Woning gekocht oud drugspand, verzwegen bij koop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _function
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-12 10:28
Ik heb recent een woning gekocht. Na wat gekletst te hebben met de buren blijkt dat in de woning meerdere wietplantages hebben gestaan en dat er een politie inval is gedaan. De verkoper en makelaar heeft dit niet vermeld tijdens het verkooptraject.

Tevens staan er ook onjuistheden in de lijst van zaken, daar staat dat de schutting op onze helft staat echter na een gesprek met de buren blijkt dat zij het juist op hun eigen helft hebben gezet i.v.m. niet bereikbaar zijn van de oude bewoners.

We hebben een technische keuring laten uitvoeren tijdens het aankooptraject en deze heeft er geen sporen van kunnen ontdekken.

Mijn vraag is mag de koper dit zomaar verzwijgen en mag de koper liegen over de schutting erfgrens?

Ik heb deze vraag ook al neergelegd bij het Juridisch loket maar ik ben ook benieuwd of jullie hier toevallig ervaring mee hebben.

Alle reacties

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 20:47

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Maakt het uit voor jouw doel; erin wonen? Als het huis in ok staat is, wat blijk uit de aankoopkeuring, dan is er weinig aan de hand?

Absurd voorbeeld; maar stel je koopt een huis waar de vorige bewoner z'n vrouw in heeft vermoord. Maakt dat uit voor jou om er wel of niet in de kunnen wonen als de boel schoon etc. is?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:38
Het was niet zichtbaar in huis dat er meerdere malen een wietplantage in heeft gezeten? Dan is het in dat geval ook geen probleem. Zo'n feit is geen verborgen gebrek en had je anders het huis niet gekocht?

En wat betreft de schutting; heb je ook geen last van toch? Even met de buren overleggen of ze het gelijk aan willen passen en anders rekening mee houden dat een toekomstige nieuwe schutting wel op de erfscheiding komt. Had je tijdens een bezichtiging ook kunnen zien dat die niet op de erfgrens staat overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 31-05-2021 11:21 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Rmg

Wat had je anders gedaan als je het geweten had? Tijdens de technische keuring is niets naar voren gekomen, blijkbaar is de elektra goed en de rest is goed opgeruimd / gerepareerd blijkbaar.

Het gedoe met de schutting is vervelend. Maar dat is vooral administratief en als je blij bent met hoe de schutting er uit ziet is het alleen maar mooi want jij hebt meer ruimte en geen onderhoud aan de schutting :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 31-05-2021 11:22 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

BrZ

Heb je er nu last van dat er een wietplantage is geweest? Zo nee, let it go en geniet van je huis ;)

Dat schutting van de buren is heeft eigenlijk ook nauwelijks nadelen. Zij zijn nu verantwoordelijk voor het onderhoud, en als hij ooit vervangen moet worden doen jullie het lekker wel samen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:42
Even extra controleren of de elektra wel goed in elkaar zit en er niet ergens getapt is :). Anders lijkt me dit niet echt noemenswaardig?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
deWit schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:19:
Maakt het uit voor jouw doel; erin wonen? Als het huis in ok staat is, wat blijk uit de aankoopkeuring, dan is er weinig aan de hand?

Absurd voorbeeld; maar stel je koopt een huis waar de vorige bewoner z'n vrouw in heeft vermoord. Maakt dat uit voor jou om er wel of niet in de kunnen wonen als de boel schoon etc. is?
Dat maakt wel degelijk uit. Dan ga je een energiecontract aflsuiten en wordt je afgewezen omdat de vorige bewoner zich bezig hield criminele activiteiten. Je wordt geflagged in allerlei systemen.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

com2,1ghz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Dat maakt wel degelijk uit. Dan ga je een energiecontract aflsuiten en wordt je afgewezen omdat de vorige bewoner zich bezig hield criminele activiteiten. Je wordt geflagged in allerlei systemen.
En dan bel je ze op, leg je uit dat je nieuwe bewoner bent en dus niet Persoon X. Energiemaatschappij zegt " Mea culpa!" en hoppa, je hebt wel energie.

Dat is echt niet een showstopper ofzo hoor...

blup

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rmg schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:20:
Tijdens de technische keuring is niets naar voren gekomen, blijkbaar is de elektra goed en de rest is goed opgeruimd / gerepareerd blijkbaar.
Lijkt me een sterke aanname; heb wel eens een goed keuringsrapport gezien terwijl er gewoon sluiting ontstond als je de buitenverlichting aanklikte.

Als het een standaard keuringsrapport is, dan is dat vooral visueel, hier & daar even tikken of prikken. Maar je weet absoluut niet of er in de leidingen ergens gesmolten bedrading of andere gevaarlijke constructies zitten t.b.v. een plantage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _function
Elektra hebben we laten controleren gelukkig, deze blijkt in orde te zijn. Ze hadden overal het schakelmateriaal en kapjes afgehaald dus dat was vrij makkelijk te controleren. Ook hebben we de plaats gevonden waar illegaal electriciteit naar boven is getrokken, hier ligt niks meer in zover wij kunnen zien.

Het plafond is wel zeer recentelijk verlaagd op zolder waarschijnlijk voor de verkoop. Buren zeiden dat we hier eens goed achter moesten kijken wat daar gebeurd is. Mocht daar wat achter zitten gaan we daar wel werk van maken want dat is dan met opzet weggewerkt en niet gemeld.

Bedankt voor jullie antwoorden zo ver :)

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Ik heb een ex-huurhuis gekocht waar een paar jaar eerder wat plantjes op zolder hebben gestaan. Enigste wat ik hiervan 'gemerkt' heb is dat ik bij Liander een steekproef/nacontrole na twee weken na het laten verzwaren van de hoofdzekering. Of dit toeval was of niet zal ik nooit achter komen.
1 keer telefoon abbo geweigerd, bij nabellen was dit vlot rechtgezet. Moet ik erbij zeggen dat een andere huurder in heeft gezeten die niet erg goed was in het betalen van facturen.

Dus als het huis verder op orde is, gewoon lekker gaan wonen :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:59
Bezulba schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:26:
[...]

En dan bel je ze op, leg je uit dat je nieuwe bewoner bent en dus niet Persoon X. Energiemaatschappij zegt " Mea culpa!" en hoppa, je hebt wel energie.

Dat is echt niet een showstopper ofzo hoor...
Ik had een wanbetaler hier voor mij in deze woning.
Kon wel energie afsluiten, maar ik moest dan een hoge borg betalen (volgens mij 300 EUR uit mijn hoofd).

Bij Vattenfall vertrouwde zij mij wel, en hoefde ik dus de borg niet te betalen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die buren zijn wat aan het stoken... kunnen eindelijk hun 'horror'-verhalen kwijt. Laat je niet bang maken.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd met je woning :). Geniet ervan!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Bommes

Capo del formaggio

Mijn eerste huis had ik gekocht van een woningbouwvereniging, ex huur huis.
Vorige bewoner was in huis overleden.
Niets van gemerkt of gezien.

Wel wat problemen met energie contacten.
De eindstand was door de vorige bewoner niet door gegeven.
Joh die was overleden, of ik dan even daar een bewijs van wilde opsturen...

Dreigementen dat ze ons wel zouden afsluiten enz. Was zo een tussen leverancier (ben vergeten welke precies).

Uit eindelijk rechtstreeks met, toen nog NRE, contact op genomen en het was geen probleem meer als in orde.

Beetje lacherige reactie zelfs, zo van dat het hun netwerk was, en hun niet zomaar gingen afsluiten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

_function schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:31:
Elektra hebben we laten controleren gelukkig, deze blijkt in orde te zijn. Ze hadden overal het schakelmateriaal en kapjes afgehaald dus dat was vrij makkelijk te controleren. Ook hebben we de plaats gevonden waar illegaal electriciteit naar boven is getrokken, hier ligt niks meer in zover wij kunnen zien.

Het plafond is wel zeer recentelijk verlaagd op zolder waarschijnlijk voor de verkoop. Buren zeiden dat we hier eens goed achter moesten kijken wat daar gebeurd is. Mocht daar wat achter zitten gaan we daar wel werk van maken want dat is dan met opzet weggewerkt en niet gemeld.

Bedankt voor jullie antwoorden zo ver :)
Hoe weten de buren dat dan, deden zij die wietplantage?

Verwijderd

Ik heb onder een wiet-appartement gewoont (korte duur, kweker was ineens vertrokken). Als daar serieus gekweekt is, ga je dat echt zien hoor. In de meeste gevallen is dat allemaal gewoon te herstellen en dan is er niets meer aan de hand. Onderdeel van eventueel herstelwerk kan inderdaad wat werk aan het dak (dus op zolder) zijn geweest.

Heb je de woning daadwerkelijk van "de kweker" gekocht? Niet tegelijk bij de notaris geweest? Ik heb wel vraagtekens bij de relevantie overigens. We hebben het over feiten die in het verleden hebben plaatsgevonden (dus niet meer van toeapssing op het moment van overdracht, zoals structurele overlast dat wel kan zijn) en op dit moment geen invloed meer hebben op de staat van het huis (goed bevonden immers). Je zou een verborgen gebrek tegen kunnen komen, maar dat kan altijd. Ik denk dus dat ze dit niet hoeven melden. Eventuele gebreken ten gevolge van.... wel natuurlijk.

• _function
Blasterxp schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:51:
Die buren zijn wat aan het stoken... kunnen eindelijk hun 'horror'-verhalen kwijt. Laat je niet bang maken.
Dat denk ik niet, wij hebben verkoper helemaal niet gezien omdat ze veel betalingsachterstanden heeft en het huis heeft onderverhuurd terwijl dat niet mocht. Denk dus wel dat de buren redelijk gelijk hebben. Maar we laten ons niet bang maken, eerder het feit dat we dit van te voren graag hadden willen weten.
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Hoe weten de buren dat dan, deden zij die wietplantage?
De politie heeft in inval gedaan en de plantjes weggehaald van het pand, lijkt me logisch dat ze het dan gezien hebben? :P
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:09:

Heb je de woning daadwerkelijk van "de kweker" gekocht? Niet tegelijk bij de notaris geweest?
We hebben de verkoopster in het echt niet gezien, ze heeft volmacht gegeven aan de notaris. De kwekers waren huurders, terwijl het pand niet verhuurd mocht worden.

[ Voor 18% gewijzigd door _function op 31-05-2021 13:12 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Speedmaster

Make my day...

Controleer wel even in de gemeentelijk administratie of alle overige bewoners van je huis uitgeschreven zijn en dat jij als enige op dit adres staat ingeschreven. Daarnaast, kijk de komende 2 maanden even of er nog incasso bureaus op de stoep komen te staan, als dat zo is zorgen dat je direct gegevens kan tonen dat jij de enige bewoner bent en dat jij niet aansprakelijk ben voor de vorige bewoner.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Check even bij de gemeente of er niet nog mensen ingeschreven staan op je adres. Mogelijk komt er nog een keer een deurwaarder langs o.i.d., maar die zal snel genoeg doorhebben dat jij niet de persoon bent die ze zoeken.

Als er verder bouwkundig geen rare fratsen zijn uitgehaald zou ik me niet zo veel zorgen maken hierover.

Verwijderd

_function schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Dat denk ik niet, wij hebben verkoper helemaal niet gezien omdat ze veel betalingsachterstanden heeft en het huis heeft onderverhuurd terwijl dat niet mocht. Denk dus wel dat de buren redelijk gelijk hebben. Maar we laten ons niet bang maken, eerder het feit dat we dit van te voren graag hadden willen weten.

[...]

De politie heeft in inval gedaan en de plantjes weggehaald van het pand, lijkt me logisch dat ze het dan gezien hebben? :P
Pas een beetje op met dit soort "praatjes" in de buurt. Wij zijn inmiddels een paar keer verhuist en het is bijna elke keer hetzelfde verhaal...... verhalen over de vorige bewoners (en toevallig altijd van personen waarbij ze toevallig niet zo goed lagen). We hebben de raarste dingen gehoord, maar je weet gewoon niet wat er waar is, wat er aangedikt is en wat er pure rancune is.

Heel sec geizen kun jij namelijk niet zoveel weten over eventuele betalingsachterstanden en misdrijven / overtredingen op naam van de verkoper. Da's gewoon privé en staat helemaal los van de koop van het huis.

Wie weet zijn er bij de "inval" welgeteld "10 plantjes" meegenomen en wordt dat nu opgeblazen tot een grootschalige professionele kwekerij. En dat allemaal omdat de buren niet mee wilden werken aan een mooie schutting. :)

• _function
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Pas een beetje op met dit soort "praatjes" in de buurt. Wij zijn inmiddels een paar keer verhuist en het is bijna elke keer hetzelfde verhaal...... verhalen over de vorige bewoners (en toevallig altijd van personen waarbij ze toevallig niet zo goed lagen). We hebben de raarste dingen gehoord, maar je weet gewoon niet wat er waar is, wat er aangedikt is en wat er pure rancune is.

Heel sec geizen kun jij namelijk niet zoveel weten over eventuele betalingsachterstanden en misdrijven / overtredingen op naam van de verkoper. Da's gewoon privé en staat helemaal los van de koop van het huis.

Wie weet zijn er bij de "inval" welgeteld "10 plantjes" meegenomen en wordt dat nu opgeblazen tot een grootschalige professionele kwekerij. En dat allemaal omdat de buren niet mee wilden werken aan een mooie schutting. :)
Klopt heb je gelijk in, maar als meerdere buurtbewoners hetzelfde vertellen is het wel geloofwaardiger. Kan natuurlijk altijd zijn dat ze allemaal een hekel hadden aan de personen die er woonde en het daarom zo spelen. Enfin wij zijn blij met de woning en buurt alleen dit is toch wel een "belangrijk" detail wat ik graag had willen weten :)

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:37
_function schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:09:
Zou je foto's kunnen opvragen bij de politie? Geeft je misschien een idee waar je extra op moet letten.

Als er een beetje fatsoenlijk getuinbouwd is, zat alles in waterdichte bakken met vijverfolie oid. Daar lijdt je huis niet onder. Als ze alles koud op de vloer hebben gezet, of lekkages hebben gehad, kun je vochtproblemen hebben. Maar dat kun je dus makkelijk (laten) meten. En droogt ook weer :)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik heb mijn huis in 2012 gekocht van de woningbouw. Ex huurhuis die door de ligging (hoekhuis, grote oprit, grote achtertuin, grote garage) niet meer te verhuren valt, omdat in die tijd de huizenprijzen heel laag waren, en de huur te hoog zou worden. Toen 130k voor betaald.

Hoorde slechts iets later dat de vorige eigenaresse daar overleden is. Zolang deze mij niet lastigvalt met dingen omgooien ofzo, vind ik het prima. (De woning was door de woningbouw helemaal gereinigd, gewit enz enz. Alle stopcontacten van opbouw naar inbouw gemaakt, dak garage vervangen enz.

Dus ja, wat ervoor heeft afgespeeld, en hoe de woning opgeleverd is, hoeft elkaar niet in de weg te staan, zolang je er geen hinder aan hebt, er geen gebreken zijn verder.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25
Pakt wellicht zelfs positief uit, misschien vind je wel nog wel een berg cash in een tussenmuur tijdens het klussen :+

• xoniq
donaldo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:32:
Pakt wellicht zelfs positief uit, misschien vind je wel nog wel een berg cash in een tussenmuur tijdens het klussen :+
Shhhht :X

Of misschien ligt er juist op dat verlaagde plafond op zolder een zwarte sporttas :+

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
BrZ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:21:

Dat schutting van de buren is heeft eigenlijk ook nauwelijks nadelen. Zij zijn nu verantwoordelijk voor het onderhoud, en als hij ooit vervangen moet worden doen jullie het lekker wel samen.
@_function heeft nu dus betaalt voor een schutting die niet van hem is, terwijl zijn tuin ook kleiner blijkt te zijn dan hij dacht.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_function schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Klopt heb je gelijk in, maar als meerdere buurtbewoners hetzelfde vertellen is het wel geloofwaardiger. Kan natuurlijk altijd zijn dat ze allemaal een hekel hadden aan de personen die er woonde en het daarom zo spelen. Enfin wij zijn blij met de woning en buurt alleen dit is toch wel een "belangrijk" detail wat ik graag had willen weten :)
Heb je ze wel eens gevraagd of iemand daar ooit binnen is geweest, of dat het niet meer is geweest dan horen/zeggen? Drugspand en wietplantage zijn 2 heel verschillende zaken, zeker een beetje plantage is juist bijzonder netjes opgezet, buiten het aftappen van electriciteit,hebben die plantjes met enige kwaliteit behoorlijk wat aandacht/planning nodig dat na het opruimen er weinig nog van te vinden is.
Buren zeiden dat we hier eens goed achter moesten kijken wat daar gebeurd is
Precies zoiets, 'nou ik zou maar uitkijken met dat schorriemorrie wat daar woonde, misschien is er wel een lijk in de muur gemetseld!!'.

Hoewel een technische keuring niet allesomvattend is, geeft het wel een signaal hoe precies die plantages zijn onderhouden. Aftappen wordt 99% vanuit meterkast gedaan, daar hadden ze meteen sporen moeten zien, maar denk dat veel mensen in 'films' denken, niveau Breaking Bad met loshangende draden en gevaarlijke chemicalien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:26
Ik heb een garagemuur van de buren op mijn grond staan. Dit was bij aankoop al verjaard (ik meen 20 jaar) en hoefde toen niet vermeld te worden op de overeenkomst. Mijn toenmalige buurman was notaris en wis dus exact de regels. Bij twijfel kun je ook zelf de notaris raadplegen.

Analoog komt weer helemaal terug

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:36:
[...]

@_function heeft nu dus betaalt voor een schutting die niet van hem is, terwijl zijn tuin ook kleiner blijkt te zijn dan hij dacht.
De schutting staat op grond van de buren, dus is zijn tuin groter.

Zolang die schutting nieuw is en niet binnen 5 jaar vervangen moet worden is een discussie over 'meebetaalt aan de schutting via de verkoop' ook weinig relevant. Mochten de buren bij TS aankloppen voor een bijdrage aan de schutting dan is het een kwestie van vriendelijk afwimpelen en verwijzen naar verkoper.

Maar TS: Je hebt toch wel al je sloten vervangen hoop ik?

• _function
SinergyX schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Heb je ze wel eens gevraagd of iemand daar ooit binnen is geweest, of dat het niet meer is geweest dan horen/zeggen? Drugspand en wietplantage zijn 2 heel verschillende zaken, zeker een beetje plantage is juist bijzonder netjes opgezet, buiten het aftappen van electriciteit,hebben die plantjes met enige kwaliteit behoorlijk wat aandacht/planning nodig dat na het opruimen er weinig nog van te vinden is.

[...]

Precies zoiets, 'nou ik zou maar uitkijken met dat schorriemorrie wat daar woonde, misschien is er wel een lijk in de muur gemetseld!!'.

Hoewel een technische keuring niet allesomvattend is, geeft het wel een signaal hoe precies die plantages zijn onderhouden. Aftappen wordt 99% vanuit meterkast gedaan, daar hadden ze meteen sporen moeten zien, maar denk dat veel mensen in 'films' denken, niveau Breaking Bad met loshangende draden en gevaarlijke chemicalien.
Je ziet wel waar gaten hebben gezeten voor ventilatie en gaten voor lampen. Echter hadden wij tijdens de bezichtiging de link niet gelegd met wietplantage. We willen de zolder toch laten stuccen dus verder niet bij stil gestaan. Nu we het van de buren gehoord hebben, valt wel alles op zn plek met bepaalde opgevuld gaten en het verlaagde plafond.

De buurman gaf aan (of het waar is, geen idee), dat hij gevraagd heeft aan oud huurders of ze een kwekerij hadden omdat zij stankoverlast hadden. Eentje kon niet liegen en zei ja, de andere huurder zei nee. Lastig allemaal :P
Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Zolang die schutting nieuw is en niet binnen 5 jaar vervangen moet worden is een discussie over 'meebetaalt aan de schutting via de verkoop' ook weinig relevant. Mochten de buren bij TS aankloppen voor een bijdrage aan de schutting dan is het een kwestie van vriendelijk afwimpelen en verwijzen naar verkoper.

Uiteraard, direct gedaan toen we de sleutel kregen :+

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Een vriend van me heeft een keer in een huis gewoond (huur) dat voor hij er in trok een hoerenhuis was. Wij allemaal horrorverhalen ophangen over dat er 's nachts naar volk zou komen, maar viel allemaal echt reuze mee. Het was niet het mooiste of netst afgewerkte huis nee. Maar geen verborgen verbreken of issues mee gehad. Wat al genoemd was, en wat je zelf ook al aan gaf, gewoon rustig checken op dingen die niet kloppen. Maar ik zou me er niet al te druk om maken.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Verwijderd

_function schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Je ziet wel waar gaten hebben gezeten voor ventilatie en gaten voor lampen. Echter hadden wij tijdens de bezichtiging de link niet gelegd met wietplantage. We willen de zolder toch laten stuccen dus verder niet bij stil gestaan. Nu we het van de buren gehoord hebben, valt wel alles op zn plek met bepaalde opgevuld gaten en het verlaagde plafond.

De buurman gaf aan (of het waar is, geen idee), dat hij gevraagd heeft aan oud huurders of ze een kwekerij hadden omdat zij stankoverlast hadden. Eentje kon niet liegen en zei ja, de andere huurder zei nee. Lastig allemaal :P

[...]

Uiteraard, direct gedaan toen we de sleutel kregen :+
Ah, de bekende gaten..... voor mij wordt het al geloofwaardiger nu. :) Dan was 't ook niet voor 10 plantjes waarschijnlijk. :) Dan hebben ze dus niet eens de moeite genomen om het te verbergen.

Was je zelf bij de bouwkundige keuring? Dan vind ik het wel een beetje opmerkelijk dat hier geen opmerkingen over gemaakt zijn tijdens je gesprek met de inspecteur namelijk. Als je een beetje interesse toont en vragen stelt, dan beginnen die vaak wel te praten.

Ik heb het al een paar keer mogen aanschouwen, dus ik zou het waarschijnlijk wel herkennen. Maar ik kan me voorstellen dat je de link niet meteen legt als je er nooit eerder iets van gezien of gehoord hebt. Heel lang geleden had de achterbuurvrouw (bij mijn ouders) een zoldertje vol via via. Dat was de enige keer dat ik de inval ook daadwerkelijk hoorde en zag. Ik liep een krantenwijk in die tijd en was net mijn nest uit. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2021 14:43 ]

• _function
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Ah, de bekende gaten..... voor mij wordt het al geloofwaardiger nu. :) Dan was 't ook niet voor 10 plantjes waarschijnlijk. :) Dan hebben ze dus niet eens de moeite genomen om het te verbergen.

Was je zelf bij de bouwkundige keuring? Dan vind ik het wel een beetje opmerkelijk dat hier geen opmerkingen over gemaakt zijn tijdens je gesprek met de inspecteur namelijk. Als je een beetje interesse toont en vragen stelt, dan beginnen die vaak wel te praten.

Ik heb het al een paar keer mogen aanschouwen, dus ik zou het waarschijnlijk wel herkennen. Maar ik kan me voorstellen dat je de link niet meteen legt als je er nooit eerder iets van gezien of gehoord hebt. Heel lang geleden had de achterbuurvrouw (bij mijn ouders) een zoldertje vol via via. Dat was de enige keer dat ik de inval ook daadwerkelijk hoorde en zag. Ik liep een krantenwijk in die tijd en was net mijn nest uit. :)
Zelf wel aanwezig geweest bij de technische keuring echter ben ik zelf niet zo handig en zag dit gewoon als oneffenheden in de muur, technisch keurder heeft wel in zijn rapport geschreven dat boven gestucct diende te worden. Geeft wel aan dat hij toch iets in de muur zag wat niet helemaal klopt. Ook foutje van mij geweest om daar niet op door te vragen. Achja het wordt allemaal netjes weggewerkt en dan is hopelijk de kous af van dit verhaal :)

• xoniq
Michael_OsGroot schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:53:
Een vriend van me heeft een keer in een huis gewoond (huur) dat voor hij er in trok een hoerenhuis was. Wij allemaal horrorverhalen ophangen over dat er 's nachts naar volk zou komen, maar viel allemaal echt reuze mee. Het was niet het mooiste of netst afgewerkte huis nee. Maar geen verborgen verbreken of issues mee gehad. Wat al genoemd was, en wat je zelf ook al aan gaf, gewoon rustig checken op dingen die niet kloppen. Maar ik zou me er niet al te druk om maken.
Het was denk ik wel het meest 'afgewerkte' huis :+

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:26
xoniq schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Shhhht :X

Of misschien ligt er juist op dat verlaagde plafond op zolder een zwarte sporttas :+
hahahaha hier moest ik smakelijk om lachen _/-\o_

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:38

Agent47

I always close my contracts.

Oh ik kwam er acheraf ook achter dat er in de kruipruimte bij mij plantjes waren voordat ik er in kwam.
Nog nooit zo'n schone kruipruimte gezien. Hebben ze netjes opgeruimd. 8)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:36
Ik zou in dit geval nog wel een rondje met de metaal detector door het huis durven wagen😛 wie weet wat je nog vind.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Enfin wij zijn blij met de woning en buurt alleen dit is toch wel een "belangrijk" detail wat ik graag had willen weten :)
Maareh - als je "dit soort dingen" zo belangrijk vind, dan had je dat toch voor het kopen moeten "onderzoeken"? Een goede tip is (algemene tip - lees je op meer plekken) - als je een huis op het oog hebt, kijk (onderzoek) dan ook even in de buurt en maak een praatje met "de buren". Had je dat gedaan, dan had je deze verhalen dus eerder gehoord...
Dit valt ook onder je onderzoeksplicht als koper en kan je zeker niet afschuiven op "had de verkoper dit niet moeten melden?".

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 15:20

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wat ik zelf zou doen is even bellen met de makelaar en vragen of hij dit wist. Mocht hij zeggen dat hij dit wist zou ik aangeven dat je het gewaardeerd zou hebben dat het vermeld zou worden. Zelf zou ik overwegen om bij een ja ook een melding te maken bij de NVM of een Google Review te plaatsen. Je koopt geen pakje boter. Sterker nog, als daar wat mis mee is ben je waarschijnlijk keurig beschermd door de warenwet.

Bovenstaande is wel een beetje hypothetisch, want ik sta er ver vanaf en ken niet de gehele gang van zaken. Punt dat ik wil maken is dat het niet per sé heel erg is wellicht, maar dat het wel netjes gemeld had kunnen of moeten worden. Principeding.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ooit een studentenkamer gehad waar degene voor mij daar kippen had lopen slachten wat allemaal op de vloer en muren zat. Hebben ze volledig gereinigd en opnieuw geverfd voor ik er in trok. Geen lekker idee, maar gewoon het huis je eigen maken en lekker in leven.

Adresondezoek bij de gemeente is hier wel een aanrader.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Bob Popcorn

Plop!

Michael_OsGroot schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:53:
Nou, dat zeg je nou, maar een vriend van mij heeft dat dus ook gehad en daar stonden wel te pas en te onpas bronstige gasten op de stoep 8)7

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 21:44
Ik zoverre had er bij het koop contract iets moeten staan van een niet bewoners clausule. In ons geval was het dat de vorige eigenaar was overleden en dat het geld naar de erven ging.
Tevens zou ik kadastraal even uitzoeken. Als de tuin kleiner is dan wat er in het kadaster staat dan zou ik er zeker werk van maken. (ook al kunnen er geen rechten aan een tekening worden verleend) tenzij die officieel is ingemeten.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:16:
Ik zoverre had er bij het koop contract iets moeten staan van een niet bewoners clausule. In ons geval was het dat de vorige eigenaar was overleden en dat het geld naar de erven ging.
Tevens zou ik kadastraal even uitzoeken. Als de tuin kleiner is dan wat er in het kadaster staat dan zou ik er zeker werk van maken. (ook al kunnen er geen rechten aan een tekening worden verleend) tenzij die officieel is ingemeten.
Zo'n clausule is niet verplicht en is enkel in het voordeel (misschien niet zo groot als je zou denken) van de verkoper. Die geeft daarmee immers aan het pand niet zelf bewoond te hebben en dus niet "van de hoed en de rand" te weten. Het beperkt de informatieplicht iets en verzwaart de onderzoeksplicht van de koper iets.

Wel lastig hard te maken als je wel jaren op het betreffende adres ingeschreven hebt gestaan. Die inschrijving maakt het namelijk je hoofdverblijf. En dat is weer gekoppeld aan het recht op HRA. Complicaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2021 18:04 ]

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 14:18

T.C

SinergyX schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Klopt, bij schuin boven buren hadden ze de zolder helemaal vol.

De gasten die het op mochten ruimen lieten mij kijken.

De elektra in de woning was nagenoeg onaangetast.
Er was afgetapt voor de meter en dat liep door serieuze kabels vanuit de meter kast naar de zolder.
Ik zie met enige tijd professionele installaties en op het gebrek aan kabelladders en het feit dat er geen zekeringen waren, was het niet echt slecht.

Het enige permanente is dat ze een ventilatiesysteem door het dak hadden gemaakt, waardoor er een zonnepaneel minder past.
[...]

Een drugspand kan zijn:
- plantage, dan is het gevaar geweken want pand is niet afgefikt.
- drugslab, kan je er eventueel iemand laten meten op gevaarlijke stoffen…. Maar als je tijdens de bezichtiging en nu geen spontane barstende koppijn hebt opgelopen is dat ook veilig
- een dealer die een blokje had liggen, misschien dat je dan een junk aan de deur krijgt maar die ziet iemand anders open doen en vertrekt.

Voor de rest… no problemo.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
[...]

Enfin wij zijn blij met de woning en buurt alleen dit is toch wel een "belangrijk" detail wat ik graag had willen weten :)
Je hebt nog steeds niet verteld waarom dat zo belangrijk is om op voorhand te weten.
Wat had je gedaan als je het wel wist? Of had je gehoopt door dit 'nieuwtje' op voorhand te weten, 50k korting te krijgen/eisen? Want ik zie nog niet echt in wat je met dit topic anders wou bereiken..

Verwijderd

bottom line schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Je hebt nog steeds niet verteld waarom dat zo belangrijk is om op voorhand te weten.
Wat had je gedaan als je het wel wist? Of had je gehoopt door dit 'nieuwtje' op voorhand te weten, 50k korting te krijgen/eisen? Want ik zie nog niet echt in wat je met dit topic anders wou bereiken..
Ik zie ook niet in wat je meer zou kunnen doen dan "kritischer" zijn in je onderzoek. Maar dat insinueert dat je normaal "niet heel kritisch" zou zijn en dat klinkt in dat opzicht ook weer niet heel goed. Een koopje zit er toch niet in, tenzij het huis op een incourante plek ligt. Genoeg mensen die daar geen punt van maken, als het huis ze verder bevalt. (Het zou zomaar kunnen dat in er in WO2 Duitsers in mijn huis hebben gezeten. Zou me niets verbazen gezien de ligging....Hoewel het voor sommigen misschien een bepaalde lading geeft, hoef je dat toch ook niet te vermelden? Dat was toen, net als die kwekerij.)

Bekijk het van de andere kant: je kunt beter een ex-drugspand bewonen dan tussen 2 drugspanden in wonen. En de buren zullen allemaal op voorhand blij met je zijn, weer rust in de tent.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2021 18:58 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@_function Vorig jaar twee panden(koopwoningen in middensegment) gekocht waar wietplantages hebben gestaan, waarvan 1 met brandschade
op zolder en dak. Verder kan ik je vertellen dat een 'technische keuring' niets voorstelt. Dit is voor onwetende ook terug te lezen/kijken bij oa Kassa consumentenprogramma. Verder is een zgn verborgen gebrek niet zomaar aan te vechten, niet alles wat jij denkt is daadwerkelijk een verborgen gebrek. Hoop dat het een mooie schutting is van de buren, dat scheelt je weer uitgave.(kadaster zal meer weten) Buren kletsen zoveel..... ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xoniq schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Het was denk ik wel het meest 'afgewerkte' huis :+
offtopic:
Als dit topic in de HK had gestaan, dan had ik een bepaalde screenshot uit Family Guy geplaatst, die met Chris en Carter in een stripclub waar de NBA spelers net waren geweest :X

Carter: Can I turn off everything but the blacklights?
DJ: Sure, I don't care about anything
Carter: Cool.
Chris: Wow. This place is gross.
Carter: Yeah. The NBA All-Star Game was in town last week.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• xoniq
Raven schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:55:
[...]

offtopic:
Als dit topic in de HK had gestaan, dan had ik een bepaalde screenshot uit Family Guy geplaatst, die met Chris en Carter in een stripclub waar de NBA spelers net waren geweest :X

Carter: Can I turn off everything but the blacklights?
DJ: Sure, I don't care about anything
Carter: Cool.
Chris: Wow. This place is gross.
Carter: Yeah. The NBA All-Star Game was in town last week.
Haha, goud :+

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12 18:25

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

donaldo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:32:
en dan een keer midden in de nacht wakker worden als mohammed met zijn bazooka zijn chingching komt halen en naast je bed staat.... _/-\o_

You are NIJL-ed!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Dat ligt eraan.. praktisch gezien groter zolang die schutting op hun helft staat, maar als je bij de bezichting die schutting ziet staan en aanneemt dat ‘ie op de erfgrens staat, dan blijkt je tuin nu toch echt kleiner dan gedacht. Want een gedeelte van de grond die je ziet is niet van jou (centimeter werk, maar toch).

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn eerste koophuis was ook een huis waar een plantage in stond. We konden destijds de woning niet bezichtigen doordat op de avond van de bezichtiging de verhuurder ingebroken had in zijn eigen huis (allicht wilden de tijdelijke huurders niet zo graag hebben dat we kwamen kijken :)).

Uiteindelijk hebben we een controle gehad van de netbeheerder én hebben we 2x lui aan de deur gehad die voor "het spul" kwamen, maar dat sterft een snelle dood. Het nieuwe adres waar ze heen zijn verhuisd hebben ze waarschijnlijk gedeeld met hun klandizie.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

fredkroket schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:16:

Uiteindelijk hebben we een controle gehad van de netbeheerder én hebben we 2x lui aan de deur gehad die voor "het spul" kwamen, maar dat sterft een snelle dood.
...nadat je ze een lekkere bak koffie had aangeboden? >:)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Over moordslachtoffers in woningen: ik ken iemand die zo aan een woning is gekomen, want alle potentiele huurders wezen het huis af. Terwijl je met wat vloerbedekking dat lijksiloet op de vloer echt niet meer zou zien :P
fredkroket schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:16:
Mijn eerste koophuis was ook een huis waar een plantage in stond. We konden destijds de woning niet bezichtigen doordat op de avond van de bezichtiging de verhuurder ingebroken had in zijn eigen huis (allicht wilden de tijdelijke huurders niet zo graag hebben dat we kwamen kijken :)).

Uiteindelijk hebben we een controle gehad van de netbeheerder én hebben we 2x lui aan de deur gehad die voor "het spul" kwamen, maar dat sterft een snelle dood.
Hier een gast die op de dag van de overdracht aan de deur stond en kwam vragen of wij object X zouden kopen "want zijn winterbanden lagen er nog" :+

Die dag kochten we echter object Y. Een paar maanden later kocht ik ook object X. De kluis die daar zou hebben gezeten was niet meer aanwezig -O-
Pagina: 1