Ticketmaster

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditbenikaleen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-05-2021
Hallo,
Ik heb vorige week 4 kaartjes voor een concert gekocht en gepersonaliseerd. Nu blijkt dat er anderen niet mee kunnen en wil ik anderen meenemen. Maar Ticketmaster meldt dat gepersonaliseerde kaarten niet kunnen worden omgezet en dat er bij het evenement een ID wordt gevraagd. Hoe streng is die controle? Is het zo dat ik niet binnen kom met het hele gezelschap? Wie heeft er ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Een bezorgde concertganger :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jij komt wel binnen,. De rest alleen niet.

Ik vermoed dat het een hopeloze zaak is.

Wel vraag ik me af waarom het niet mogelijk is de naam te wijzigen,
ik snap dat ze zeggen dat het niet kan, maar wat zou de achterliggende reden daarvoor zijn .

[ Voor 71% gewijzigd door jack zomer op 29-05-2021 22:46 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit is het gevolg van zogenaamde “scalpers”. Walgelijke personen die kaartjes opkochten en die dan meteen weer voor woekerwinsten door wilden verkopen. Niemand die daar beter van werd.
Volgende keer dus even afstemmen of iedereen erbij kan zijn voordat je een kaartje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
jack zomer schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:44:
[...]
Wel vraag ik me af waarom het niet mogelijk is de naam te wijzigen,
ik snap dat ze zeggen dat het niet kan, maar wat zou de achterliggende reden daarvoor zijn
Praktijken zoals je dagelijks via MP en V&A voorbij ziet komen met de Xbox Series X en Playstation 5 zijn hiervan de reden verwacht ik: mensen die het kopen met het doel om door te verkopen en er zelf een slaatje uit te slaan. Dat is enorme negatieve publiciteit voor een concert.

Sneu dat de goeden lijden onder de slechten.

Edit: Te laat. Wat hij zegt O-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 13:21
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:47:
Dit is het gevolg van zogenaamde “scalpers”. Walgelijke personen die kaartjes opkochten en die dan meteen weer voor woekerwinsten door wilden verkopen. Niemand die daar beter van werd.
Volgende keer dus even afstemmen of iedereen erbij kan zijn voordat je een kaartje koopt.
Vergelijk het eens met de huizenmarkt. Stel dat jij huizen kan kopen die een miljoen euro waard zijn en voor een ton in de markt gezet worden. Zou jij die dan niet kopen om ze vervolgens met winst te verkopen?

Dit is wat artiesten doen met hun product. Adele een paar jaar geleden verkocht kaarten vanaf 30€ in een zaal waar 18.000 mensen in pasten. Nobel, maar je begrijpt dan wel dat ze die zaal 500 keer kan uitverkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

@thatanas nee dat is niet wat artiesten doen/willen. Die willen optreden voor hun fans en vragen daarvoor een eerlijke prijs. Te gek voor woorden dat anderen daar tussen gaan zitten om een slaatje uit te slaan en te zorgen dat de zaal met rijke snobs gevuld wordt ipv echte fans.
Zelfde met de huizenmarkt inderdaad, beleggers moeten ophoepelen, huizen zijn om in te wonen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-05-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
thatanas schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Vergelijk het eens met de huizenmarkt. Stel dat jij huizen kan kopen die een miljoen euro waard zijn en voor een ton in de markt gezet worden. Zou jij die dan niet kopen om ze vervolgens met winst te verkopen?

Dit is wat artiesten doen met hun product. Adele een paar jaar geleden verkocht kaarten vanaf 30€ in een zaal waar 18.000 mensen in pasten. Nobel, maar je begrijpt dan wel dat ze die zaal 500 keer kan uitverkopen.
Dit is heel erg de omgekeerde wereld die je nu schetst. Het zijn niet de artiesten die kaartjes veel te goedkoop verkopen, het zijn scalpers die over de rug van anderen geld willen verdienen.

Is het begrijpelijk dat ze dat doen/proberen? Financieel gezien zeer zeker, moreel gezien zijn de meningen (flink) verdeeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is geen evenement van Tweakers, dus dit topic hoort niet in Acties & Evenementen thuis.

Ik zou dit topic naar Algemene Zaken kunnen verplaatsen, echter ticketmaster heeft een heel duidelijk antwoord op jouw vraag: https://help.ticketmaster...t-event-Wat-kan-ik-doen-. Daarmee valt er niets te discussiëren en sluit ik het topic.

Aanvullend: https://help.ticketmaster...-ticket-s-laten-wijzigen-

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 29-05-2021 23:56 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.