Ik draai Windows 10 pro, laatste build 19043.1023
Het volgende wil het geval;
In de bios heb ik,
Een SSD op sata 0,
Een HDD op sata 1
Een HDD 3TB op sata 2
En het is fysiek ook zo op het moederbord aangesloten.
Maar als windows is opgestart. dan is de SSD opeens op SATA 2, en de HDD 3TB op SATA 0 in windows.
Ik kan er veel over vinden van gebruikers die schijf posities willen veranderen, maar dit is niet mogelijk, het is alleen mogelijk als je ze fysiek omplugt in de sata poorten op je moederbord.
Dus hoe kan het dat ze bij mij dan wel wisselen.
Ik heb gisteren de bios opnieuw gesaved en toen bootte hij wel zoals ik in de bios heb staan,(ssd op 0) Maar vandaag was het dus weer SSD op poort 2 en HDD van poort 2 weer op poort 0
Hebben meer dit fenomeen? of doe ik iets fout?
Het volgende wil het geval;
In de bios heb ik,
Een SSD op sata 0,
Een HDD op sata 1
Een HDD 3TB op sata 2
En het is fysiek ook zo op het moederbord aangesloten.
Maar als windows is opgestart. dan is de SSD opeens op SATA 2, en de HDD 3TB op SATA 0 in windows.
Ik kan er veel over vinden van gebruikers die schijf posities willen veranderen, maar dit is niet mogelijk, het is alleen mogelijk als je ze fysiek omplugt in de sata poorten op je moederbord.
Dus hoe kan het dat ze bij mij dan wel wisselen.
Ik heb gisteren de bios opnieuw gesaved en toen bootte hij wel zoals ik in de bios heb staan,(ssd op 0) Maar vandaag was het dus weer SSD op poort 2 en HDD van poort 2 weer op poort 0
Hebben meer dit fenomeen? of doe ik iets fout?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd