Tuinrenovatie zand vullen vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 00:04
Ik wil mijn tuin renoveren. mijn tuin heeft een groot gat. het moet worden gevuld met zand.

het zand moet iets boven het stapelblokniveau worden opgevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXEddjpQq4FqEMhpLbz2Ni0XH0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKm8lCIaYdgu4WLnoWopIIGl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de volgende vragen:

1. kan ik het gat opvullen met de oude tegels en er zand op leggen en egaliseren? Ik heb geen plannen om planten te houden. bovenop zal er alleen kunstgras zijn. alleen aan de zijkanten zal ik planten houden.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:16
Bestel een container voor 100 euro en gooi alle tegels erin. Later ga je het altijd weer tegen komen en zit het in de weg, al dan niet de volgende eigenaar. Daarna pas opvullen met zand. Beter nu nu goed doen dan het halve werk en de tegels afvoeren zijn de kosten niet.
Het kan ook maar zo zijn dat als je de tegels op marktplaats zet deze gratis opgehaald worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Morpheusk op 30-05-2021 16:09 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
Ik kan me nog voorstellen dat waterafvoer een probleem zou kunnen zijn. Hoewel 20cm? zand natuurlijk behoorlijk wat kan bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
Diepte van de tuin waar het zand opgevuld moet worden is 40 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05 10:01
Tegels afvoeren, als je deze laat zitten geeft het alleen maar een storende laag. Met kunstgras er boven geeft dat als resultaat dat je sneller en meer mos krijgt in je mat.

Verder bel je het beste een grondverwerker op voor een partij zand/substraat. Zelf werk ik veel met Den Ouden. Zij hebben diverse soorten grond / zand / substraat en zijn ook voor particulieren goed benader- betaalbaar.

Kleine kanttekening wel, zorg voor een goede oplossing met betrekking tot hemelwater. In je huidige terras zit al een spoelgat te omdat het water niet goed weg kon. Hoe meer bestrating je hebt deste beter je er over na moet denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Alles eruit is natuurlijk de mooiste oplossing, en wip anders sowieso een paar tegels weg ja voor het water, krijg je een soort grove puinbaan :+

maar 40cm opvullen..iets van 4x6 meter? Zit je al aan +- 10 kuub grond, dat is 10x met een aanhanger heen en weer jagen, kruien etc. Ik gok zo even dat je met de aanhanger niet in de tuin kan komen? Anders zou je het met een kiep kar erin kunnen kiepen.

Ik zou dan een 10kuubs container met grond/zand laten komen, zo dicht mogelijk bij huis zetten en met een paar man dagje kruien. Evt kan diezelfde container weer terug met puin naar de recycling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
De afmetingen van de vijver zijn 560 cm x 400 cm met een diepte van 40 cm.
Bedankt voor al uw suggesties. is dit een goed idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJbURH_DTqehzftATM__Q9qD0i8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V2YDC5cqUMDwa8u5P0loQiSF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-05 14:05
Stenen die je niet meer gebruikt zou ik er gewoon uit halen...

Is een zaterdag zwaar werk maar geloof me, later liggen ze altijd net in de weg en het verschil in prijs tussen een een 4 en 6m3 container is tientjeswerk.

Daarbij denk ik dat je die bandjes zeker kwijt komt als je ze op marktplaats/facebook zet.

"Gratis op te halen, zelf uit tuin verwijderen, tuin is me kruiwagen(aanwezig?) wel/niet bereikbaar , op te halen op afspraak"

En dan zo snel mogelijk erop zetten, met een beetje geluk hoef je zelf helemaal niet te slepen :)

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:16
igix schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:46:
De afmetingen van de vijver zijn 560 cm x 400 cm met een diepte van 40 cm.
Bedankt voor al uw suggesties. is dit een goed idee?
[Afbeelding]
Nee, zie mijn eerdere post. ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:24
Zoals al gezegd alles wat je niet nodig hebt er uit halen. Je wil de tuin redelijk aanpakken dus je zult er wel een paar jaar willen blijven wonen. De kans dat je in die tijd last van die zooi onder de grond krijgt is erg groot en dan heb je er meer last van dan dat je het nu gelijk goed doet.

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• igix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptmofvOaih3SytKY5ZeWA7GgJ78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssxAg3CJMXMPXxjgp12z0YRY.jpg?f=fotoalbum_large

enige vooruitgang geboekt..maar toch was 5500 kg zand niet genoeg

eventuele suggesties om zand in zakken van 200 kg en 300 kg te krijgen in plaats van 1000 kg. want dan is het voor een paar jongens gemakkelijk om het van de voorkant van het huis op te tillen en door de woonkamer naar de tuin te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan ook bigbags in je tuin laten afleveren (met een kraan). Opensnijden en dan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
FreakNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:04:
Je kan ook bigbags in je tuin laten afleveren (met een kraan). Opensnijden en dan verdelen.
bedankt, ik heb gezocht maar kon het niet vinden..enige suggesties voor bedrijfsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 09:24
wordt alles kunstgras of overweeg je om bij huis tegels/terras te maken?
tegels houden warmte flink vast dus in warme periode kan je tegels beter op enige meters afstand van je huis gebruiken,eventueel onder pergola met planten of een tentzeil dat je daaraan kan vastmaken
gras is koel, kunstgras ook redelijk maar zwarte stenen blijven erg lang warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
igix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:08:
[...]

bedankt, ik heb gezocht maar kon het niet vinden..enige suggesties voor bedrijfsnaam?
Eén van de eerste google hits die ik kon vinden voor je:
https://www.zandbestellen.nl/zand-assortiment/bigbag-zand
Onze bigbags zand kunnen door heel Nederland geleverd worden. De levering kan al binnen 48u plaatsvinden. De bigbags met 1 kuub zand worden door middel van een stenentrailer met kraantje bezorgd. Deze kraan kan de bigbags zand ongeveer 3 á 4 meter buiten de trailer neerzetten. Dat betekent dat, mits de situatie ter plekke het toelaat, de bigbags in uw tuin of op de oprit neergezet kunnen worden. Op een parkeerplaats bij u voor de deur is natuurlijk ook mogelijk.
Lastig is om te zien of dit mogelijk is in dit geval, kan moeilijk inschatten of er een straat achter die schutting staat, of dat dit slechts een steegje betreft.

Verder is uit je profiel niet op te maken waar je woont, maar bijvoorbeeld in omgeving Ridderkerk kom ik ook nog bijvoorbeeld deze tegen:
https://www.pdejongbv.nl/

Zij beschrijven een kraan met reikwijdte circa 7 meter.

Kom ook nog de volgende tegen:
https://www.bigbagsonline.nl/

Zij werken in gebied Amsterdam, Haarlem en omstreken. Dit is hun kraan kennelijk, dat moet ook over je huis wel lukken:
Afbeeldingslocatie: https://www.bigbagsonline.nl/uploads/img-0252.123853.jpg

Eén en ander dus met name ook afhankelijk van waar je woont. Met wat Googlen kom je er vast uit. Laat anderszins weten waar je woont en hoe groot de afstand tot de straat is waar de kraan zal staan, en of de weg achter je bereikbaar is of dat het bijvoorbeeld over de woning moet. Vast iemand die je in de zoektocht verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 16:59
igix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:48:

eventuele suggesties om zand in zakken van 200 kg en 300 kg te krijgen in plaats van 1000 kg. want dan is het voor een paar jongens gemakkelijk om het van de voorkant van het huis op te tillen en door de woonkamer naar de tuin te gaan
Zand heeft een dichtheid van 1,65 ton/m3. Als het inderdaad om 10 m3 ging dan heb je nog wat tonnen te gaan. Een zak van 200 à 300 kg optillen? Ik zou een container zand neer laten zetten en als het kan idd over het huis heen laten tillen. Een gemiddelde kruiwagen heeft blijkbaar een volume van 80 liter ofwel 12,5 kruiwagen per m3. Als je nu nog 6,66 m3 zou moeten dan gaat het om 83 kruiwagens. Die moeten natuurlijk ook nog volgeschept worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 12:06
psychodude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:28:
Zij werken in gebied Amsterdam, Haarlem en omstreken. Dit is hun kraan kennelijk, dat moet ook over je huis wel lukken:
[Afbeelding]
Kan met zand wel eens spannend worden. Doorsnee torenkraan tilt op het uiteinde max. 1200-1500kg.

Wellicht is een vacüumauto goedkoper? Die kunnen blazen, vaak tot ca. 100 meter als je vlak blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:39
Los storten en een shoveltje huren wat door de brandgang past: veruit het goedkoopst (shovel is 100 knaken voor een zaterdag) en nog leuk werk ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 12:06
Sammy_tukker schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:42:
Los storten en een shoveltje huren wat door de brandgang past: veruit het goedkoopst (shovel is 100 knaken voor een zaterdag) en nog leuk werk ook
Naar de foto's kijkend vraag ik mij hard af of er wel een brandgang is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BjornHero
Zonder het te willen afkraken, ben je nu echt met zakjes van 25 kg dit gat aan het dichten?

Dat is wel een heeeeel dure manier lijkt me...

Vorig jaar hier een container laten komen met 9m3 zand --> dit laten storten op een hoop
, Container er naast gezet.

Die hoop zand met de kruiwagen (1 middag, 2 man) naar de tuin in gekruid, op de terugweg de kruiwagen altijd beladen met puin, dit weer in de container gegooid.

Op die manier hoefde ik geen leverkosten voor het zand te betalen (reden toch al voor de puincontainer) en was ik in totaal voor ca 250€ klaar....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:14
Gewoon scheppen en kruien met een paar man. Gaat sneller dan je denkt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:06
Reken maar uit.. L*B*H, in een kuub gaan 12-13 kruiwagens. Gewoon met het kruiwagentje, andere opties zijn zonde van je geld

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:56

CeesKees

I rest my Kees

Nu nog het kunstgras in je plan vervangen door gras.

Verder lekker bezig, al die tegels eruit!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:48
Yup… gewoon met de kruiwagen, heb je meteen een goede workout.

Zelf recent nog in een weekend 10m3 kiezel afgevoerd op die manier. Heerlijk lomp werk.

Als je al iets wilt huren, zou ik gezien het volume kijken voor een kleine trilmachine om het zand in te laten klinken.

[ Voor 28% gewijzigd door Flozem op 08-06-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:06
Flozem schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:40:
Yup… gewoon met de kruiwagen, heb je meteen een goede workout.

Zelf recent nog in een weekend 10m3 kiezel afgevoerd op die manier. Heerlijk lomp werk.

Als je al iets wilt huren, zou ik gezien het volume kijken voor een kleine trilmachine om het zand in te laten klinken.
Met water / sproeien kan dat ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05 10:01
Arend_Akelig schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Met water / sproeien kan dat ook!
Met dit weer op een zandpakket van 45cm?
Dan zou ik gewoon voor de trilplaat gaan en de boel in 2 lagen flink aftellen. Voor de rest idd gewoon lekker met de kruiwagen aan de gang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56
Het lijkt erop dat je met bouwmarkt zakjes zit te mieteren. Dat werkt natuurlijk niet. Je moet uitrekenen hoeveel je nodig hebt, en dat is heel simpel: lengte x breedte x hoogte. Als je dat weet, dan weet je de inhoud, en dus hoeveel zand je nodig hebt. Je hebt het over 5,6 x 4 x 0,4, dan kom je uit op 8,96m3. Oftewel, 9m3. Een kuub is ongeveer 1400 kilogram. Als jij met zakjes van 25kg zit te sjouwen, dan heb je dus welgeteld 504 zakken nodig (9m3 x 1400kg / 25kg per zak). Dat is natuurlijk onbegonnen werk..

Je kan standaard containers laten komen, en die kan je gevuld brengen. Ik zou dus een 9m3 container laten komen met zand en die naar je tuin kruien. Ja dat is wat werk, maar met een paar man ook best snel gedaan. Als je kosten wilt besparen, kan je bij b.v. containermaat een container laten komen met zand erin, waarna je achteraf de tegels in kan gooien. Dat scheelt wat geld, maar je moet wel eerst je tegels ergens opslaan omdat je container met zand zit gevuld. Je kan dus ook los zand laten storten ergens en een losse container bestellen. Dan kan je tegels naar de container afvoeren en direct je kruiwagen vullen zand en teruglopen. Dat scheelt dus weer wat lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 22:27
igix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:48:
[Afbeelding]

Met die afmetingen nogal logisch.

Je hebt ca 10 kuub dus een goede 18000kg zand nodig (en dat is droog gewicht met redelijk wat lucht)

Dat doe je niet meer met een kruiwagentje. Tenzij je lang bezig wil zijn.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Morelleth schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Met die afmetingen nogal logisch.

Je hebt ca 10 kuub dus een goede 18000kg zand nodig (en dat is droog gewicht met redelijk wat lucht)

Dat doe je niet meer met een kruiwagentje. Tenzij je lang bezig wil zijn.
Nee, maar met 2 of 3 kruiers (en dus kruiwagens) en een paar extra scheppers ben je er in een paar uur doorheen. Wel goeie scheppen (schoppen) gebruiken - stelt echt helemaal niks voor, zelfs voor niet bouwvakkers. Zorg voor een flow waarbij je elkaar niet in de weg loopt en de scheppers kruiwagens kunnen blijven vullen. Zie het als gratis sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 22:27
DjoeC schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Nee, maar met 2 of 3 kruiers (en dus kruiwagens) en een paar extra scheppers ben je er in een paar uur doorheen. Wel goeie scheppen (schoppen) gebruiken - stelt echt helemaal niks voor, zelfs voor niet bouwvakkers. Zorg voor een flow waarbij je elkaar niet in de weg loopt en de scheppers kruiwagens kunnen blijven vullen. Zie het als gratis sportschool.
Toegegeven, als, je met een paar man bezig bent en de voorraad vlak bij hebt doe je dat in een paar uur.
Maar als ik het zo lees, zou dit van straatzijde naar achteren moeten.

Zou zeggen of kijk voor bigbags die in de tuin geleegd kunnen worden (flinke kosten met een tijdelijke kraan vrees ik).
Of inderdaad zo dichtbij mogelijk laten lossen en met 4 man en kruiwagens lopen, terwijl 2 anderen bezig gaan het uit te scheppen/verdelen, al dan niet met mobiel kraantje.
Trilplaat erbij om het te verdichten (met name voor waar het betegeld moet worden). (trilplaten hebben een bepaald bereik, dus wel kijken om het of in lagen op te bouwen of een voldoende sterke variant te pakken)
Heel de tuin op 1 niveau.
BBQ erachter aan, iedereen blij, dag werk.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 09:13

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Joh, ben je nu echt met 25kg zakken van de bouwmarkt aan het werken? Laat gewoon een loonwerker komen, betaal je 1/4e van de prijs die je nu kwijt bent aan zand..

Middagje met 2 of 3 vrienden met de kruiwagen en je hebt je tuin vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
volgens mij gaat het om een tussenwoning, zonder zij of achteringang in de tuin. Met kruiwagens door de woonkamer lijkt mij niet anders, tenzij je binnen ook wil renoveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
ID-College schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:42:
Het lijkt erop dat je met bouwmarkt zakjes zit te mieteren. Dat werkt natuurlijk niet. Je moet uitrekenen hoeveel je nodig hebt, en dat is heel simpel: lengte x breedte x hoogte. Als je dat weet, dan weet je de inhoud, en dus hoeveel zand je nodig hebt. Je hebt het over 5,6 x 4 x 0,4, dan kom je uit op 8,96m3. Oftewel, 9m3. Een kuub is ongeveer 1400 kilogram. Als jij met zakjes van 25kg zit te sjouwen, dan heb je dus welgeteld 504 zakken nodig (9m3 x 1400kg / 25kg per zak). Dat is natuurlijk onbegonnen werk..

Je kan standaard containers laten komen, en die kan je gevuld brengen. Ik zou dus een 9m3 container laten komen met zand en die naar je tuin kruien. Ja dat is wat werk, maar met een paar man ook best snel gedaan. Als je kosten wilt besparen, kan je bij b.v. containermaat een container laten komen met zand erin, waarna je achteraf de tegels in kan gooien. Dat scheelt wat geld, maar je moet wel eerst je tegels ergens opslaan omdat je container met zand zit gevuld. Je kan dus ook los zand laten storten ergens en een losse container bestellen. Dan kan je tegels naar de container afvoeren en direct je kruiwagen vullen zand en teruglopen. Dat scheelt dus weer wat lopen ;)
De meeste Container-Wagens kunnen de container ook omkiepen (dus met een volle container met zand komen, die omkiepen op een hoop, container ernaast zetten en daar het puin in gooien) dan hoef je de tegels niet 2* in je handen te nemen.

Kosten vallen dan ook reuze mee (zeker in tegenstelling tot zakjes van de bouwmarkt...)

Zoals aangegeven hier 9m3 zand in een middag met 2 man (redelijk fit) weggeschept, naar binnen gereden met kruiwagen en met een paar tegels in de kruiwagen weet naar buiten in de container.

"Flow" is alles op dat gebied. Een goede schep, niet te groot, niet te klein, een stevige kruiwagen en een paar planken over alle drempels etc...

Het laatste wat je wilt is de zand IN de container laten leveren... Dat schept kl*te, je staat altijd gedraaid etc. etc...

Makkelijkst is natuurlijk bigbags laten leveren en met een kraan over het huis laten zetten dan opensnijden en klaar (maar dan moet/wil je nog met je stenen naar voor?!) Qua kosten zal de kraan het duurst zijn...

Owja... Vraag als er toevallig ergens jongens aan de straat zijn aan het werken in de buurt, spreek die eens aan, en vraag of ze je daarbij kunnen helpen (tegen betaling natuurlijk), die zijn vaak fit, hebben een eigen schep, weten wat ze doen en zeuren niet. Kost je een paar euro (hier laatst 2 jongens met minigraver voor €50,- /uur!?) (Zonder graver 40) maar die schepten wel harder in de zware klei dan ik zou kunnen, 2u lang, zonder pauze.

Natuurlijk wel zelf meewerken en drinken / eten aan laten bieden door je vrouw (gewoon even naar de frituur...)

Als ze klaar zijn samen iets eten, om telefoonnummer vragen (mocht je nog eens zoiets nodig hebben...) En blij zijn dat het gedaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
107mb schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:15:
volgens mij gaat het om een tussenwoning, zonder zij of achteringang in de tuin. Met kruiwagens door de woonkamer lijkt mij niet anders, tenzij je binnen ook wil renoveren....
Stucloper door de gang-woonkamer, houten platen daar overheen (ook tegen muren) en de dag erna alles weer opruimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56
BjornHero schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:21:
[...]

De meeste Container-Wagens kunnen de container ook omkiepen (dus met een volle container met zand komen, die omkiepen op een hoop, container ernaast zetten en daar het puin in gooien) dan hoef je de tegels niet 2* in je handen te nemen.

Kosten vallen dan ook reuze mee (zeker in tegenstelling tot zakjes van de bouwmarkt...)

Zoals aangegeven hier 9m3 zand in een middag met 2 man (redelijk fit) weggeschept, naar binnen gereden met kruiwagen en met een paar tegels in de kruiwagen weet naar buiten in de container.

"Flow" is alles op dat gebied. Een goede schep, niet te groot, niet te klein, een stevige kruiwagen en een paar planken over alle drempels etc...

Het laatste wat je wilt is de zand IN de container laten leveren... Dat schept kl*te, je staat altijd gedraaid etc. etc...

Makkelijkst is natuurlijk bigbags laten leveren en met een kraan over het huis laten zetten dan opensnijden en klaar (maar dan moet/wil je nog met je stenen naar voor?!) Qua kosten zal de kraan het duurst zijn...

Owja... Vraag als er toevallig ergens jongens aan de straat zijn aan het werken in de buurt, spreek die eens aan, en vraag of ze je daarbij kunnen helpen (tegen betaling natuurlijk), die zijn vaak fit, hebben een eigen schep, weten wat ze doen en zeuren niet. Kost je een paar euro (hier laatst 2 jongens met minigraver voor €50,- /uur!?) (Zonder graver 40) maar die schepten wel harder in de zware klei dan ik zou kunnen, 2u lang, zonder pauze.

Natuurlijk wel zelf meewerken en drinken / eten aan laten bieden door je vrouw (gewoon even naar de frituur...)

Als ze klaar zijn samen iets eten, om telefoonnummer vragen (mocht je nog eens zoiets nodig hebben...) En blij zijn dat het gedaan is...
TS moet volgens mij door zijn woning heen dus een graver is een beetje onhandig, zeker als ie op iets van benzine oid loopt :P. Wij hebben onze tuin ook gedaan een paar maanden terug (toen was het nog lekker fris) samen met de buurman.. 9m3 is wel wat zand maar dat is met een middagje weg als je met 2 of 3 man bent.. Ik vind het niet zo erg maar genoeg vrienden vinden het veel te veel :P Je moet je er ff op instellen, maar met dat thuiswerken en corona vind ik het niet zo erg dat ik buiten ff actief bezig ben :) Beweging en frisse lucht, dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Morelleth schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Toegegeven, als, je met een paar man bezig bent en de voorraad vlak bij hebt doe je dat in een paar uur.
Maar als ik het zo lees, zou dit van straatzijde naar achteren moeten.

Zou zeggen of kijk voor bigbags die in de tuin geleegd kunnen worden (flinke kosten met een tijdelijke kraan vrees ik).
Of inderdaad zo dichtbij mogelijk laten lossen en met 4 man en kruiwagens lopen, terwijl 2 anderen bezig gaan het uit te scheppen/verdelen, al dan niet met mobiel kraantje.
Trilplaat erbij om het te verdichten (met name voor waar het betegeld moet worden). (trilplaten hebben een bepaald bereik, dus wel kijken om het of in lagen op te bouwen of een voldoende sterke variant te pakken)
Heel de tuin op 1 niveau.
BBQ erachter aan, iedereen blij, dag werk.
Mobiel kraantje om kruiwagens vol te scheppen? 2 man met een goede schep, elk 10 maal steken en weer een kruiwagen vol. Ik schat het op max anderhalve minuut per kruiwagen. 100 kruiwagens, halverwege een pilsje of 2 en dan die BBQ erachteraan. Dat lijkt me dan wel weer een goede motivatie om naartoe te werken 8) 8) Totaal een middagje werk en een gezellige avond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:54
Vergeet het resultaat ook niet te delen via https://mobile.twitter.com/onderhoudsarmoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:29
TS heeft toch juist stenen weggehaald uit z'n tuin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:54
BrtH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:56:
[...]

TS heeft toch juist stenen weggehaald uit z'n tuin?
Om er kunstgras voor terug te gaan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
Ik heb zandzak besteld binnenkort zal updates plaatsen. Ik heb een vraag. Ik heb plannen om kunstgras en tegels in het centrum te houden. is het goed om een ​​waterafvoer te hebben met hydroblob tussen tegels en kunstgrass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:11

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Voor waterafvoer kun je beter gewoon gras erin zaaien ;)

Een goot kan geen kwaad maar ik vraag me af of je voldoende infiltratie hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je je zorgen maakt over afvoer van water had je beter een paar grote infiltratiekratten kunnen ingraven, scheelt ook mooi in de hoeveelheid zand die je dan nog nodig bent.
Pagina: 1