Beste medetweakers,
Bij deze wellicht een leuke (of hele domme) vraag. Het betreft een gasloze woning die na het plaatsen van zonnepanelen (waarschijnlijk) energieneutraal is.
Het is niet mijn woning en heb verder geen exacte afmetingen, maar hierbij enkele feitjes:
- volledig dubbel glas.
- volledig vloerverwarming (en koeling vanuit de vloer?).
- warmtepomp.
- volledig geïsoleerd.
- mechanische ventilatie.
- zonnepanelen (die komen nog).
- bouwjaar na 2000
- 100m2 woonoppervlak.
in hoeverre is het rendabel om dubbelglas te vervangen voor HR++ glas, als de woning reeds na plaatsen van de zonnepanelen energieneutraal is?
Ik zag op het forum en op internet geen vergelijkbare situatie.
Het gaat mij verder enkel om het verkrijgen van een globaal beeld. Volgens mij is de terugverdientijd erg lang, omdat je moet rekenen met het teruglever tarief ipv je reguliere stroomtarief, er valt namelijk niets te salderen. Dus tenzij er een elektrische auto o.i.d. bij komt is het een stuk minder rendabel lijkt mij.
Ik heb hier verder totaal geen verstand van
.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bij deze wellicht een leuke (of hele domme) vraag. Het betreft een gasloze woning die na het plaatsen van zonnepanelen (waarschijnlijk) energieneutraal is.
Het is niet mijn woning en heb verder geen exacte afmetingen, maar hierbij enkele feitjes:
- volledig dubbel glas.
- volledig vloerverwarming (en koeling vanuit de vloer?).
- warmtepomp.
- volledig geïsoleerd.
- mechanische ventilatie.
- zonnepanelen (die komen nog).
- bouwjaar na 2000
- 100m2 woonoppervlak.
in hoeverre is het rendabel om dubbelglas te vervangen voor HR++ glas, als de woning reeds na plaatsen van de zonnepanelen energieneutraal is?
Ik zag op het forum en op internet geen vergelijkbare situatie.
Het gaat mij verder enkel om het verkrijgen van een globaal beeld. Volgens mij is de terugverdientijd erg lang, omdat je moet rekenen met het teruglever tarief ipv je reguliere stroomtarief, er valt namelijk niets te salderen. Dus tenzij er een elektrische auto o.i.d. bij komt is het een stuk minder rendabel lijkt mij.
Ik heb hier verder totaal geen verstand van
Alvast bedankt voor het meedenken!