Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 13:33
Mjin auto heeft ondersteuning voor zowel Apple Carplay als ook Android Auto, Apply Carplay werkt wel gewoon zoals verwacht (stekker insteken en klaar) voor Android Auto is dit helaas niet het geval in combinatie mijn telefoon (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) als ook die van mijn partner (Xiaomi Mi 9).

Mijn telefoon is up-to-date en draait momenteel op MIUI Global 12.0.4 (QJZEUXM). Ook de Android Auto app is up-to-date (v6.4.611714-release).

Ik heb verschillende pogingen gedaan:
  • Verschillende kabels gebruikt (originele, Google kabel, oplaadkabel van Stadia controller, Aliexpress kabel)
  • Data clearen van Android Auto app
  • Manueel permissions toekennen voor Android Auto
  • Wireless Android Auto uitschakelen op telefoon
  • Manueel connecten met de auto (vanuit Android Auto settings op telefoon)
Helaas allemaal met hetzelfde resultaat: de auto laat wel zien dat er een apparaat gevonden is (melding: Geen apparaat gevonden verdwijnt), maar Android Auto start niet op. Ook vanuit de settings op mijn telefoon voor Android Auto, blijft de meldingen staan "Connect USB cable to start".

De auto betreft een Mercedes CLA uit 2016 (welke uiteraard ondersteuning heeft voor Android Auto).

Ik wil vanavond nog eens proberen met een andere telefoon (geen Xiaomi) of die wel werkend te krijgen is om uit te sluiten dat het niet aan de kabel of de auto ligt.

Wie kan mijn verder op weg helpen om Android Auto werkend te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

YouTube: How to Connect Your Phone to Your Mercedes-Benz with Android Auto

Je hebt de telefoon met de juiste USB-poort verbonden?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Ik heb het filmpje bekeken om zeker te zijn (je bracht me even aan het twijfelen :P), maar het is dezelfde poort als ook voor Apple Carplay gebruikt word.

Dus ja, de telefoon is met de juiste poort verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-06 23:34

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hetzelfde probleem hier. Zelfde versies van de software. Hardware Mi9 en een VW ID.3.

Ergste was eigenlijk mijn zoontje 14 jaar. Stapte met zijn Apple in de auto en zei: Pap kijk maar. Binnen 3 seconden had hij zijn Apple Carplay verbonden . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
niki_lauda schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:11:
Hetzelfde probleem hier. Zelfde versies van de software. Hardware Mi9 en een VW ID.3.

Ergste was eigenlijk mijn zoontje 14 jaar. Stapte met zijn Apple in de auto en zei: Pap kijk maar. Binnen 3 seconden had hij zijn Apple Carplay verbonden . :)
Ik heb het tot op heden helaas nog niet weten op te lossen, maar mijn vermoeden is dat het nog iets softwarematigs is in mijn auto. Mogelijk dat een update van de head-unit dit oplost. Krijg alleen geen bevestiging vanuit Mercedes dat dit ook het geval gaat zijn, dus twijfel nog over het laten uitvoeren hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoyoman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik heb hetzelfde probleem met een Xiaomi heb net een hagelnieuwe POCO F3 en heb een Toyota van dit jaar.
Mijn vorige telefoon was ook Android een Oppo Reno 2Z werkte perfect met alles.
Nu die nieuwe telefoon werkt niet.
Ben aan het experimenteren geweest Apple car play werkt in een keer , en alle andere Android telefoons ook behalve de Xiaomi ,s die geven problemen.
Hopen maar op een spoedige update.

Jeff Huisman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
zal ook eens proberen, niet gelukt met de vorige versie, net geüpdate. Rij een hagel nieuwe vw arteon, met android ondersteuning.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Martinus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:47:
zal ook eens proberen, niet gelukt met de vorige versie, net geüpdate. Rij een hagel nieuwe vw arteon, met android ondersteuning.
Werkt feilloos lijkt het. Telefoon lag in de keuken, starte auto en ging meteen vragen om. Net echt getest, sloot ineens aan zonder capriolen. Alles werkt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Mn Arteon sw is niet ge-update.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Martinus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:37:
Mn Arteon sw is niet ge-update.
Er valt natuurlijk ook niet veel te updaten als je een 'hagelnieuwe' auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Xilion schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:45:
[...]

Er valt natuurlijk ook niet veel te updaten als je een 'hagelnieuwe' auto hebt.
Ga ik je wat grappigs vertellen…. De eerste keer dat ik inlogged was in mn auto is die alles gaan updaten. Ze doen bij vw best vaak updates. Nu al 2x in. 3 wk

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:34
Sorry voor de 2-jarige necrobump, maar ik vroeg me af of één van bovenstaande reageerders het probleem uiteindelijk heeft weten op te lossen?

Ik heb namelijk ook een Redmi Note 9 (geen Pro), en kon deze tot vorige week perfect gebruiken in m'n Mercedes. Echter, sinds ik vorige week m'n Mercedes met pijn in het hart heb ingewisseld voor een BMW, krijg ik Android auto er maar niet op aan de praat.

Wat nog het ergste is... m'n partner kan wél zonder problemen verbinden met de BMW, op haar OnePlus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
Opifex schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:58:
Sorry voor de 2-jarige necrobump, maar ik vroeg me af of één van bovenstaande reageerders het probleem uiteindelijk heeft weten op te lossen?

Ik heb namelijk ook een Redmi Note 9 (geen Pro), en kon deze tot vorige week perfect gebruiken in m'n Mercedes. Echter, sinds ik vorige week m'n Mercedes met pijn in het hart heb ingewisseld voor een BMW, krijg ik Android auto er maar niet op aan de praat.

Wat nog het ergste is... m'n partner kan wél zonder problemen verbinden met de BMW, op haar OnePlus...
Nee ik niet, ik heb het opgegeven. -O-
Pagina: 1