Verkoop Chtomebook gaat moeizaam.

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 18:32
Weet niet helemaal zeker of dit het juiste forum is (Wat is wel het juiste forum dan?).

Half jaar geleden Chromebook als daily driver gekocht, alleen merkte ik dat voor mijn werkzaamheden die niet geschikt is als daily driver, bijvoorbeeld uitgebreide Office dingen en grafiache dingen, ook al zijn die online.

Prima ding verder, maar beetje miskoop voor mij dus, en een laptop erbij is teveel van het goede.

Verkoop wel vaker, maar merk dat de Chromebook moeizaam verkoopt, of ik krijg mijn ogen belachelijk lage boden zoals 100 euro, 150 euro vind ik al laag maar dat komt meer in de buurt wat ik in gedachten heb. De nieuwprijs is tussen de 319 en 249 (op dit moment in uitverkoop), en de laptop is ongeveer 6 maanden oud.

Zijn Chromebooks gewoon lastig te verkopen Tweedehands of is ergens iets wat ik kan verbeteren?

Link naar advertentie op Tweakers:
*knip*

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 31-05-2021 06:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:50
Ik vraag me af of de helft van de aanschafprijs zo'n slechte prijs is. Als ik iets voor €250 nieuw koop ga ik er 2e hands echt geen €200 voor neerleggen... Bedenk even hoe je zelf zou denken als jij de koper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat denk je er zelf voor te krijgen?

Als nieuw 50 euro verschil is dan koopt men het liever nieuw van een bekende winkel met garantie. Je zal er ongetwijfeld goed mee omgegaan zijn maar als koper weet je niet wat er in 6 maanden mee gebeurd is. Persoonlijk verwacht ik bij tweedehands toch rond de 50% lager uit te komen dan nieuw.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 18:32
Hmmm, van wat ik geleerd heb is dat voor het eerste jaar je ongeveer de helft afneemt, vandaar dat ik zit te stoeien met de prijs bij een half jaar. Normaal verkoop ik iets ook niet zo snel.

Bovendien is de garantie overdraagbaar.

Mijj zorg is dat als ik de prijs te laag zet mensen weer daaronder gaan bieden, maar goed het is ook wat de koper wil geven.

Als ik van de prijs van 319 ga, dan met de helft kom ik uit op 160 ongeveer. Dat is een flink verlies en vraag me af of het waard is. Dan kan ik misschien beter op een verjaardag weggeven ofzo.

Los daarvan verbaasd het me hoe weinig reacties er op komen, vergeleken met sommige andere dingen. Misschien omdat het ChromeOs is, onbekend maakt onbemind, maar je zou juist denken met thuis studie met corona enzo dat het snel zou verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Hij staat voor 219 op Amazon.nl. Dan is 170 best veel voor een tweedehandsje.

Ook heb ik het idee dat de gemiddelde Chromebook-koper verder niet echt kijkt naar specs. Dus dan neem je het op tegen tweedehandsjes van 60 euro op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05
Om dezelfde reden dat je het ding weg doet is er weinig interesse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Taxatie en V&A op het forum is spam. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.