Wij zijn van plan om beide dakkapellen vol te leggen met panelen. Omdat er geen ruimte onder en boven de dakkapellen is (lees; net minder dan 99cm onder en tot nok) en de ruimte hierop beperkt is heb ik het een en ander samengesteld. We gaan het zelf installeren.
Het doel is; zoveel mogelijk wp op het dakvlak, zo snel mogelijk terugverdient
Het budget is om en nabij 2.000,-/2.250,- ex btw jaarverbruik voor aanschaf airco 3500kWh
Huidige aansluiting is 3x25a waarvan 1 fase vaak op 250v-253v komt
het boodschappen lijstje:
:strip_exif()/f/image/DXkHYUot8oOJz4WZpn61tyZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat we in de ruimte beprekt zijn; 460 cm x 200 cm, kan ik 4 panelen portrait kwijt per dakkapel. 4 oost en 4 west. Nu heb ik begrepen dat dit eigenlijk te weinig voltage geeft op een enkele omvormer, daarom heb ik 2 kleinere omvormers gekozen 1 per dakvlak;
2x goodwe 1500-xs; mppt 40-450, 360 nom
-hebben op zuid 1 enkele dakdoorvoer van cv ketel, heeft wifi en schaduwmanagement
2x growatt 1500tl-x; mppt 50-500, 250 nom
-gekozen om nominale voltage en goedkoper
of combonatie van beide
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1KEIRKpfarTlpNFMQz1mkUmN.jpg?f=user_large)
Nu is mijn vraag eigenlijk; doe ik er goed aan om voor 2 omvormers te gaan? Zijn er mogelijk beter opties?
Het doel is; zoveel mogelijk wp op het dakvlak, zo snel mogelijk terugverdient
Het budget is om en nabij 2.000,-/2.250,- ex btw jaarverbruik voor aanschaf airco 3500kWh
Huidige aansluiting is 3x25a waarvan 1 fase vaak op 250v-253v komt
het boodschappen lijstje:
:strip_exif()/f/image/DXkHYUot8oOJz4WZpn61tyZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat we in de ruimte beprekt zijn; 460 cm x 200 cm, kan ik 4 panelen portrait kwijt per dakkapel. 4 oost en 4 west. Nu heb ik begrepen dat dit eigenlijk te weinig voltage geeft op een enkele omvormer, daarom heb ik 2 kleinere omvormers gekozen 1 per dakvlak;
2x goodwe 1500-xs; mppt 40-450, 360 nom
-hebben op zuid 1 enkele dakdoorvoer van cv ketel, heeft wifi en schaduwmanagement
2x growatt 1500tl-x; mppt 50-500, 250 nom
-gekozen om nominale voltage en goedkoper
of combonatie van beide
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1KEIRKpfarTlpNFMQz1mkUmN.jpg?f=user_large)
Nu is mijn vraag eigenlijk; doe ik er goed aan om voor 2 omvormers te gaan? Zijn er mogelijk beter opties?