Welke oplossing voor bedraad netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 19:54
Hallo, ik heb een vraag, ik ga samenwonen met mijn vriend en mijn pc staat nu aan de kabel omdat er geen wifi in zit, nu is in zijn huis geen kabel op de plek waar de pc komt te staan.

Hoe kan ik mijn pc en zijn laptop toch via de draad verbinden?

Modem hangt in de gang, de router staat in de woonkamer naast de tv.
En de kamer die ik ga gebruiken zit op dezelfde etage.

Geen mogelijkheid om via de vloer kabels door te trekken wel via plafond maar dan moet er dus een gat in het plafond komen en dat heb ik liever niet.

Werkt een wifi repeater daar voor of kan ik een tweede router aansluiten?

Alvast bedankt

Edit
Ik heb eventueel zelf nog een extra router.

[ Voor 4% gewijzigd door kelly89 op 30-05-2021 10:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een set Powerline adapters. Daarmee kun je netwerk via het stopcontact voor elkaar krijgen. Voor een goede werking plaats je beide adapters op dezelfde groep. Dit kan relatief eenvoudig gedaan worden door in de meterkast een wandcontactdoos (stopcontact) te plaatsen en die aan te sluiten op de groep waar ook je PC op aangesloten zit. Bij je PC doe je de andere adapter in het stopcontact, zo kun je alsnog een bedrade aansluiting organiseren. Hier heb je vast een selectie: https://tweakers.net/powe...KTU30z85SsgJzi5PwiCMekFgA
Over deze was ik zelf erg tevreden, weggedaan omdat er netwerkkabels getrokken zijn: pricewatch: TP-Link TL-PA4010KIT-AV500 Nano Powerline adapter startset

Een goedkopere en veel makkelijkere manier is om een USB-wifi stickje te halen. Die dingen kosten de kop niet terwijl ze over het algemeen toch een prima snelheid halen. Hier heb je vast een selectie: https://tweakers.net/netw...UUBnXD-8PN0DcVDbZcdrCUUr4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:32
Kabel is altijd het beste.

Daarna was voor mij voor gaming een MESH (dus accespoints die met WiFi met elkaar kunnen communiceren) stabieler voor gaming dan Powerline (zorgde bij mij voor lag spikes).
Zorg dan wel dat je een set met voldoende antennes neemt, dat je ook behoorlijk wat bandbreedte kan verzenden als je het beide intensief gebruikt.
Mesh moet ook zo goed mogelijk 'zicht' op elkaar hebben, dus zo min mogelijk apparaten en muren tussen de 2 units.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Mogelijke oplossingen:
  1. Trek toch een kabel.
  2. Steek een USB WiFi adapter in je PC.
  3. Zet een WiFi bridge neer (of router in WiFi bridge mode) die het WiFi signaal oppikt en waar je je PC op aansluit
  4. Ligt er wel een coax kabel naar die kamer, dan kun je kijken naar ethernet over coax (MoCa) setjes
  5. Probeer of ethernet over het stroomnetwerk (Powerline) iets is.
Maar de keuze, en beste oplossing hangt uiteindelijk van veel af:
  • Is het WiFi signaal op de plek waar je PC komt te staan wel goed?
  • Welke mogelijkheden zijn er wel of niet om een bedrade aansluiting (UTP, coax, powerline) te maken
  • Is het een optie om het WiFi netwerk beter te maken?
  • Welke snelheid heb je werkelijk nodig op je PC?
  • Welke apparatuur hebben jullie precies (wat voor WiFi netwerk, wat voor extra routers)?

[ Voor 10% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk vooral ook wat vindt je erger, dat kabeltje die al je het weet ziet liggen of een haperende internet verbinding die niet betrouwbaar is en middenin die belangrijke call net wegvalt. Kan niet bestaat niet, denk ook aan kruipruimtes plinten etc. Vraag desnoods een installateur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Als je een mesh setje koopt (deco m4 100 bij ziggo of nog beter tri band netgear orbi/deco m9) dan kun je 1 node in woonkamer naast modem zetten en 1 node op je werkplek. Je kunt dan de utp op de node gebruiken om je devices bekabeld aan te sluiten

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1