Waar kan ik grote collectie TV's in winkel bekijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aileron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 20:20
Beste Tweakers,

Ik wil graag een 86" tv kopen.
Nu is m'n vriendin niet echt onder de indruk hiervan en wil liever een stuk kleiner.
Ik denk dat ik beter met haar naar een winkel kan gaan en daar een aantal verschillende maten bekijken.
Ik ben zelf even een keer bij platte tv gaan kijken in Amsterdam maar daar heb niet alle modellen staan. Er staat een hele dure 8k van 85" en de rest is allemaal 65" of kleiner.

Wie kent een winkel waar je ze allemaal hebt staan, inclusief de 75" versies. Mijn hoop is namelijk een compromis met 75" :)

Daarnaast vind ik het een beetje not done om ergens te gaan kijken en vervolgens online te gaan kopen. Dus een winkel met redelijke prijzen zou mooi zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:26

Major_ton

Shoot!

Waarschijnlijk heb je een betaalbare LG TV gezien van 86"? Mijn advies; doe het niet en kies een mooie Sony of Samsung 85" met een VA paneel. De kans dat je veel TV's van die grootte in één winkel bij elkaar gaat vinden is klein en tevens lijken ze daar altijd een stuk kleiner dan wanneer er eentje thuis staat. Je zou met een paar goedkope latjes van de Gamma een houten frame kunnen maken met dezelfde maat een als een 85" toestel om te kijken hoe dit thuis staat. 85" is echt heel groot, maar ook heel leuk natuurlijk. Wij hebben thuis 75" in de woonkamer en dat werd zonder klagen geaccepteerd door mijn vriendin. De volgende wordt een 77" of 83" OLED TV.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Gaat het om grootte, of ook om beeldkwaliteit? Beide zie je niet echt goed in een winkel door de gebruik van een "huiskamer", gek licht, en gekke instellingen.

Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld liever een goede 65" OLED (kan in mijn ruimte ook qua licht/reflectie), of zelfs 2nd gen OLED, dan een VA of IPS scherm, hoewel recent een paar goede micro-LED stijl LCD's zijn gekomen die de halo-effecten verminderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Major_ton schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:17:
Waarschijnlijk heb je een betaalbare LG TV gezien van 86"? Mijn advies; doe het niet en kies een mooie Sony of Samsung 85" met een VA paneel. De kans dat je veel TV's van die grootte in één winkel bij elkaar gaat vinden is klein en tevens lijken ze daar altijd een stuk kleiner dan wanneer er eentje thuis staat. Je zou met een paar goedkope latjes van de Gamma een houten frame kunnen maken met dezelfde maat een als een 85" toestel om te kijken hoe dit thuis staat. 85" is echt heel groot, maar ook heel leuk natuurlijk. Wij hebben thuis 75" in de woonkamer en dat werd zonder klagen geaccepteerd door mijn vriendin. De volgende wordt een 77" of 83" OLED TV.
Dit, ik ben ook in de markt voor een 77 inch en moest laatst naar de IKEA. Heb wat kartonnen dozen daaraan overgehouden en heb die geknipt en geplakt in het formaat van een 77 inch LG OLED. Aan de muur geplakt om goed in te kunnen schatten hoe groot het is. Simpele oplossing.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:36

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou voordat je roekeloos een 86"-TV in huis haalt eens goed nadenken waar je een hoogwaardig signaal vandaan gaat halen. Gewoon HD valt namelijk tegen op een dergelijk grote TV, tenzij je op heel grote afstand zit. Gezien omroeptelevisie, maar ook veel ander materiaal enkel in 1080i te krijgen is, kan de droom van zo'n enorme televisie in praktijk tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Coolblue heeft toch zo'n app die met augemented reality de TV naar keuze in je woonkamer plakt: https://www.coolblue.nl/a...rtueel-een-televisie.html

[ Voor 28% gewijzigd door sopsop op 31-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:03

Umbrah

The Incredible MapMan

dmantione schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:49:
Ik zou voordat je roekeloos een 86"-TV in huis haalt eens goed nadenken waar je een hoogwaardig signaal vandaan gaat halen. Gewoon HD valt namelijk tegen op een dergelijk grote TV, tenzij je op heel grote afstand zit. Gezien omroeptelevisie, maar ook veel ander materiaal enkel in 1080i te krijgen is, kan de droom van zo'n enorme televisie in praktijk tegenvallen.
Goed punt. Zelfs de TV aanbieder (en dan ook het signaal) is erg afhankelijk van hoe het er uit ziet. KPN via een box heeft een lagere bitrate dan Ziggo via CI+ (en zelfs daar zijn er per band verschillen...). DVD is niet te doen op zo'n scherm (maar eigenlijk ook al slecht op een 55"...), en het zijn ook de maten waarbij UHD zowaar meerwaarde heeft boven HD.

En naast resolutie blijft er ook nog steeds het aspect dat het paneel en de kwaliteit daarvan veel uitmaakt: liever een 65" pareltje, dan een goedkope "8K" 86" mega halo/view angle/slechte HDR ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
sopsop schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:52:
Coolblue heeft toch zo'n app die met augemented reality de TV naar keuze in je woonkamer plakt: https://www.coolblue.nl/a...rtueel-een-televisie.html
Mja, dat is leuk, maar wat @Major_ton zegt. Paar latjes, of wat karton van dozen in het formaat maken van de tv. Dan zie je echt veel beter hoe groot een tv is en hoe het staat.

@aileron, wat is je budget? en wat verwacht je van een tv? Moet het vooral groot zijn of wil je ook een goede beeldkwaliteit? Let wel, voor een goede beeldkwaliteit kom je in feite per direct op de high-end LCD's en OLED's uit. Dus als vooral de grootte van belang is, kun je wellicht ook voor iets kleiners gaan met goede beeldkwaliteit. Een 65" Sony XH95 of 65" LG OLED CX is een hele mooie koop.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 31-05-2021 13:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@aileron in de Mediamarkt staan ze meestal wel en kun je lekker anoniem rondkijken (zag er pas nog de 85XH9505 van Sony naast nog een paar 85" modellen). 86" is overigens altijd een LG IPS paneel, 85" alternatieven zijn er ook goedkoper dan een 8K model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt de klassieke fout gemaakt. Geen toestemming vragen :+

Op gevoelige onderwerpen kun je op voorhand aannemen dat je sowieso discussie krijgt. Ofwel omdat jij iets wilt wat de wederhelft niet leuk vindt en je daarom niet mag doen ofwel omdat je iets gedaan hebt wat de wederhelft niet leuk vindt. Het grote verschil is dat je bij optie 2 wel je gadget hebt.

Gewoon laten leveren op de dag dat ze er niet is en je hebt een mooie verrassing (en discussie!) in de avond. Even goedmaken en daarna genieten van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:29
Als TV grootte een discussie is kun je dat vrij simpel aanpakken zoals pak karton/papier en snij deze op 86" , 75" en 65" formaat plak ze op de wand en vergelijk, in de winkel krijg je altijd een vertekend beeld omdat je in een grote ruimte staat.

Maar eigenlijk is het bijna altijd zo de vrouw wil kleiner en de man wil groter.

Is een tussenoplossing ook niet mogelijk zoals 75" ?
Edit: zelf zie ik niets in 8K laat staan dat 4K al weinig meer toevoegd of je moet met de neus er bovenop zitten.

Content is zo enorm schaars.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_evil08 op 01-06-2021 16:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
dmantione schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:49:
Vrijwel niemand heeft hoogwaardig signaal of content. Daarvoor vertrouwen we op de upscalingtechnieken van de TV.
Het is altijd leuk bij de MediaMarkt met al die sample video's van de fabrikanten die ongecomprimeerde content laten zien. Vervolgens nooit content kijken die uberhaupt in de buurt komt van de capabiliteit van de TV.
Pagina: 1