Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonnafrass
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-10-2022
Mijn vraag

Verdiend een baan waar je vanuit huis werkt (als bijvoorbeeld data analist) voor een amerikaans bedrijf niet veel meer dan een normale nederlandse baan? Zo ja, waarom is het dan niet zo populair?

Ik zie altijd die amerikaanse vacatures staan waar ze soms meer dan 1 ton aan dollars per jaar aanbieden. Dus vandaar de vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door tonnafrass op 30-05-2021 13:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Legio aan redenen, waaronder: tijdzones. Als jij voor een Amerikaans bedrijf gaat werken, dan mag je doodleuk om 03:00 ('s nachts dus) beginnen als het bedrijf in New York-tijdzone werkt, en je meetings hebt om 22:00 of 23:00 nog een vergadering in.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 30-05-2021 14:10 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Dat heet outsourcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Waarom denk je dat het niet populair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Hahn schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:57:
Legio aan redenen, waaronder: tijdzones. Als jij voor een Amerikaans bedrijf gaat werken, dan mag je doodleuk om 03:00 ('s nachts dus) beginnen als het bedrijf in New York-tijdzone werkt, en je meetings hebt.
Beginnen zij dan om 21:00 's avonds te werken?

Volgens mij zijn er genoeg mensen die op afstand voor Amerikaanse bedrijven werken, hetzij als contractor, hetzij in loondienst (al dan niet via een verloner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25

Grvy

Bot

Ik snap niet waar TS het vandaan haalt dat mensen dit niet doen.

Dit wordt namelijk best vaak gedaan.. alleen tjah.. niet voor de "beginners" functies.
Een helpdesk medewerker in Nederland bij een Amerikaans bedrijf zal je niet zo snel zien..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 567735 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Beginnen zij dan om 21:00 's avonds te werken?
Woops, verkeerde kant op gerekend :+ Correctie: 09:00 tot 17:00 in New York is 15:00 tot 23:00 in Nederland. (Dat valt nog mee eigenlijk, maar heel praktisch is het niet.)
Anoniem: 567735 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:04:

Volgens mij zijn er genoeg mensen die op afstand voor Amerikaanse bedrijven werken, hetzij als contractor, hetzij in loondienst (al dan niet via een verloner).
Tja, wat is genoeg? :P Er zijn zeker mensen die dat doen, maar het lijkt me bij lange na niet meer dan 1% van de werkende Nederlanders te zijn. Dus het komt niet 'veel' voor (waar 'veel' vrij subjectief is).
Grvy schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:06:
Ik snap niet waar TS het vandaan haalt dat mensen dit niet doen.
Dat zegt de TS helemaal niet. De TS vraagt waarom het niet populairder is dan het is.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 30-05-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Remote jobs verdienen vaak niet veel, omdat je letterlijk met de hele wereld concurreert. De remote jobs die je vaak ziet zijn USA remote jobs (dus je moet in USA wonen). Daarnaast ben je vaak een soort van payroller/zzp'er en kun je beter in NL gaan ZZP'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25

Grvy

Bot

Hahn schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Dat zegt de TS helemaal niet. De TS vraagt waarom het niet populairder is dan het is.
Slakken.. zout.. O-)

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
Je beschuldigt iemand van iets wat 'ie helemaal niet zegt, en ik wijs je daarop. Dat vind ik geen zout op slakken leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 30-05-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
DeveloperNL schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:12:
Remote jobs verdienen vaak niet veel, omdat je letterlijk met de hele wereld concurreert. De remote jobs die je vaak ziet zijn USA remote jobs (dus je moet in USA wonen). Daarnaast ben je vaak een soort van payroller/zzp'er en kun je beter in NL gaan ZZP'en.
Vreemde aanname, je verdient niet veel én je concurreert met de hele wereld, dus kan je beter in Nederland zzp’er worden? Die snap ik niet, sowieso niet waarom je zzp erbij haalt als het gaat over remote werken en je dus in loondienst bent.

Ik zit in een branche waar veel vraag naar is wereldwijd. Wanneer je in mijn vakgebied een echte eindbaas bent, kan je overal aan de slag. Soms op locatie, maar steeds vaker remote. En je krijgt meestal betaald naar lokale standaarden, dus niet altijd zoals in het land van herkomst. Ik had een aanbieding gekregen van een werkgever in de VS waar ik zo’n 1,5 ton bruto zou verdienen per jaar, dat zijn bedragen die je met mijn leeftijd en ervaring bijna niet in Nederland kan krijgen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een leukere werkgever vond. Maar om antwoord te geven op de topicstart, het gebeurt redelijk veel, alleen moet je een redelijke senior zijn. En geen senior zoals ze je in Nederland wegzetten na 2 jaar werken, maar +/- 20 jaar bijvoorbeeld. Dan gaat er een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnafrass
Orangelights23 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Vreemde aanname, je verdient niet veel én je concurreert met de hele wereld, dus kan je beter in Nederland zzp’er worden? Die snap ik niet, sowieso niet waarom je zzp erbij haalt als het gaat over remote werken en je dus in loondienst bent.

Ik zit in een branche waar veel vraag naar is wereldwijd. Wanneer je in mijn vakgebied een echte eindbaas bent, kan je overal aan de slag. Soms op locatie, maar steeds vaker remote. En je krijgt meestal betaald naar lokale standaarden, dus niet altijd zoals in het land van herkomst. Ik had een aanbieding gekregen van een werkgever in de VS waar ik zo’n 1,5 ton bruto zou verdienen per jaar, dat zijn bedragen die je met mijn leeftijd en ervaring bijna niet in Nederland kan krijgen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een leukere werkgever vond. Maar om antwoord te geven op de topicstart, het gebeurt redelijk veel, alleen moet je een redelijke senior zijn. En geen senior zoals ze je in Nederland wegzetten na 2 jaar werken, maar +/- 20 jaar bijvoorbeeld. Dan gaat er een wereld voor je open.
Dat bedoel ik dus. Als ik de salarissen zo vergelijk met andere landen dan vind ik het nog best laag in nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 10:49

EiT

Ligt er aan of je een contract met Amerikaanse of Nederlandse voorwaarden krijgt.

Als je Amerikaanse voorwaarden krijgt verdiep je er maar eens goed in, weinig zekerheid, hoge werkdruk, 12 uur per dag werken etc. en ze zijn over het algemeen doodsbang voor hun managers (voor een goede reden).

Ken een aantal mensen die voor een Amerikaans bedrijf werken in Nederland en geven allemaal aan dat bedrijfscultuur niet denderend is. Enige wat voordeel is, is dat ze net genoeg salaris bieden zodat niemand snel weg gaat.

Mijn vrouw werkt voor een grote origine Nederlandse firma die ooit is over genomen door een Amerikaanse multi­national, ze mogen soms 2 weken naar Amerika om op het hoofdkantoor mee te lopen. Volgens haar komt iedereen terug met dezelfde conclusie: leuke ervaring, zal er nooit kunnen werken.

In mijn dagelijks werk ook te maken met een Amerikaanse klant, genoeg budget maar achterlijk hoog diva gehalte.

Is het dan zo slecht om voor een Amerikaanse firma te werken, vast niet, maar de werk cultuur is daar totaal anders.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:42
Een ton in USD klinkt leuker dan het is. Als het bedrijf geen lokale payroll heeft dan ben je eigenlijk gewoon een ZZPer. Met de huidige wisselkoers is je uurtarief dan < 50 euro, niet heel super voor een data analist met ervaring.
Ik zie trouwens wel een opmars bij Amerikaanse tech bedrijven die in Europa remote personeel werven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

Omdat je concurreert met mensen uit Zuid-Amerika waarin $50k een godsvermogen is en in dezelfde tijdzone zitten. Daarnaast krijg je geen Nederlands contract maar een payroll constructie of je moet een ZZP constructie opzetten, daarnaast kennen ze in USA de term 'vast contract' niet. Je bent dus een zzp er in loondienst voor rond de 40 euro per uur, en dat kun je makkelijk in NL ook verdienen. Tuurlijk de grote bedrijven (Google, Facebook, Microsoft, Uber) hebben gewoon Nederlandse entiteiten maar dan werk je gewoon in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 10:35
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf maar wij hebben ook EU kantoren ik weet dus niet of onze bedrijfscultuur nog echt Amerikaans is of meer multicultureel op het moment.

Mij bevalt het al (6,5 jaar) prima! Ik zou niet zo snel meer voor een NL bedrijf willen werken. Momenteel doe ik mijn werk uit de US maar heb het ook 4,5 jaar uit de EU gedaan (verschillende landen) ik spendeer 20% van mijn tijd in meetings en in de EU deed ik dat tussen 4-7 (middag/avond) en hier doe ik het tussen 7-11 ('s ochtends) de rest van me tijd 80% werk ik 'zelf' aan eigen taken en maakt het dus niet zo uit welke uren ik maak en op welke manier.

Mijn persoonlijke ervaring is dat er bij NL bedrijven weinig betaald wordt voor mijn specifieke functie profiel dus vandaar de keuze om voor een (grote) amerikaan te gaan werken. Bij ons worden salaris schalen wel naar land aangepast maar zelfs in NL zat ik vrij ver boven de 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnafrass
Ik ga in september beginnen met de bachelor data science en het gemiddelde salaris voor een data scientist ligt in de vs al snel boven de 100k. Daarbij zijn er nog amper échte seniors te vinden in dat veld.

Mijn concrete vraag is dan ook: Kan ik in dit veld dan niet een veel beter salaris in een ander land vinden?
Als ik het zo bekijk ben je in nederland veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Die hoge salarissen zijn toch echt wel gebaseerd op de locatie van zo'n bedrijf. San francisco, NY, silicon valley. Je ziet het zelfs in London. Het punt is dat het leven daar ook extreem duur is, mensen schaars, dus: veel geld.
Echter je ziet dat zulke bedrijven ook niet helemaal simpel zijn. Dat ze nu naar 'full remote' gaan betekend ook dat ze naar verhouding gaan betalen. Gitlab deed dat al lang.

Ik ken maar weinig bedrijven die zoveel betalen als je vervolgens remote werkt buiten de locatie van het bedrijf zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
tonnafrass schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:26:
Ik ga in september beginnen met de bachelor data science en het gemiddelde salaris voor een data scientist ligt in de vs al snel boven de 100k. Daarbij zijn er nog amper échte seniors te vinden in dat veld.

Mijn concrete vraag is dan ook: Kan ik in dit veld dan niet een veel beter salaris in een ander land vinden?
Kijk eens niet alleen naar dat geld. Wat krijg je daar verder en wat heb je hier. Zorgverzekering, arbeidsbescherming, vast contract, uren, belastingen, secundaire voorwaarden.. niet te beginnen over werkethiek en mentaliteit...

Amerika is echt een behoorlijk ander land. Als ZZPer kan je in NL ook grof verdienen, moet je wel zelf je verzekeringen en alles regelen, maar het vangnet is een STUK beter geregeld dan in Amerika.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Mijn zorgverzekering wordt volledig betaald door mijn Amerikaanse werkgever. Verder vast contract, betere pensioen regeling dan in NL en gewoon een vast contract dus wat dat betreft kan dat in Amerika ook gewoon prima.

Maar goed, NL is sowieso wel het land van 'niet te speciaal doen' en dat zie je helaas terug in de salarissen waardoor een hoop top talent naar het buitenland vertrekt voor het grotere geld.

Zonde wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:09
Daarbij zijn er nog amper échte seniors te vinden in dat veld.
Ik denk dat dat wel meevalt, alleen heette ze niet data-scientist.

Ik vind predictive analytics gewoon een luxe woord voor prognose. In die professies zoals bijv. ook bevolkingsprognoses of in de epidemiologie vind je al wel mensen die gewoon op de boot van wat nu data-science is zijn gestapt. Neurale netwerken worden bijv. ook al een hele tijd gedoseerd op universitaire wiskunde opleidingen. Natural language processing kennen we bijv. ook echt al een hele tijd. Google Translate bestaat al sinds 2006. Wat nieuw is, is dat alle technieken en achtergronden uit al die gebieden zijn samengenomen tot één opleiding data-science, en dat computers gewoon vele malen sneller zijn geworden.

Data-scientists die écht goed zijn in de programmeren en écht goed in statistiek moet ik echter nog tegenkomen. Velen passen vooral bestaande modelletjes / trucjes toe op bekende problemen. Waarmee ik overigens niks negatiefs over jou zeg :)

Enige tip. Reken je vooral niet al te snel rijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:38
Ik sluit me ook aan bij de andere comment dat 'Data Science' een beetje hype term is.

Ik had een expert collega die zei dat 80% van het werk zit in het realiseren van de B.I. en de correcte data. Maargoed, als je het opzetten van een Data Warehouse en data gathering als het gros ziet van 'Data Science' ipv alleen de analyse dan is het minder een hype term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:09
[...]
Ik had een aanbieding gekregen van een werkgever in de VS waar ik zo’n 1,5 ton bruto zou verdienen per jaar, dat zijn bedragen die je met mijn leeftijd en ervaring bijna niet in Nederland kan krijgen.
Anderhalf ton daaro is toch niet hetzelfde waard als anderhalve ton hiero? (oprechte vraag) Vakantiedagen, (ziektekosten)verzekering, huisvesting? :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DeveloperNL schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:12:
Inderdaad, dit. Ik heb me een tijdje geleden als ZZP'er aangesloten bij een agency wat een hoop Amerikaanse opdrachten beschikbaar heeft. Maar omdat je met Zuid-Amerika concurreert ga je het niet redden op basis van tijdzone overlap en omdat je met Zuid-Oost Azië concurreert ga je het niet redden op uurtarief.

Zelfs voor serieuze SRE/DevOps functies kwamen de tarieven niet boven de 65 euro uit, met opdrachtgevers aan de westkust van de VS. Dat tijdzoneverschil gaat je snel opbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
iamerwin schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:29:
[...]

Anderhalf ton daaro is toch niet hetzelfde waard als anderhalve ton hiero? (oprechte vraag) Vakantiedagen, (ziektekosten)verzekering, huisvesting? :)
Dure/andere huisvesting is niet nodig, het gaat om remote werken. Vakantiedagen zijn in de VS grotendeels voor eigen rekening, maar de grote bedrijven bieden vaak iets van 2 weken betaald verlof. Zorgverzekering wordt ook betaald, want wanneer je in loondienst voor een bedrijf uit de VS zou werken, maar in Nederland werkt, ben je belastingplichting in Nederland. Dus enige wat iets meer kost, zijn het opnemen van vakantiedagen.

Al met al verdient het onderaan de streep nog steeds meer netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
realiseer je wel dat wanneer je voor een USA bedrijf gaat werken je ook hun werkschema gaat aanhouden!

standaard 6 vrije vakantie dagen per jaar, en een paar die je mag bij kopen + dagen die je extra krijgt na loyaliteits jaren! je zal dus buiten de regulier vrije nationale dagen ( zoals the 4th of july ) amper vrij hebben!

En ja hoe zit jij dan met je belasting, immers word je loon vanuit een ander land betaald, hebben ze hier in NL kantoor? Staan ze hier ingeschreven? kan je gewoon alleen belasting aangifte in NL doen? of moet je ook bij de IRS je gegevens op gaan geven als "internationaal loon"/wereldinkomen

hoe zit het met de sociale zekerheden? allemaal van die zaken waarvan ik zeg ... nee dank u. maar "To each its own" zou ik maar zeggen. probeer het wie weet

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Douweegbertje schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:47:
Die hoge salarissen zijn toch echt wel gebaseerd op de locatie van zo'n bedrijf. San francisco, NY, silicon valley. Je ziet het zelfs in London. Het punt is dat het leven daar ook extreem duur is, mensen schaars, dus: veel geld.
Echter je ziet dat zulke bedrijven ook niet helemaal simpel zijn. Dat ze nu naar 'full remote' gaan betekend ook dat ze naar verhouding gaan betalen. Gitlab deed dat al lang.

Ik ken maar weinig bedrijven die zoveel betalen als je vervolgens remote werkt buiten de locatie van het bedrijf zelf.
Precies dit.

@tonnafrass , ik zou wat data science op de cost of living in the US loslaten als ik jou was :+

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf. Mijn collega's in de US (Boston area) verdienen inderdaad een pak meer. Maar kijk voor de gein eens wat een doorsnee appartement daar kost, nog los van je sociale voorzieningen.

Maar net zoals @Douweegbertje ook al beschrijft: ook mijn bedrijf gaat naar remote-first. Een ieder is vrij om te gaan wonen en leven naar keuze, echter: dit kan wel degelijk invloed op je salaris hebben, gezien men naar de cost of living voor die regio kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Staar je niet blind op salaris alleen. Je moet in de VS ongeveer 2x zoveel verdienen als in NL om op hetzelde nivo te zitten, want de sociale voorzieningen zijn heel anders.

Dan heb je het dus over 45k euro plusminus. Makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:29
Harm_H schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:23:
[...]

Ik sluit me ook aan bij de andere comment dat 'Data Science' een beetje hype term is.

Ik had een expert collega die zei dat 80% van het werk zit in het realiseren van de B.I. en de correcte data. Maargoed, als je het opzetten van een Data Warehouse en data gathering als het gros ziet van 'Data Science' ipv alleen de analyse dan is het minder een hype term.
eens, daarnaast als je je opleiding "Data Science" hebt gedaan dan kun je je wel Data Scientist noemen wat zeer misleidend is aangezien je gewoon een Data Analist/Engineer etc bent.

Een Data-Scientist is een beetje de golden unicorn in de data/analytics markt, omdat de verwachting is dat iemand dan expert is in de gebieden van wiskunde/statistiek, analytics en software engineering/computer science :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Laatst online: 11-03 20:31
tonnafrass schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:46:
Ik zie altijd die amerikaanse vacatures staan waar ze soms meer dan 1 ton aan dollars per jaar aanbieden. Dus vandaar de vraag.
Voor die ton dollars moet je dan wel alles regelen. Als ze geen NL BV oprichten ben je ZZP-er dan is een ton USD niet veel. Een een ton USD is maar 82000 EUR. En dan moet je nog even heel goed kijken wat ze precies bedoelen. Heel vaak zijn het "ön target earning" (OTE). Ik word regelmatig door headhunters uit de UK benaderd die meteen met hele mooie bedragen komen, maar dan blijkt je vaste salaris maar 60% daarvan te zijn en de rest OTE. Als de targets realistisch zijn zal je ongeveer de helft van die resterende 40% kunnen krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Frame164 op 31-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Frame164 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Voor die ton dollars moet je dan wel alles regelen. Als ze geen NL BV oprichten ben je ZZP-er dan is een ton USD niet veel. Een een ton USD is maar 82000 EUR. En dan moet je nog even heel goed kijken wat ze precies bedoelen. Heel vaak zijn het "ön target earning" (OTE). Ik word regelmatig door headhunters uit de UK benaderd die meteen met hele mooie bedragen komen, maar dan blijkt je vaste salaris maar 60% daarvan te zijn en de rest OTE. Als de targets realistisch zijn zal je ongeveer de helft van die resterende 40% kunnen krijgen.
Waar haal je dat vandaan? Zoals in mijn eerdere post te lezen kom je gewoon in loondienst. Veel VS-based bedrijven werken steeds vaker met mensen in loondienst. Dus dan ben je volledig belastingplichtig in Nederland en is dat gewoon je basissalaris, zonder stock options etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Gewoon proberen. Lekker solliciteren, en mocht je voor zo'n job aangenomen worden, dan kun je kijken of het iets voor je is. Vooral aan het begin van je carriere zie ik niet in waarom dat geen goed idee zou zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
BJBoes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:09:
standaard 6 vrije vakantie dagen per jaar, en een paar die je mag bij kopen + dagen die je extra krijgt na loyaliteits jaren! je zal dus buiten de regulier vrije nationale dagen ( zoals the 4th of july ) amper vrij hebben!
Dat klopt echt niet voor de grotere bedrijven hoor. Bij ons begin je met 15 dagen en zit ik ondertussen op 29. Meer dan ik in NL had.

Daarnaast vallen de officiële feestdagen in de US (zoals vandaag ;) ) ook (bijna) altijd op een maandag waardoor je de dagen (zoals in NL) niet kwijt kan raken aan het weekend.

Ik lees een hoop reacties in dit topic met wijsheden maar hebben al die mensen ook zelf ervaring of?

[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 31-05-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ex87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Dat klopt echt niet voor de grotere bedrijven hoor. Bij ons begin je met 15 dagen en zit ik ondertussen op 29. Meer dan ik in NL had.

Daarnaast vallen de officiële feestdagen in de US (zoals vandaag ;) ) ook (bijna) altijd op een maandag waardoor je de dagen (zoals in NL) niet kwijt kan raken aan het weekend.

Ik lees een hoop reacties in dit topic met wijsheden maar hebben al die mensen ook zelf ervaring of?
Deze wijsheden komen uit het alles Amerika forum/website waar ik al jaren lid ben. Er zijn er daar veel die naar de USA vertrokken zijn.

Misschien is het inmiddels veranderd, of liever is het klimaat rond vrije dagen veranderd. Maar enkele jaren terug was het nog zo dat het aantal vrije dagen abominabel was! Misschien is dat dan ook nu wel weer anders bij grote internationals die moeten concurreren met het buitenland. Des al niet te min vanuit het verleden gelezen te hebben werken de Amerikanen veel meer dan wij hier in NL.

Waar wij hier nog wel weg komen met een ATV of afwezig met "bijzonder" verlof is het daar meestal unpaid leave.

Ik zit net nog even te googlen, tis in de afgelopen jaren wel beter geworden. Maar 14a 15 dagen is nog steeds het gemiddelde, en de meeste Amerikanen durven zelfs die dagen niet op te nemen uit vrees hun werk kwijt te raken!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Vreemd, dat komt totaal niet overheen met mijn ervaring. Wij hebben 5 dagen zorg verlof, 3 'floating holidays' (de gelovige feestdagen dagen die ik zelf mag inrichten) en 26 normale vakantie dagen. Daarnaast dus 9 betaalde vrije dagen (feestdagen) die nooit in het weekend vallen.

Daarnaast neemt iedereen bij ons gewoon z'n vakantie op (sterker nog, het 'moet' bijna van management). Ik werk wel 45 uur gemiddeld per week maar dat vind ik voor die ~300k per jaar niet zo'n probleem.

Of ik heb het getroffen, of alleen de slechte gevallen posten dus op zo'n forum.
Pagina: 1