Voorwaarden Whatsapp: voorwaarden mbt EU gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Mark_88
nieuws: WhatsApp: we gaan toch geen functies afsluiten bij weigeren nieuwe vo...

De laatste alinea klopt niet. Volgens mij is je enige bron Whatsapp. En deze uitspraak is niet gevalideerd.

Dit is wat de Duitse toezichthouder daarover zegt:

Bron:
https://www.google.nl/amp...ar-whatsapp-zet-door.html

(Google translate)
De bepalingen over gegevensoverdracht zijn verspreid over verschillende niveaus van de gegevensbeschermingsverklaring, ze zijn onduidelijk en moeilijk te onderscheiden tussen hun Europese en internationale versies. Bovendien is hun inhoud misleidend en zijn er aanzienlijke tegenstrijdigheden. Ook na een meer gedetailleerde analyse is niet te zien welke gevolgen de toestemming heeft voor de gebruikers. Bovendien wordt toestemming niet vrijwillig gegeven....

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:55
Inderdaad, de nieuwe voorwaarden zijn niet bepaald doorzichtig, zoals voorwaarden dat altijd zijn. De Duitsers zouden zo te horen baat hebben gehad bij een bezoekje aan https://text-compare.com/ om de verschillen te vinden.

We hebben zeker niet WhatsApp op zijn woord geloofd: een enkele bron voor zoiets gebruiken is natuurlijk je begeven op glad ijs en als die bron een belang heeft in de zaak al helemaal. Daarom heeft collega Stephan Vegelien de ICT-jurist Arnoud Engelfriet gesproken om zijn lezing van de voorwaarden te vragen. Ik heb dezelfde man ook gesproken over hetzelfde onderwerp (voor een stuk op AD.nl), waar hij dezelfde lezing gaf.

Ik heb de laatste alinea herschreven om te onderbouwen waar het standpunt vandaan komt.

Thanks voor de feedback! Houdt ons scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De link naar AD klopt niet.

Ik zou voor gebalanceerd beeld ook de uitspraak van de Duitsers melden.

Pana 5j