Vraag

• Pandino
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik zoek een?
Ik heb een kleine 2 jaar geleden een Xiaomi mi a2 lite gekocht. En het is een fijne telefoon die opzich nog wel alles doet, maar het geheugen is gwn continue vol en eigenlijk wil ik een betere camera.
Nu was ik dus aan het kijken voor een nieuwe telefoon, en kwam ik de ASUS zenfone 8 tegen, alleen die is wel een stuk duurder dan ik de vorige keer heb uitgegeven. Dus ik vroeg me af of er andere telefoons zijn die ook aan mijn eisen voldoen die ik over het hoofd zie:

Maximaal 6", ik wil hem met 1 hand redelijk kunnen gebruiken
Minimaal 128GB opslag, uitbreidbaar met sd kaart is een pre
3.5mm aansluiting (ik wil mn koptelefoon bekabeld kunnen gebruiken als mn batterij weer eens bijna leeg is)
Camera beter dan mijn huidige telefoon (12MP)
Batterij die lang meegaat (mijn mi a2 lite houdt het nu al niet altijd een hele dag vol, terwijl die 10-15 aan zou moeten kunnen halen volgens reviews)
Ik vind Android one fijn, maar een lichte skin vind ik niet heel erg

Wat is je budget?
Eigenlijk lag mn max op 500, omdat dat de grens voor midrange lijkt te zijn. Maar de Zenfone is ook duurder dan dat, al is deze hele vraag eigenlijk omdat ik iets goedkopers wil vinden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niet heel bijzondere dingen, whatsapp, youtube, spelletjes spelen (voornamelijk puzzel dingen) en af en toe fotos maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uit de pricewatch bleven alleen de honor 10 en huawei p10 verder over met deze specs, maar die draaien beide op oudere android versies dan mn huidige telefoon.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de Zenfone het uberhaupt waard met mijn eisen? De maat en batterijduur lijken perfect, maar ram is bijv hoger dan ik nodig heb, en de camera is meteen 4x zo goed als waar ik aan gewend ben.
De reden waarom de keuze zo beperkt is lijkt te komen door het formaat dat ik wil (en een beetje door de 3.5mm aansluiting), mis ik hierbij nog andere telefoons die wel aan mijn eisen voldoen?

Beste antwoord (via Pandino op 01-06-2021 01:13)

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:09
@swhnld

Iphone is niet voor iedereen geschikt. vooral als je geen apple gewent bent is het niet aan te raden om in te stappen, omdat je dan een Vender lock in krijgt, apple maakt het namelijk extreem gemakkelijk om over te stappen naar Apple, maar als je weg wilt bij apple is dit extreem moeilijk.

Niet te vergeten je kan niet zomaar muziek op je "iphone" zetten, dit moet allemaal via itunes.
of er foto's af te halen.

bij android is het Plug en play.
Bij Iphone is het
1 Itunes open
2 connect iphone
3 check itunes
4 verwijder foto's.
5 controleer of de foto's niet door de icloud terug gezet worden
6 indien stap 5 gebeurt herhaal van stap 1
----------------

@Pandino De zenfone 8 voldoet zeker aan al je eisen.

Ik raad je wel aan als je de zenfone 8 koopt om die vandaag nog te kopen, omdat alleen vandaag nog de korting geld voor de 8gb/128gb versie. {als je dit model wilt}
----------------
Check hetvolgende topic over mensen hun ervaringen:

darknessblade in "[Asus Zenfone 8/8Flip] Ervaringen & Discussie"

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Je kunt ook nog naar een iPhone kijken, de SE zit rond de 400 Euro en is kleiner dan 6 inch bij het scherm.

Zelf denk ik niet dat je naar aantal inch scherm moet kijken, maar fysieke maten, doordat de bezels dunner worden en verhoudingen van 16:9 richting 21:9 gaan zie je grotere schermen die door de breedte die smaller is toch goed vasthouden.
Daarnaast zie je dat een Samsung en Oneplus bijvoorbeeld hun OS zo maken dat de bediening onderin het scherm komt, dus de extra lengte vooral ten goede komt van meer ruimte, maar niet onbereikbaar voor je duim.

Gezien je 3.5mm wens zou je overigens het beste naar Xiaomi kunnen kijken, hun toestellen zijn qua hardware erg compleet, en de prijzen competitief. Software is even wennen, of een andere launcher er op.

Acties:
  • Beste antwoord

• darknessblade
@swhnld

Iphone is niet voor iedereen geschikt. vooral als je geen apple gewent bent is het niet aan te raden om in te stappen, omdat je dan een Vender lock in krijgt, apple maakt het namelijk extreem gemakkelijk om over te stappen naar Apple, maar als je weg wilt bij apple is dit extreem moeilijk.

Niet te vergeten je kan niet zomaar muziek op je "iphone" zetten, dit moet allemaal via itunes.
of er foto's af te halen.

bij android is het Plug en play.
Bij Iphone is het
1 Itunes open
2 connect iphone
3 check itunes
4 verwijder foto's.
5 controleer of de foto's niet door de icloud terug gezet worden
6 indien stap 5 gebeurt herhaal van stap 1
----------------

@Pandino De zenfone 8 voldoet zeker aan al je eisen.

Ik raad je wel aan als je de zenfone 8 koopt om die vandaag nog te kopen, omdat alleen vandaag nog de korting geld voor de 8gb/128gb versie. {als je dit model wilt}
----------------
Check hetvolgende topic over mensen hun ervaringen:

darknessblade in "[Asus Zenfone 8/8Flip] Ervaringen & Discussie"

• Pandino
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik heb 3 jaar Iphones gehad (via werk) en toen ik terug ging naar android was ik daar na een maand ofzo heel blij mee omdat de OS me beter lag, dus Iphone valt sowieso af.

Bij Xiaomi zijn er zoveel verhalen van irritante dingen in de UI en ze zijn bij de a2 lite zijn ze ook een half jaar te vroeg gestopt met updates doorvoeren, dus ik vertrouw er niet helemaal meer op dat daar de beloofde updates komen.

Ik zag gister inderdaad dat er alleen vandaag nog korting was, heb m net besteld, wel een beetje bijzonder als je geen creditcard hebt, maar goed het is gelukt.

• darknessblade
@Pandino
als je nog een hoesje nodig hebt of screen protector:

branded/ high quality: {rhinoshield levert het hoesje van hun warenhuis in frankrijk}
https://rhinoshield.eu/
Unbranded/aliexpress {waarschuwing, vanaf 1 julie gelden er andere import regels}
https://nl.aliexpress.com/item/1005002660428270.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005002650800718.html