Mjin auto heeft ondersteuning voor zowel Apple Carplay als ook Android Auto, Apply Carplay werkt wel gewoon zoals verwacht (stekker insteken en klaar) voor Android Auto is dit helaas niet het geval in combinatie mijn telefoon (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) als ook die van mijn partner (Xiaomi Mi 9).
Mijn telefoon is up-to-date en draait momenteel op MIUI Global 12.0.4 (QJZEUXM). Ook de Android Auto app is up-to-date (v6.4.611714-release).
Ik heb verschillende pogingen gedaan:
De auto betreft een Mercedes CLA uit 2016 (welke uiteraard ondersteuning heeft voor Android Auto).
Ik wil vanavond nog eens proberen met een andere telefoon (geen Xiaomi) of die wel werkend te krijgen is om uit te sluiten dat het niet aan de kabel of de auto ligt.
Wie kan mijn verder op weg helpen om Android Auto werkend te krijgen?
Mijn telefoon is up-to-date en draait momenteel op MIUI Global 12.0.4 (QJZEUXM). Ook de Android Auto app is up-to-date (v6.4.611714-release).
Ik heb verschillende pogingen gedaan:
- Verschillende kabels gebruikt (originele, Google kabel, oplaadkabel van Stadia controller, Aliexpress kabel)
- Data clearen van Android Auto app
- Manueel permissions toekennen voor Android Auto
- Wireless Android Auto uitschakelen op telefoon
- Manueel connecten met de auto (vanuit Android Auto settings op telefoon)
De auto betreft een Mercedes CLA uit 2016 (welke uiteraard ondersteuning heeft voor Android Auto).
Ik wil vanavond nog eens proberen met een andere telefoon (geen Xiaomi) of die wel werkend te krijgen is om uit te sluiten dat het niet aan de kabel of de auto ligt.
Wie kan mijn verder op weg helpen om Android Auto werkend te krijgen?