Bluetooth-trackers round-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
@Andrasman
Er is geen aparte verloren-modus bij de SmartTags, zoals de AirTag die wel heeft, en je krijgt ook geen bericht of telefoonnummer te zien als je een SmartTag vindt en via NFC contact maakt.
De SmartTags hebben wel een verloren modus, deze wordt pas zichtbaar als de tags niet meer in de buurt zijn. Helaas zijn mijn tags in de buurt dus kan geen screenshot maken, maar hier een screenshot van het Interwebs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O__45rjpypYo_1vV0xfzEb2KlNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nrsdmNS3ZXifYgHpirYW6zqY.png?f=user_large

Het gaat om het knopje dat zichtbaar wordt als de Tags niet in de buurt zijn; Notify my when it's found

Edit:
Ik zie dat in je eigen screenshots hier ook een afbeelding van is :X

[ Voor 12% gewijzigd door CyberJohn op 30-05-2021 11:29 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zie dat er al een topic over dit artikel open staat dus maak er niet nog een.

@Andrasman Waarom vul je de minpunten van de trackers niet aan met 'werkt enkel met Apple device', 'werkt enkel met Samsung device' en bij de universele trackers 'universeel' of 'geen vendor lock-in' bij pluspunten?
Het hele idee van die handig leesbare punten is toch juist in één oogopslag duidelijk maken wat de voor en nadelen zijn en dan laat je dit achterwege, waarom?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@Andrasman
Na een dag of drie krijgt de andere persoon wel een melding dat er een AirTag met hem of haar meereist. Dat is op zich een goede gedachte, alleen kan het goed zo zijn dat de reiziger tegen die tijd weer in de buurt van de eigenaar is. Dan is de reiziger dus getrackt zonder het te weten, want op dat moment komt er geen melding meer.

Je kunt de meldingen uitzetten. De kans dat iemand dat doet is aanwezig, want als je regelmatig met iemand meereist die een AirTag bij zich heeft, krijg je telkens die melding.
Dit klopt niet met wat Apple zegt: https://www.apple.com/nl/airtag/
Ben je toevallig bij een vriend die ook een AirTag heeft, of zit je in de trein met een heleboel mensen met een AirTag? Geen zorgen. Je krijgt de meldingen alleen te zien als de eigenaar niet meer bij de AirTag in de buurt is.
Dat eerste klopt dus: een kwaadwillende kan iemand dus stiekem tracken voor een dag of twee, door bvb. een AirTag ongezien in een jaszak te stoppen en deze er later weer ongezien uit te halen.

Maar het tweede zou dus niet moeten gebeuren, dat wanneer jij elke weekdag met iemand met een AirTag in zijn tas meereist, je dan een waarschuwing zou krijgen. De eigenaar is immers geheid binnen bluetooth range.

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 30-05-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 00:42
Deze apparaatjes koop je, c.q. zijn ontworpen om teruggevonden te worden. Volgens het artikel zijn er grote verschillen. Verschillen van 0:1:2:4 qua aantal keren dat ze opduiken in hun respectievelijke netwerk, bij een test.

Overigens woont ruim de helft van de Nederlanders buiten de stad. Alleen een 'buiten' test in het centrum van Haarlem komt dan wel erg minimaal over.

Toch scoort het apparaat met de 4, dat met afstand het beste teruggevonden wordt, niet het beste volgens de review.

Leuk dat allerlei details zoals de krasgevoeligheid meegenomen worden, maar uiteindelijk is dat natuurlijk bijzaak. ik vind dit een onbegrijpelijke eindconclusie. Ik wil graag geloven dat tweakers objectief is, echt, maar op dit soort momenten kan ik er met m'n pet niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
@CyberJohn Goed punt inderdaad. Je kunt hem simpelweg niet zelf triggeren. Gecorrigeerd.

@True In dit geval kiezen we ervoor om het als voordeel te vermelden bij Tile, in plaats van een nadeel bij de andere trackers. Dat is in een round-up logischer, want je vergelijkt ze met elkaar. Als 2 van 3 merken iets niet hebben, beschouwen we het als een voordeel als je voor de derde gaat, zogezegd.

@Keypunchie Klopt inderdaad helemaal! Thanks voor de feedback. Ik zal het meteen corrigeren.

@laptopleon Ik begrijp je punt niet. Kan het zijn dat je alleen de scorekaarten hebt bekeken? In de conclusie zeggen we duidelijk dat het tracken veruit het belangrijkst is. AirTag wordt op lange afstand het beste teruggevonden, maar veel minder goed op korte en de SmartTags zijn op beide afstanden prima tot goed.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Er is iets mij niet helemaal duidelijk. Ben je naast afhankelijjk van samsung smartphone users in de buurt van je tag, ook afhankelijk of zij speciaal een opt in hebben gegeven om deel te maken van het vind-netwerk. Of dat zij een speciale app moeten draaien of functie aan hebben moeten staan?

En hoe zit het met privacy. Stel dat iemand mij volgt en die tag is urenlang niet in de buurt van de eigenaar maar in de buurt van mij. Krijg ik dan een melding?

Dit zijn de laatste twee vragen die ik heb voor ik ze overweeg.

[ Voor 6% gewijzigd door SoundByte op 27-06-2021 18:09 ]

Pagina: 1