Radeon 8500,wie gaat ervoor?of toch Gf3

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ik heb een Geforce 3 waar ik echt blij mee ben(Gainward! :9 ).Helaas ben ik zo een 3d freak en wil de games in de mooiste settings en de hoogste res. op hoge snelheid kunnen spelen.Ik denk hierbij aan de Radeon 8500 , ik weet het de previews tonen aan dat de geforce 3 (met de nog niet gereleaste det 4) sneller is dan de Radeon 8500 , maar dan kan ik doorheen prikken gezien de alpha/beta status van de hardware en drivers.In potentei is het gewoon een snellere en mooiere vid card.Denken nog meer mensen hier zo over?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Idem, zodra die in NL is, is de R8500 gelijk voor mij.

Ik verwacht dat hij ruim boven de GF3 uit moet komen, ik hoorde gisteren van een insider dat de drivers voor de R8500 pas 1 maand in ontwikkeleing zijn (das dus niks, het is een wonder dat er al zoveel loopt), omdat ze pas sinds kort werkende samples hebben, en dan pas kan met het optimaliseren te beginnen.

Niet op voorraad.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb nu een Radeon1 ben volledig tevreden mee. Als ik een nieuwe videokaart koop (ergens in november) dan wordt het zeker een Radeon2.
Mooier dan de GF3
Toffe DVD
En sneller/net zo senl

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:08
Ga voor de Radeon 8500! Al was het alleen maar om nvidia een poot dwars te zetten, omdat ze die nieuwe drivers pas releasen als de Radeon 8500 wordt uitgebracht. Het gerucht (ik weet het het is een gerucht, maar in elk gerucht zit een kern van waarheid) gaat dat deze drivers al een paar weken (maanden) op de plank klaar lagen! :r Strategisch gezien een slimme zet, maar om alle personen die > fl. 900 hebben betaald al die weken deze performance te onthouden vind ik onbeschoft. Je betaald genoeg voor zo'n kaart om dit te mogen "eisen". Toch? >:)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:24

johnwoo

3S-GTE

Ik ben zeker van plan om voor de 8500 te gaan :) maar ik vrees dat ik wel fftjes zal moeten wachten tot de prijs binnen mijn budget ligt :(

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

In januari komt hij, of z'n grotere broertje in mijn nieuwe bak (Dual AMD MP)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik wacht gewoon lekker af totdat de drivers geoptimaliseerd zijn, en dan maak ik de beslissing tussen GF3Ultra/Radeon8500 wel. Stel je eens voor dat nieuwe Radeon drivers alleen steeds meer features toevoegen maar geen extra snelheid, kan ik dalijk Doom3 niet eens met 30fps spelen (alles hoog op 1024x768x32) >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Hmm G-force was toch voor hoge snelheden en Radeon voor kwaliteit ?? *D

dikzak

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ja, maar wat heb je aan toch opties als je dan niet eens met 30fps kan spelen? Moet je al die opties weer uit gaan zetten om fatsoenlijk te kunnen spelen, en waar heb je dan al dat geld voor uitgegeven? Kan mij het schelen als oude spellen er mooier uit gaan zien, ik heb liever mooie nieuwe spellen >:)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 13:38 schreef edward2 het volgende:
Idem, zodra die in NL is, is de R8500 gelijk voor mij.

Ik verwacht dat hij ruim boven de GF3 uit moet komen, ik hoorde gisteren van een insider dat de drivers voor de R8500 pas 1 maand in ontwikkeleing zijn (das dus niks, het is een wonder dat er al zoveel loopt), omdat ze pas sinds kort werkende samples hebben, en dan pas kan met het optimaliseren te beginnen.
Komt deze nieuwe Radeon weer via de oude "getwiste" schoorsteen binnen vallen?

hehehe... ;)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een nieuw systeem op het oog. ik zit inderdaad te twijfelen. Ik heb al jaren een nVidia kaart, maar deze Radeon maakt het me wel heel moeilijk. heeft iemand al prijs indicaties ??

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• GambitRS

GambitRS

w00t

Boven de 1000 piek hier, boven de 750piek in amerika.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 14:01 schreef Namoh het volgende:
Ga voor de Radeon 8500! Al was het alleen maar om nvidia een poot dwars te zetten, omdat ze die nieuwe drivers pas releasen als de Radeon 8500 wordt uitgebracht. Het gerucht (ik weet het het is een gerucht, maar in elk gerucht zit een kern van waarheid) gaat dat deze drivers al een paar weken (maanden) op de plank klaar lagen! :r Strategisch gezien een slimme zet, maar om alle personen die > fl. 900 hebben betaald al die weken deze performance te onthouden vind ik onbeschoft. Je betaald genoeg voor zo'n kaart om dit te mogen "eisen". Toch? >:)
Lijkt me een vrij steerk verhaal hoor.

Verwijderd

Kan iemand mij een linkie geven naar wat info over de kaart, ben namelijk wel erg benieuwd!

Verwijderd

Begin 2001: 2xAthlon4(1667MHz?), 1GB DDR, 2x60Gb, 16x DVD, GF3
Of iets dergelijks, binnen het budget... :)
Lekker zinvol om een dual proc in een bureaucomputer te schroeven. En ja ik denk dat de radeon sneller is dan een gf3 maar de gf4 komt ook binnen een paar maanden.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
jah, en de gf5 komt ook over een jaar... Dat heeft lekker veel zin, je kunt 100 jaar wachten totdat je een videokaart koopt, het heeft geen zin om te zeggen: wacht tot over ... maanden komt de ... uit. Zo kun je aan de gang blijven, het is nou eenmaal een feit dat hardware verouderd en je kunt daar niks aan doen :Z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

IKKUH!!!!!!

Echt wel een super ding man. Dit om maar eens een voorbeeld te geven: (TRUFORM)

ZONDER TRUFORM: (Let op de punthoekjes aan de randen van het model)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ati/radeon8500/csnopatch.jpg

MET TRUFORM:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ati/radeon8500/cspatch.jpg

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Ik zie niks geen verschil tussen die plaatjes

• GambitRS

GambitRS

w00t

heel leuk, maar als je daardoor 20% van de framerate verliest wordt het net zoiets als FSAA.... leuk bedacht maar niet te gebruiken bij nieuwe spellen :+

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:30 schreef charles het volgende:
Vergelijk de twee hoofden maar eens goed, de onderste is rond de bovenste hoekig. En let ook vooral op de armen. Maar je moet idd er in het spel maar op letten, in snelle schietacties valt die hoekigheid niet eens op, bovendien heb je dan wel wat anders aan je hoofd dan te kijken of alles wel mooi rond is >:)

Verwijderd

idd ik zie het !
jajajaja

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Bij rechterschouder kan je het ook heel goed zien :)

-

Verwijderd

M'n huidide Radeon 64 Mb DDR Vivo vlamt nog hard zat in zware spellekes zoals Max Payne.

Verwijderd

TRUFORM, maakt iets van 10 polygonen bij elkaar een heel speciaal surface wat dan nog maar bijv. 3 polygonen zijn en wat dus mooier + (sneller?) is.

• GambitRS

GambitRS

w00t

misschien 2fps in oude spellen, maar dat geeft geen garanties voor nieuwe spellen bv MaxPayne. Maar goed, ik wacht nog ff tot november en dan kijk ik wel op de beurs >:)

Verwijderd

Ik ga er ook voor, wil binnenkort eens behoorlijk gaan upgraden. Het belangrijkste vind ik de videokwaliteit en dvd playback kwaliteit, fps maakt me weinig uit.
Evt kan ik natuurlijk ook met de Radeon I vivo uit de voeten, maar als deze er nou eenmaal is... (geld speelt niet zo'n rol, ik heb mezelf ook al niet echt een verjaardagskado gegeven .. :) :))

Oh ja, ik wil wel video kunnen sampelen ed (heb wel video, geen tv) dus ik moet wel een vivo hebben...

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

De 2D kwaliteit van de Gf3 op hoge resoluties slecht en de snelheid van de G450/G550 is voor moderne spelen niet hoog genoeg => Radeon 8500
Nou maar hopen dat hij een beetje snel in Nederland verkrijgbaar is...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:42 schreef aRTee het volgende:
Ik ga er ook voor, wil binnenkort eens behoorlijk gaan upgraden. Het belangrijkste vind ik de videokwaliteit en dvd playback kwaliteit, fps maakt me weinig uit.
Evt kan ik natuurlijk ook met de Radeon I vivo uit de voeten, maar als deze er nou eenmaal is... (geld speelt niet zo'n rol, ik heb mezelf ook al niet echt een verjaardagskado gegeven .. :) :))

Oh ja, ik wil wel video kunnen sampelen ed (heb wel video, geen tv) dus ik moet wel een vivo hebben...
Er komt voorlopig echt geen ViVo versie van de 8500

Verwijderd

Ik zit erover te denken om een compleet nieuwe pc te kopen, maar alleen geen nieuwe videokaart, en dan nog ff de oude TnT2Ultra gebruiken, en als de 8500 er is die dan te kopen.

Wanneer komt ie nou eigenlijk? Ik hoor allemaal verschillende data...

Ps Weet iemand of je de mem en core speed afzonderlijk kan oc'en ?? Volgens mij was dat bij de Radeon niet het geval (weetiknietzeker)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Grootste obstakel voor mij iig is de prijs, $399 is erg veel. Ik hoopte eigenlijk dat de GF3 wat meer zouden gaan beconcurreren op dat gebied.

Maar ja, dan heb je ook echt wat...

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 19:17 schreef Alain het volgende:
Ik zit erover te denken om een compleet nieuwe pc te kopen, maar alleen geen nieuwe videokaart, en dan nog ff de oude TnT2Ultra gebruiken, en als de 8500 er is die dan te kopen.

Wanneer komt ie nou eigenlijk? Ik hoor allemaal verschillende data...

Ps Weet iemand of je de mem en core speed afzonderlijk kan oc'en ?? Volgens mij was dat bij de Radeon niet het geval (weetiknietzeker)
Met een Radeon kun je wel degelijk de core en mem apart klokken. Alleen is het veel effectiever om ze synchroon te klokken. het kan wel gewoon dus.

Verwijderd

Ik ga ook voor de 8500. Ik heb nu de Radeon 64 en die bevalt me uitstekend.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Jammer dat er niet meteen een Vivo uitkomt, want dat betekent voor mij meteen een no-go als vervanging van de Asus V3800 TNT2 TVR.

Even wachten op driverontwikkelingen dus en prijsverlaging, alsmede Vivo versies.....

• Meuk
  • Laatst online: 11-07 13:08
A T I Roeleert........
ikke ga voor de R200 :P:P:P:P

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Meuk
  • Laatst online: 11-07 13:08
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:30 schreef charles het volgende:
misschien jij blind zijn??? kijk naar de actors... de hoekjes zijn opeens rond :o
:)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:37 schreef Aars het volgende:
Bij rechterschouder kan je het ook heel goed zien :)
Je bedoelt de linkerschouder denk ik? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:16 schreef Countach het volgende:
Grootste obstakel voor mij iig is de prijs, $399 is erg veel. Ik hoopte eigenlijk dat de GF3 wat meer zouden gaan beconcurreren op dat gebied.

Maar ja, dan heb je ook echt wat...
Dat is de introductieprijs. De GeForce3 kostte toen toch ook 1800 gulden? Dus na 2 weken is die Radeon 8500 nog maar 250-300 dollar.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Bij mij wordt het nog een dillemmal tussen de R8500 en een Matrox :). Ik heb nu een matrox G400 DH in m'n systeempje systeempje zitten, maar ik begin die ATI's ook steeds mooier te vinden. :9

3D is geen issue voor mij, al zou dat natuurlijk altijd mooi meegenomen zijn (en de Radeon kan op dit gebied blijkbaar goed mee komen). Maar het gaat mij vooral om de 2D kwaliteiten en de TV out mogelijkheden en zo.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ik wacht even tot de r200 in de winkels ligt met goede drivers en kijk dan wel wat de verschillende resultaten zijn t.o.v. een GeForce3. Maar het feit dat ik er al aan denk om misschien de Radeon2 te kopen en dus na TnT,TnT2,Geforce,GeForce2 geenGeforce3 te kopen zegt al wel wat :P

We'll see :)

• Namoh
  • Laatst online: 30-05 20:08
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Lijkt me een vrij steerk verhaal hoor.
Check de site van TomsHardware of AnandTech maar.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:46 schreef Meuk het volgende:
A T I Roeleert........
ikke ga voor de R200 :P:P:P:P
8500 bedoel je

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

natuurlijk roeleert de aTi, maar dan moet je wel een mooie beeldscherm bij !!

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Wordt die R300 nu 8500 genoemd en de R200 nu 7500??? Of hoe zit dat nu precies?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nee, R200 = 8500, RV200 = 7500 (check de tientallen (p)reviews).

Ow en iefje, de GF3 is nooit 1800,- geweest :) . Dat de R200 na twee weken zoveel in prijs gaat dalen geloof ik niks van.

PC Specs

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
zekers wel, 100% zekers, als je hem als 1 van de eerste wilde hebben dat moest je dat neerleggen...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:35 schreef MGSNK het volgende:
zekers wel, 100% zekers, als je hem als 1 van de eerste wilde hebben dat moest je dat neerleggen...
Pcies. En na 2/3 weken was de GF3 toen nog maar 1200 :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:57 schreef Joost E. Boere het volgende:
De 2D kwaliteit van de Gf3 op hoge resoluties slecht en de snelheid van de G450/G550 is voor moderne spelen niet hoog genoeg => Radeon 8500
Nou maar hopen dat hij een beetje snel in Nederland verkrijgbaar is...
Heb jij al eens de readon8500 al gezien ?..., GF3 is aardig goed kwa 2d vind ik, maar dat is vooral merk afhankelijk...

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat waren pré order prijzen, maar er is er niet een verkocht voor die prijs.

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als de "tweaks" die ati nog moet doen om de kaart te verbeteren goed uitpakken (sneller dan me g3 wordt) dan is de 8500 van mij :P
Trueform is een hele mooie uitvinding, vooral omdat het backwards compatible met games.

39

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik hing anderhalve week geleden aan de telefoon om een GeForce3 (Elsa) te bestellen, alleen hadden ze die niet. Kort daarop las ik de eerste previews van de R200/8500, wel, ik ben blij dat ze 'm niet hadden want die Radeon spreekt mij (met name als 2D 'fetisjist'/Matrox gebruiker) behoorlijk aan :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1