Mijn vraag:
Mijn huidige systeem krijgt een upgrade met een RX 6800XT GPU
Momenteel heeft dit systeem een bijna 5 jaar oude Corsair RM550x als PSU. Als ik een PSU calculator invul kom ik op een Recommended PSU Wattage van 548 Watt uit. Gezien de leeftijd van mijn huidige PSU en het feit dat de aanbevolen vermogen zo dicht tegen het vermogen van mijn PSU aan zit, weet ik bijna zeker dat het upgraden van mijn PSU een goed idee is.
Vragen die ik nu heb:
- klopt mijn redenatie dat mijn PSU een upgrade moet krijgen met de nieuwe GPU?
Zo ja:
- welke PSU zouden jullie aanbevelen voor onderstaand systeem?
- mocht je geen specifieke PSU aanraden, welk wattage en certificering zou je dan aanbevelen?
Wat is je budget?
€150,- is wel zo'n beetje de max. Als er echter een duurdere PSU een veel betere keuze is ben ik bereid daar ook naar te kijken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem krijgt een upgrade met een RX 6800XT GPU

Momenteel heeft dit systeem een bijna 5 jaar oude Corsair RM550x als PSU. Als ik een PSU calculator invul kom ik op een Recommended PSU Wattage van 548 Watt uit. Gezien de leeftijd van mijn huidige PSU en het feit dat de aanbevolen vermogen zo dicht tegen het vermogen van mijn PSU aan zit, weet ik bijna zeker dat het upgraden van mijn PSU een goed idee is.
Vragen die ik nu heb:
- klopt mijn redenatie dat mijn PSU een upgrade moet krijgen met de nieuwe GPU?
Zo ja:
- welke PSU zouden jullie aanbevelen voor onderstaand systeem?
- mocht je geen specifieke PSU aanraden, welk wattage en certificering zou je dan aanbevelen?
Wat is je budget?
€150,- is wel zo'n beetje de max. Als er echter een duurdere PSU een veel betere keuze is ben ik bereid daar ook naar te kijken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Category | Product |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT |
2 | Monitoren | Philips E-line 245E1S Zwart |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart |