In deze tijd een game PC samenstellen binnen een budget is lastig, maar een 13-jarige uitleggen dat ie nog 2 jaar moet wachten is ook moeilijk. Dus ik heb een poging gedaan om een game PC samen te stellen...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games in de categorie ark, fortnite, minecraft, GTA en COD. Ik zou hem graag voorzien van een PC die dit wel ruimschoots kan draaien want zodra hij Steam heeft ontdekt wil hij ongetwijfeld meer modernere games gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- met uitloop naar 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben al een monitor, toetsenbord en muis. De monitor is overigens nog een gewone 1080p, we hoeven dus niet te gaan gamen in 1440 of 4k.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast en inhoud: moederbord, CPU, geheugen, koeler, grafische kaart, SSD, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is lang geleden dat ik een PC gebouwd heb uit onderdelen. Ben ik iets vergeten? En is dit allemaal compatible? Ik heb alle kenmerken en aansluitingen wel doorgenomen maar ben gewoon bang dat ik iets over het hoofd zie en straks een 13-jarig neefje heb die veel geld heeft uitgegeven zonder een PC te hebben
Als ik verder een heel domme keuze heb gemaakt voor een onderdeel hoor ik het natuurlijk ook graag! Zoals je ziet ga ik iets over budget maar ik kon niet echt veel speelruimte meer vinden. Alvast bedankt voor de feedback.
Wat ik bij elkaar gezocht heb:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games in de categorie ark, fortnite, minecraft, GTA en COD. Ik zou hem graag voorzien van een PC die dit wel ruimschoots kan draaien want zodra hij Steam heeft ontdekt wil hij ongetwijfeld meer modernere games gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- met uitloop naar 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben al een monitor, toetsenbord en muis. De monitor is overigens nog een gewone 1080p, we hoeven dus niet te gaan gamen in 1440 of 4k.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast en inhoud: moederbord, CPU, geheugen, koeler, grafische kaart, SSD, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is lang geleden dat ik een PC gebouwd heb uit onderdelen. Ben ik iets vergeten? En is dit allemaal compatible? Ik heb alle kenmerken en aansluitingen wel doorgenomen maar ben gewoon bang dat ik iets over het hoofd zie en straks een 13-jarig neefje heb die veel geld heeft uitgegeven zonder een PC te hebben
Als ik verder een heel domme keuze heb gemaakt voor een onderdeel hoor ik het natuurlijk ook graag! Zoals je ziet ga ik iets over budget maar ik kon niet echt veel speelruimte meer vinden. Alvast bedankt voor de feedback.
Wat ik bij elkaar gezocht heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3500X Tray | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H V2 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Videokaarten | Asus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Behuizingen | LC-Power LC-2010MB-ON | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tornado | € 21,- | € 21,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 77,61 | € 77,61 |
| 1 | Voedingen | Inter-Tech SL-500 Plus | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 809,36 | |||