Ik heb een Philips Hue Sync Box aangeschaft. Dit resulteert in mooie dynamische kleurtinten en hij doet in dat opzicht wat hij moet doen. Echter, ik heb na het aansluiten geluidsproblemen gekregen met mijn Samsung HW-Q950T Atmos Soundbar (9.1.4). Het geluid kraakt enorm en de geluidskwaliteit is abominabel, absoluut geen zuiver Atmos signaal meer. Wat ik ook maar probeer, ik krijg het niet opgelost. Alle devices die ik aansluit hebben dit probleem, waaronder mijn Nvidia Shield en digitale tv ontvanger (KPN). Ik lees op forums meerdere Atmos problemen in combinatie met de Sync Box. Ik heb alle geluidsinstellingen in de Shield geprobeerd en ook in de tv settings (Samsung 4K TV uit 2019). Ik ben inmiddels overtuigd, ook door alle gelezen berichten, dat het aan de Sync Box ligt. Ik heb nog een receiver liggen (Onkyo TX-NR676E atmos receiver) en ook die geprobeerd aan te sluiten tussen de Sync Box en de soundbar/ tv. Misschien doe ik hier iets verkeerd. Ik krijg geen beeld of geluid. Iemand die überhaupt weet of Atmos haalbaar is met de Hue Sync Box en zo ja, wat ik het beste zou kunnen proberen? Thx in advance! Mvg, Bart vd Dries
Ik gebruik de sync box icm een Sonos arc ( + sub + 2 x play 1 ) en ervaar geen problemen met Dolby atmos. Volgens de Sonos app en ook volgens mijn oren werkt de atmos doorgifte en weergave naar behoren. Ik denk dus niet dat het aan je sync box ligt. Wellicht de settings van je versterker en TV nogmaals even goed na lopen. Mogelijk kan het ook nog aan je HDMI kabels liggen en check ook even of je sync box is ge-update naar de laatste firmware versie.
Heb je de boel overigens al eens rechtstreeks aangesloten? Dus zonder tussenkomst van je sync box?
Heb je de boel overigens al eens rechtstreeks aangesloten? Dus zonder tussenkomst van je sync box?
Hallo Netvista, bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel mijn soundbar afgekoppeld uit frustratie. Zonder tussenkomst van de Sync Box werkte mijn soundbar perfect en klinkt hij kraakhelder. Alle apps via de Shield werken dan prima zonder hickups of kwaliteitsverlies. De setupbox van KPN idem. Helaas kun je in de Samsung soundbar nagenoeg geen settings aanpassen, enkel minimaal via de SmartThings app. Jij denkt mogelijk dat het aan de Soundbar ligt maar die werkte tot voor de Sync Box perfect. Met zijn tussenkomst hebben alle apparaten die ik erop aansluit (hdmi 1 en 2) slecht en krakend geluid. De Sync Box gaat via hdmi out naar hdmi 1 op de tv. De tv gaat met hdmi 4 (arc) naar de soundbar ook naar de hdmi (arc/earc) aansluiting. De soundbar heeft nog 2 hdmi aansluitingen maar die vlijven leeg dat alle apparaten rechtstreeks op de sync box aangesloten moet worden. Mijn hdmi kabels zijn iig high-speed 2.1, de meeste van philips. Niet bijzonder maar volgens mij voldoen ze aan de eisen en snelheid.
Ok helder. Als je geen atmos issue hebt zonder de sync box en wel met sync box, dan is het mogelijk inderdaad een een incidenteel probleem met jouw specifieke sync box. Uit mijn eigen ervaring kan ik je in ieder geval vertellen dat atmos prima word ondersteund door de hue sync box. Ik zou persoonlijk even de HDMI kabels onderling wisselen, of toch met andere kabels proberen. Werkt dat niet dan ligt het wellicht aan je sync box en zou ik een vervanging overwegen.BartvdDries schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:21:
Hallo Netvista, bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel mijn soundbar afgekoppeld uit frustratie. Zonder tussenkomst van de Sync Box werkte mijn soundbar perfect en klinkt hij kraakhelder. Alle apps via de Shield werken dan prima zonder hickups of kwaliteitsverlies. De setupbox van KPN idem. Helaas kun je in de Samsung soundbar nagenoeg geen settings aanpassen, enkel minimaal via de SmartThings app. Jij denkt mogelijk dat het aan de Soundbar ligt maar die werkte tot voor de Sync Box perfect. Met zijn tussenkomst hebben alle apparaten die ik erop aansluit (hdmi 1 en 2) slecht en krakend geluid. De Sync Box gaat via hdmi out naar hdmi 1 op de tv. De tv gaat met hdmi 4 (arc) naar de soundbar ook naar de hdmi (arc/earc) aansluiting. De soundbar heeft nog 2 hdmi aansluitingen maar die vlijven leeg dat alle apparaten rechtstreeks op de sync box aangesloten moet worden. Mijn hdmi kabels zijn iig high-speed 2.1, de meeste van philips. Niet bijzonder maar volgens mij voldoen ze aan de eisen en snelheid.
Bedankt Netvista, die kan ik in ieder geval proberen. Moet ik dan persé hele dure hdmi kabels halen? Nieuw en High speed voldoende?
Ik zou niet de allergoedkoopste halen die je kan vinden, maar het hoeven zeker ook niet de duurste te zijn. Belangrijkste is idd dat ze wel high speed capable zijn.BartvdDries schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:21:
Bedankt Netvista, die kan ik in ieder geval proberen. Moet ik dan persé hele dure hdmi kabels halen? Nieuw en High speed voldoende?
Pagina: 1