Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele office / outlook PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 21:42
Mijn ouders hebben een 10 jaar oude Medion PC en deze is aan vervanging toe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouders doen niet veel. Beetje outlook, office en internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Doel is om het redelijk budget te houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- De kast hergebruik ik.
- Legitime Windows 10 is aanwezig.
- Ik zal mijn huidige SSD 258Gb gebruiken voor mijn ouders en zelf een nieuwe kopen.
- Alle randapparatuur is reeds aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-MOBO
-Processor
-Voeding
-RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voor een gaming PC weet ik precies wat ik nodig heb, maar voor een simpele PC heb ik geen idee. Wat is goed genoeg voor de komende jaren?

Zelf dacht ik aan zo iets. 2x4Gb is iest goedkoper, maar het moederbord heeft maar 2 sloten waardoor je later niet kan bijprikken.

https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6MzY2NDg7aToxO30=

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
Zo heb je geen beeld.

denk aan intel of aan een 3400g.

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Als het werkelijk alleen maar wat browsen en misschien wat netflix is, dan ga voor een minipc. Bijvoorbeeld een NUC of een Dell optiplex met SFF case. Met een i5 of Ryzen5, 500GB NVME disk en 8GB geheugen.
Dan is er echt niets meer nodig.

• Mutybay
99ruud99 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:28:
Zo heb je geen beeld.

denk aan intel of aan een 3400g.
Goed punt. 3400g is wel slecht leverbaar, maar het komt niet op een paar weken.

https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjI5NDAwMDc7aToxO30=
michielRB schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:45:
Als het werkelijk alleen maar wat browsen en misschien wat netflix is, dan ga voor een minipc. Bijvoorbeeld een NUC of een Dell optiplex met SFF case. Met een i5 of Ryzen5, 500GB NVME disk en 8GB geheugen.
Dan is er echt niets meer nodig.
Als ik dan een NUC samenstel dan kom ik op 600 euro. Bijna 2x zo duur. Ze hebben nu een normale casing, maar deze staat toch in een kast.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Die Corsair is geen super voeding, en met een Core i3 (en zelfs wel met een Intel Pentium Gold G6400) zijn je ouders ook tevreden - dan kun je wel 16 GB geheugen in je budget kwijt, en dat is wel fijn voor ouders die vaak minder goed zijn in het sluiten van tabs in Chrome/Edge/Firefox :)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10105 Boxed€ 126,45€ 126,45
1MoederbordenASRock H470M-HVS€ 62,-€ 62,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 84,43€ 84,43
1VoedingenCooler Master MWE 450 Bronze - V2 230V€ 36,-€ 36,-
Totaal€ 308,88

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 30-05-2021 21:18 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Als je de kast wil hergebruiken, kijk dan eerst eens welke Medion het is en wat voor type moederbord erin kan. Medion gebruikt soms BTX ipv ATX. Eerst goed inspecteren dus. Dit geldt tevens voor de voeding. Het is niet zeker of er een standaard ATX in kan. Het kan zijn dat de kast waardeloos is..

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
Een mobo met geïntegreerde bluetooth en wifi kan. Maar indien je goedkoper uitkomt zou je ook gewoon een wifi adapter en een bluetooth adapter los kunnen bestellen. Het voordeel is dat je zo'n adaptertje voor 2 á 3 euro uit china kunt bestellen. En ja, ik heb dat vaak genoeg gedaan, daar is niks mis mee. De wachttijd duurt alleen wat langer. Het nadeel is dat het rechtstreeks inpluggen van een wifi usb adapter in het pc de netwerk prestaties verminderd. Dit kan verholpen worden d.m.v. een usb verleng kabel. Wifi adapter verbinden aan usb verlangsnoer (10/20 cm is voldoende) en dat inpluggen in pc.

In ieder geval dat is wat ik zelf heb meegemaakt. Een usb verlengsnoer had het probleem verholpen. Overigens hoeft dit niet met het bluetooth usb adaptertje.

Tip! Aangezien een mobo met geïntegreerde bluetooth en wifi ook wat geld gaat kosten.

• Mutybay
martyw schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:09:
Die Corsair is geen super voeding, en met een Core i3 (en zelfs wel met een Intel Pentium Gold G6400) zijn je ouders ook tevreden - dan kun je wel 16 GB geheugen in je budget kwijt, en dat is wel fijn voor ouders die vaak minder goed zijn in het sluiten van tabs in Chrome/Edge/Firefox :)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10105 Boxed€ 126,45€ 126,45
1MoederbordenASRock H470M-HVS€ 62,-€ 62,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 84,43€ 84,43
1VoedingenCooler Master MWE 450 Bronze - V2 230V€ 36,-€ 36,-
Totaal€ 308,88
I3 is idd meer dan voldoende. Die I3 is op Azerty net zo duur als de 3400g (weet niet welke van de twee sneller is).
Djarune schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:42:
Als je de kast wil hergebruiken, kijk dan eerst eens welke Medion het is en wat voor type moederbord erin kan. Medion gebruikt soms BTX ipv ATX. Eerst goed inspecteren dus. Dit geldt tevens voor de voeding. Het is niet zeker of er een standaard ATX in kan. Het kan zijn dat de kast waardeloos is..
Ga vanavond even langs mijn ouders om te checken.
teamguzel42 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:55:
Een mobo met geïntegreerde bluetooth en wifi kan. Maar indien je goedkoper uitkomt zou je ook gewoon een wifi adapter en een bluetooth adapter los kunnen bestellen. Het voordeel is dat je zo'n adaptertje voor 2 á 3 euro uit china kunt bestellen. En ja, ik heb dat vaak genoeg gedaan, daar is niks mis mee. De wachttijd duurt alleen wat langer. Het nadeel is dat het rechtstreeks inpluggen van een wifi usb adapter in het pc de netwerk prestaties verminderd. Dit kan verholpen worden d.m.v. een usb verleng kabel. Wifi adapter verbinden aan usb verlangsnoer (10/20 cm is voldoende) en dat inpluggen in pc.

In ieder geval dat is wat ik zelf heb meegemaakt. Een usb verlengsnoer had het probleem verholpen. Overigens hoeft dit niet met het bluetooth usb adaptertje.

Tip! Aangezien een mobo met geïntegreerde bluetooth en wifi ook wat geld gaat kosten.
Wat bedoel je? Er zit gewoon een Ethernet poort op?

• Mutybay
Net gecheckt, is gewoon ATX.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Zowel het moederbord als de voeding?

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
Ik dacht dat je liever een moederbord met geïntegreerde Wifi had. Mijn fout.

Ik wilde je erop wijzen dat je ook een Wifi/bluetooth adapter los kunt kopen. De beste wifi prestaties met zo'n wifi adaptertje is door het met een usb verlengsnoer aan je werkstation te koppelen.

Succes met het bouwen nog.
Pagina: 1