent vanuit je werkgever kon komen?

Als werkgever heb je de taak om je werknemers te belonen naar hoeveel je ze waard vind. Ik heb het zelf ook gehad, waar ik moest 'dreigen' met een aanbod om een marktconform salaris te krijgen. Dit is vaak een gevolg van een onderliggend probleem, wat je met een eenmalige loonsverhoging niet oplost.

2x een jaarcontract en pas een degelijk aanbod na aangeven dat iemand anders ook interesse heeft? Dat klinkt in mijn oren als zo laag mogelijk inzetten en pas willen verhogen als het persé moet.

Natuurlijk is openheid en communicatie hierbij heel belangrijk. Ga dat gesprek aan en probeer voor jezelf in te schatten of je denkt dat je vaker tegen dit probleem aan gaat lopen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 16:02

3raser

⚜️ Premium member

Je bent lead developer bij een bedrijf die maar 1 grote klant heeft. Je bent praktisch eigenaar van dat bedrijf. Je kunt vragen wat je wilt.

Nu is dat natuurlijk niet de insteek en niemand is onmisbaar maar je werkgever mag wel iets zuiniger zijn op zijn personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
evilution schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Na 7 maanden komt een aanbod voor 8 maanden, en daarna nog eens, en zo heeft wg opeens 23 maanden "proeftijd"...
TS noemt dat na de 7 maanden een vast contract volgt, als dat contractueel vastgelegd wordt volgt daarna geen nieuwe tijdelijke verlenging. Als dat niet vastgelegd is het een enorme red flag. Het zou mij niet verbazen aangezien je met een utizicht op vast juist eerst eerder tijdelijk contract van een jaar aanbied en daarna pas vast. Normaal tegenwoordig is volgens mij 7-8-9 waarna een vastcontract gegeven (moet) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Wat wil je? Wil je blijven? Zo ja dan zou ik zeker deze positie gebruiken om meer te vragen. Wil je weg; dan zou ik dit tegenbod gebruiken om te onderhandelen bij de nieuwe werkgever.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Pizza_Boom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:01:
[...]
Die proeftijd zullen ze niet kwijt willen, daarom gaan ze juist op 7 maanden zitten. Als men geen proeftijd had gewild, had men een contract van een half jaar aangeboden, dan is het verboden. Door naar 7 maanden te gaan mag je wel een proeftijd doen. Gewoon een rotstreek dus.
Eruit onderhandelen? Ze willen je in principe hebben. Anders kan je altijd nog blijven zitten waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:46
Huidige werkgever melden dat je voor de nieuwe condities bereid bent te blijven maar het loon wel naar 3600 moet.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:42:
[...]

TS noemt dat na de 7 maanden een vast contract volgt, als dat contractueel vastgelegd wordt volgt daarna geen nieuwe tijdelijke verlenging. Als dat niet vastgelegd is het een enorme red flag. Het zou mij niet verbazen aangezien je met een utizicht op vast juist eerst eerder tijdelijk contract van een jaar aanbied en daarna pas vast. Normaal tegenwoordig is volgens mij 7-8-9 waarna een vastcontract gegeven (moet) worden.
Dat is sinds vorig jaar al veranderd naar 36 maanden. Het is nu na 3 tijdelijke contracten of na 36 maanden.

Het 7 maanden contract is dus wel om een proeftijd te forceren. Ik vind dat zelf een niet zo nette oplossing. Als je dan een proeftijd wil opnemen geef dan gewoon een jaarcontract. Ook dan kun je gewoon na 7 maanden het contract omzetten naar een contract voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Qwerty-273

Meukposter

dragonhaertt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:19:
En dan vooral over de vraag, waarom kan je nu een loonsverhoging krijgen (bij aanbod) wat blijkbaar niet inherent vanuit je werkgever kon komen?
...
Dat klinkt in mijn oren als zo laag mogelijk inzetten en pas willen verhogen als het persé moet.
Dat is inderdaad een goede stap om duidelijk te krijgen hoe de toekomst groei van de positie er uit ziet. Aan de andere kant kan de huidige werkgever een heel makkelijk excuus maken (ze zijn slechts met 4 man inclusief TS) dat dit gewoon totaal niet speelde in hun gedachten.

Wat is de toekomstige salaris groei en kan je op een bepaalde manier meedelen in de groei van het bedrijf (bonussen bij behalen van doelen in geld of deel van bedrijf). Dat is wel iets wat de eigenaren over na moeten denken en met de huidige werknemers overleggen. Zo bouw je uiteindelijk een team met mensen op die ook meer financieel betrokken zijn bij het kleine bedrijfje.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:02
Ik heb dezelfde situatie meegemaakt, en de sollicitatie toen stopgezet met het bericht dat ik een aanbod heb geaccepteerd. Zo gaan de zaken, ze vinden heus wel een nieuw iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:51

DropjesLover

Dit dus ->

Tsja, een keuze die je zelf moet maken.
Bij je huidige werkgever heb je het naar je zin, maar is er het risico van maar klant hebben. Valt die weg, valt het bedrijf om. Een vast contract of niet verandert daar weinig aan.

Andere bedrijf is groter, meer zekerheid. Maar geen idee of je het daar net zo naar je zin zal hebben.
Die 7 maanden contract is een beetje vreemd, normaal zou zijn een jaarcontract met oog op vast, of 6 maanden. Voelt als een creatieve juridische constructie. Niet ongewoon bij grotere bedrijven, al helemaal wanneer in handen van een investeerder die gewoon rendement wil. Hoeft niks te betekenen voor je dagelijkse werkzaamheden en sfeer overigens. Mocht je hier zorgen over hebben, dan kan je een gesprek aanvragen met een paar directe collega's, kijken hoe de klik is en hoe zij het ervaren (hebben).

Weggaan bij een club waar je an sich op je plek zit is sowieso lastig hoor :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
gorgi_19 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Eruit onderhandelen? Ze willen je in principe hebben. Anders kan je altijd nog blijven zitten waar je zit.
Dat zal moeten. Maar dan nog blijft het geen geruststellende gedachte dat e.e.a. zo aangevlogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:43
Zelfs al had je al getekend dan is er meestal een proeftijd en kan je er alsnog onderuit. Het voelt een beetje lullig maar zo raar is het niet. Dat komt vaak genoeg voor.

Bij je huidige baan heb je al wat verantwoordelijkheid opgebouwd en ben je belangrijk voor het bedrijf. Bij de nieuwe werkgever kan het wel een tijdje duren voordat je zo gewaardeerd wordt.
Het feit dat je belangrijk bent bij je huidige werkgever zou ik wel gebruiken om wat steviger te onderhandelen.

Qua baanzekerheid, de vraag naar ontwikkelaars is groot genoeg dat je nooit lang zonder werk hoeft te zitten. Hoeveel maakt een vast contract dan nog uit? Desnoods overbrug je een maandje met WW.
Alleen als je werkgever financieel in de problemen zit dan zou ik wel oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Pizza_Boom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Dat zal moeten. Maar dan nog blijft het geen geruststellende gedachte dat e.e.a. zo aangevlogen wordt.
7 maanden zie ik als tot en met 31/12/2021 ; het einde van het jaar. Qua timing kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik zou niet direct er iets negatiefs achter zoeken.
retoohs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:30:
Zelfs al had je al getekend dan is er meestal een proeftijd en kan je er alsnog onderuit. Het voelt een beetje lullig maar zo raar is het niet. Dat komt vaak genoeg voor.

Bij je huidige baan heb je al wat verantwoordelijkheid opgebouwd en ben je belangrijk voor het bedrijf. Bij de nieuwe werkgever kan het wel een tijdje duren voordat je zo gewaardeerd wordt.
En zit je wellicht vast, weinig referentiekader en beperk je je ontwikkelingsmogelijkheden. Zit je daar prima? Blijven zitten.

Bij een nieuw bedrijf waardering krijgen? Is ook wat je er zelf van maakt. Af en toe zie je ook vacatures voorbij komen wat de verwachtingen zijn. Waar sta je na 1 maand? Waar sta je na drie maanden? Een beetje een variant van de "eerste 100 dagen"

[ Voor 59% gewijzigd door gorgi_19 op 31-05-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
retoohs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:30:
Nouja, het verschil is natuurlijk wel dat als je eenmaal getekend hebt en er op terugkomt, je dan niet daarna nog een keer aan hoeft te komen met "ja maar ik wil toch wel". Je verbrand er wel bruggen mee bij dat bedrijf.

https://niels.nu

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:31
Had die potentiële werkgever je nou een net contract (vast met 2 maanden proeftijd bijvoorbeeld) aangeboden dan zou ik ook twijfelen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben je 7 maanden gegeven en dat vaste contract daarna moet je nog maar afwachten.

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik zou juist de kans die je bij je huidige kleine bedrijfje krijgt met beide handen aanpakken, zeker wanneer je nog betrekkelijk jong bent. Stel dat het een succes wordt, mooi toch om met je eigen creatie groter en succesvoller te worden? Daar leer je het meeste van. En mocht het niets worden, je bent nog jong (aanname van mij), dan kijk je dan wat er op je pad komt. Zo'n aanbod van 7 maanden is vast nog wel een keer te vinden.

Kortom, volg je gevoel. Het hele idee van een aanbod is dat het een aanbod is en geen afspraak. Een aanbod wordt pas een afspraak zodra je jezelf hebt vastgelegd en geen minuut eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

delpit schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:57:

Waarom dit het 'beste' antwoord is ontgaat me een beetje. Het 'geaccepteerde' antwoord zou ik wel begrijpen, het ligt meer in lijn met wat TS zelf een beetje onbewust signaleert: hij zoekt redenen om te blijven.

Ik kan voor beide wel voors en tegens bedenken, maar de huidige baan van TS geeft me wel argwaan. De baas heeft ineens ruimte voor een vast contract, en het bedrijf kent maar één klant. In mijn oren klinkt dat als een toko die óf net aan iedere maand overleeft, óf een karige baas die je iedere keer praktisch moet chanteren om iets van een loonsverhoging oid te krijgen. Been there, done that.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• As1cs
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 20:24
.

[ Voor 98% gewijzigd door As1cs op 22-10-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
nst6ldr schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Waarom dit het 'beste' antwoord is ontgaat me een beetje. Het 'geaccepteerde' antwoord zou ik wel begrijpen, het ligt meer in lijn met wat TS zelf een beetje onbewust signaleert: hij zoekt redenen om te blijven.

Ik kan voor beide wel voors en tegens bedenken, maar de huidige baan van TS geeft me wel argwaan. De baas heeft ineens ruimte voor een vast contract, en het bedrijf kent maar één klant. In mijn oren klinkt dat als een toko die óf net aan iedere maand overleeft, óf een karige baas die je iedere keer praktisch moet chanteren om iets van een loonsverhoging oid te krijgen. Been there, done that.
Bedankt voor je response en natuurlijk alle andere mensen ook, om het even iets meer te highlighten het huidige bedrijf wil meer een sparring partner en maatwerk applicaties bouwen. Hier hebben we aardig veel kennis voor in huis. De eigenaar was zelf de lead toen ik hier begon, ik ben erbij gekomen 2 jaar geleden om uiteindelijk lead over te nemen zodat hij zich meer kan focussen op de zaak, klanten werven, bedrijf op de kaart zetten zegmaar. Hiervoor verdienden ze hun geld aan WordPress. Hier zijn ze volledig vanaf gestapt omdat dit meer gedoe opleverde ivm een junior die nu nog steeds in huidige projecten Rommel achtergelaten heeft. Vandaar dat ik nu met dit enige project een beetje het lot in handen heb. Blijf ik en ga ik vooral zo door met wat ik doe is er geld en tijd beschikbaar om het bedrijf te laten groeien. En ik denk dat zij zich dat nu ook maar al te goed realiseren nu en daar is ook hun dankbaarheid voor uitgesproken. Ik kan het natuurlijk ook allemaal te rooskleurig in zien. Vandaar de vraag haha. Ik ben trouwens 25! En heb zo een 5 jaar full time werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:59:
En heb zo een 5 jaar full time werkervaring.
Als dev ? Dan zijn beide aanbiedingen niet erg hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
thlst schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Als dev ? Dan zijn beide aanbiedingen niet erg hoog
Ja als React / AWS Front-End Developer, 3 jaar ervaring in Wordpress, 2 jaar in React/AWS/TypeScript. Regio Oost Nederland is dan denk ik ook even handig om te melden (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:33
Willen ze je echt hebben geven ze je een proeftijd met een vast contract erna, anders blijft het risico dat je na de 7 maanden geen werk meer hebt.

Dus hoe graag willen ze je echt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Ja als React / AWS Front-End Developer, 3 jaar ervaring in Wordpress, 2 jaar in React/AWS/TypeScript. Regio Oost Nederland is dan denk ik ook even handig om te melden (:
Wordpress zou ik niet snel development ervaring noemen, tenzij je bijv. geavanceerde plugins hebt ontwikkeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 21:22
Grappig dat hier zoveel geadviseerd wordt om te blijven.

Voor mij voelt het matchen van een ander voorstel altijd als achtergestelde waardering.
Zolang iemand niet vraagt, niks geven en dus extra marge.
Juist als iemand zo belangrijk voor het bedrijf is, waardeer dat dan! En wacht niet totdat iemand bereid is om op te stappen.

Hoe vaak hoor je niet als iemand weggaat: dat had ik veeeeel eerder moeten doen.

Of die managementuitspraak: we moeten mensen opleiden zodat ze goed hun werk kunnen doen! "maar wat als ze weggaan?" Wat als we ze niet opleiden en ze blijven :?

@Anoniem: 37297 Ik zou met je potentiele werkgever in gesprek gaan over de proeftijd. Die 7 maanden is geen probleem, als je maar definieert waar je aan moet voldoen, en zwart op wit laten zetten dat bij voldoende presteren dat het contract overgaat in vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:16
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:59:
Hier zijn ze volledig vanaf gestapt omdat dit meer gedoe opleverde ivm een junior die nu nog steeds in huidige projecten Rommel achtergelaten heeft.
Klinkt meer als dat de begeleiding/review-procedures niet in orde waren dan een reden om ergens vanaf te stappen.
Vandaar dat ik nu met dit enige project een beetje het lot in handen heb. Blijf ik en ga ik vooral zo door met wat ik doe is er geld en tijd beschikbaar om het bedrijf te laten groeien. En ik denk dat zij zich dat nu ook maar al te goed realiseren nu en daar is ook hun dankbaarheid voor uitgesproken. Ik kan het natuurlijk ook allemaal te rooskleurig in zien.
Ja, ik vrees dat je het enigszins te rooskleurig ziet. Een bedrijf met maar 1 klant loopt toch een risico, maar als het personeel dat de projecten draaiende houdt bij die klant niet vanzelf beloond worden, is dat wel een rode vlag.

Kijk ook naar wat de groeimogelijkheden zijn voor jou als persoon (ook met het oog op het risico van maar 1 klant hebben), een klein bedrijf geeft meer verantwoordelijkheden, maar tijd om een opleiding o.i.d. te volgen zijn er minder omdat de projecten van de klant altijd voor gaan, terwijl bij een groter bedrijf er meestal wat meer kansen zijn op dat vlak omdat er meer mensen zijn die taken eventueel over kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

3raser schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:29:
Je bent lead developer bij een bedrijf die maar 1 grote klant heeft. Je bent praktisch eigenaar van dat bedrijf. Je kunt vragen wat je wilt.

Nu is dat natuurlijk niet de insteek en niemand is onmisbaar maar je werkgever mag wel iets zuiniger zijn op zijn personeel.
Helemaal mee eens, nu zit ik niet in de ICT maar op 1 paard wedden (1 klant die goed is voor het over grote deel van de omzet) is nooit verstandig.

Wat als deze wegvalt, wat gebeurt er dan met het bedrijf of belangrijker nog.. wat gebeurt er met jou?

Andersom kan je het ook vragen, wat gebeurt er met het bedrijf als je zegt ik heb een andere baan en ga weg?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

ybos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:49:
Voor mij voelt het matchen van een ander voorstel altijd als achtergestelde waardering.
Zolang iemand niet vraagt, niks geven en dus extra marge.
Juist als iemand zo belangrijk voor het bedrijf is, waardeer dat dan! En wacht niet totdat iemand bereid is om op te stappen.
100% mee eens, en TS moet dit goed in z'n oren knopen: "veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Anoniem: 567735 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:50:
[...]

100% mee eens, en TS moet dit goed in z'n oren knopen: "veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven"
Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
Jeetje wat een boel reacties weer! Erg fijn zo een community! Ik ga straks alles nog even doorlezen in ieder geval erg bedankt voor alle reacties! Wat betreft wat gebeurd er als ik wegga bij de huidige werkgever: dan ronden ze de huidige projecten af en gaan ze dicht. Om vervolgens zelf te gaan reflecteren en kijken hoe ze een volgende keer dingen anders kunnen aanvliegen. Dus ik heb inderdaad een hele sterke onderhandelingspositie. En ik zie ook wat we al wel in huis hebben. Het is niet dat ik geen vertrouwen in de toko heb. Het is vooral dat voordat ik een ander aanbod had we het beiden allemaal wel welletjes vonden. Van mijn kant was er wel eens een wens uitgesproken voor een vast contract echter nooit echt werk van gemaakt. Toen kwam het einde van het contract aanzetten en heb ik dat een paar keer aangekaart dat het contract af zou lopen en zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken en ze al te graag met me verder gingen. Dit zag ik als nog een jaarcontract om mijn onderhandelingspositie te versterken ben ik op zoek gegaan. Echter is het nieuwe aanbod wel erg aantrekkelijk geworden.

UPDATE:

Inmiddels contact gehad met potentiële nieuwe werkgever, deze wil er nog bruto 100 bovenop doen en vraagt wat mij zou overhalen om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 21:22
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:03:
Jeetje wat een boel reacties weer! Erg fijn zo een community! Ik ga straks alles nog even doorlezen in ieder geval erg bedankt voor alle reacties! Wat betreft wat gebeurd er als ik wegga bij de huidige werkgever: dan ronden ze de huidige projecten af en gaan ze dicht. Om vervolgens zelf te gaan reflecteren en kijken hoe ze een volgende keer dingen anders kunnen aanvliegen. Dus ik heb inderdaad een hele sterke onderhandelingspositie. En ik zie ook wat we al wel in huis hebben. Het is niet dat ik geen vertrouwen in de toko heb. Het is vooral dat voordat ik een ander aanbod had we het beiden allemaal wel welletjes vonden. Van mijn kant was er wel eens een wens uitgesproken voor een vast contract echter nooit echt werk van gemaakt. Toen kwam het einde van het contract aanzetten en heb ik dat een paar keer aangekaart dat het contract af zou lopen en zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken en ze al te graag met me verder gingen. Dit zag ik als nog een jaarcontract om mijn onderhandelingspositie te versterken ben ik op zoek gegaan. Echter is het nieuwe aanbod wel erg aantrekkelijk geworden.

UPDATE:

Inmiddels contact gehad met potentiële nieuwe werkgever, deze wil er nog bruto 100 bovenop doen en vraagt wat mij zou overhalen om weg te gaan.
Ze sluiten ECHT niet als jij weggaat... Niemand is onmisbaar. Geef jezelf niet die eer, dat is echt niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
7 maanden weg, vast contract. Laat maar zien dat ze je echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07

UPDATE:

Dat is makkelijk 100 euro er nog boven op en een vast contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Wat betreft wat gebeurd er als ik wegga bij de huidige werkgever: dan ronden ze de huidige projecten af en gaan ze dicht. Om vervolgens zelf te gaan reflecteren en kijken hoe ze een volgende keer dingen anders kunnen aanvliegen. Dus ik heb inderdaad een hele sterke onderhandelingspositie.
Noem mij een zwartkijker, maar het oude bedrijf kan ook met jou wegens gebrek aan perspectief gesloten worden, bijvoorbeeld als die roadmap niet uitkomt, of er toch geen nieuwe klanten komen. Dan krijg jij je transitievergoeding of ze laten de boel ploffen en dan mag je naar het UWV. Met je vaste contract.

Of dat een realistisch scenario is, moet je voor jezelf uitmaken, waar ik zou mijn energie eerder op de nieuwe werkgever richten dan op die oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezyswifftzz
ybos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Ze sluiten ECHT niet als jij weggaat... Niemand is onmisbaar. Geef jezelf niet die eer, dat is echt niet zo :P
Oh dat is helemaal niet de bedoeling, het is wat de eigenaar zelf zei, ik geef ze op dit moment de ruimte om andere dingen op te pakken en te proberen het bedrijf te laten groeien. Mocht ik weggaan moet hij al deze taken oppakken en blijft de groei van het bedrijf liggen en kiezen ze ervoor om te sluiten aangezien ze vast zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ezyswifftzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Oh dat is helemaal niet de bedoeling, het is wat de eigenaar zelf zei, ik geef ze op dit moment de ruimte om andere dingen op te pakken en te proberen het bedrijf te laten groeien. Mocht ik weggaan moet hij al deze taken oppakken en blijft de groei van het bedrijf liggen en kiezen ze ervoor om te sluiten aangezien ze vast zitten.
Ja natuurlijk zegt hij dat, hij wil dat jij blijft en speelt zo keurig op jouw emoties in. Dit is gewoon slimme manipulatie, slim gezien jij het niet door hebt en het dus werkt.

Ga naar het andere bedrijf, geef aan dat je een vast contract wil, kijken hoe ze daarop reageren. Je huidige baan klinkt comfortabel maar een dood spoor. Zelf zou ik voor het nieuwe aanbod gaan. Er is een reden waarom je bent gaan solliciteren toch?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ybos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Dat is inderdaad een bizarre wending, als ze dat echt gezegd hebben is dat wel n vuile manier om op het gemoed van TS te spelen. Past ook helemaal niet in het beeld van willen groeien, zaken goed voor elkaar.
Als iemand zo belangrijk is, verwacht ik ook een bod in aandelen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Mocht men nou echt niet aan een vast contract willen, laat dan in jouw tijdelijke contract een eenzijdige opzegtermijn (van jou dus) opnemen. Dan koop je wel de vrijheid die bij een vast contract hoort. En meteen eisen dat je 3 maanden voor afloop van het contract een nieuw aanbod krijgt van ze. Niet laten doorlopen onder dezelfde voorwaarden, een nieuw aanbod. Je hebt een geforceerd onderhandelingsmoment, gebruik het ook. Doet men dat dan niet, heb jij alle tijd om een andere baan te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat niemand hier noemt maar voor mij doorslaggevend zou zijn; hoe zijn de ontwikkel kansen?

Het klinkt alsof je nog aan begin van je carrière staat. Je zou dan vooral moeten richten op ontwikkeling en persoonlijke groei.

In je huidige bedrijf klinkt het alsof je helemaal het mannetje bent maar hoeveel leer je daar nu? Hoeveel mensen zijn er waaraan je je kan optrekken? Hoeveel budget voor opleiding is er? Als je 10jr verder bent waar sta je dan?

En bij nieuwe bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 02:18

M14

@ezyswifftzz
Ik heb niet alles doorgelezen, geen idee of dit al is benoemd:

Het geld komt wel, vast contract ook wel. Daar hoef je je geen zorgen over te maken in dit vakgebied.

Waar ik in mijn carrière naar heb gekeken zijn groeimogelijkheden. Zoals ik in je startpost lees heb je nu al een soort van lead positie. Leren van collega's wordt dan lastig. Dat is sowieso lastig bij een kleiner bedrijf. Als je dit jaren blijft doen groei je mogelijk vast in hetgeen je nu kent.

Daarom zou ik eerder voor een werkgever kiezen waar je kan groeien en kan leren van anderen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik denk dat ook een vraag is waar kun je het meest leren? Krijg je bij je huidige werkgever alle ruimte om je zelf te ontwikkelen, goede designs te maken, goed werk af te leveren en mag je cursussen doen. Of is er altijd een deadline, is er nergens tijd voor en zie je de technical debt opstapelen en als dit deelproject af is gaan we daar echt wat aan doen. O nee, de klant heeft een maand later toch weer wat anders nodig. Leer je wat van de senior of leer je alles zelf?

Maar het antwoord op je vraag is simpel. Je bent niet voor niets gaan solliciteren. Was dat alleen die vastigheid of speelt er meer? Volgens mij wel. Als er in de afgelopen twee jaar geen nieuwe serieuze klanten zijn geworven, zie ik het niet gebeuren bij dit bedrijf.
misschien dat het ook deels ligt aan mijn angst om mensen teleur te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55
As1cs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:47:
Heb je de mogelijkheid om een aandeel in het bedrijf te krijgen?

Zo te lezen zijn ze zwaar afhankelijk van jou dus heb je een goede onderhandelingspositie.
Dit!!

Je werkt voor een startup, de grootste klant is afhankelijk van jou, en als alles succesvol
Blijft gaan krijgen de eigenaar miljoenen en jij een schouderklopje.

Ik heb de fout vroeg in m’n carrière ook gemaakt om voor een klein bedrijf te werken zonder equity. Nooit meer. Dus naast het salaris zou ik ook eens praten over een mogelijkheid tot het opbouwen van een klein percentage in het bedrijf. Dan spreek je echt wederzijds commitment uit.
Pagina: 1