HDfury arcana nuttig bij lip sync? (Marantz / LG)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
ik heb me hier en daar al wat ingelezen over de HDfury Arcana maar had graag nog wat advies gekregen.

mijn probleem is dat mijn versterker (Marantz 1711) en LG BX gruwelijk zijn op vlak van lip sync. ik heb het probleem deels kunnen oplossen door earc te gebruiken. bijkomende probleem hier: de LG ondersteunt niet langer dts-passthrough. Mijn sony uhd speler zet de dts om in pcm, de nvidia shield zet de dts om in DD. Ik was niet happy dat ik moest kiezen tussen ofwel lip sync issues of geen dts maar goed, het was toch iets met die PCM. De druppel teveel kwam echter vandaag, ik kocht een nieuwe Panasonic UB 820 en er blijkt een mismatch te zijn met mijn LG BX. DTS 5.1 wordt niet omgezet in PCM 5.1 maar in PCM 2.0

tijdens het zoeken naar een oplossing, ik ben inmiddels wat ten einde raad, kwam ik de HD Fury Arcana tegen. Zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn? De meesten kopen dit blijkbaar om te gebruiken met sonos wegens het ontbreken van earc. Dit is dus bij mij niet het geval.

Kan ik de Arcana gebruiken louter voor het wegwerken van de lipsync? Worden de formaten in hun pure vorm doorgestuurd? dts als dts en dus niet als pcm? Komt het dan in de plaats van earc of in combinatie met? Ik zou liefst gewoon geen earc meer gebruiken en gewoon een toestel hebben dat zorgt dat er geen lip sync issues meer zijn

moet de Arcana geplaatst worden tussen de bron en de receiver? Is het niet mogelijk om dit te plaatsen tussen de receiver en de tv? (zodanig dat ik al mijn bronnen kan aansluiten op de receiver?) wat met de 2.1 hdmi en consoles? Als ik het goed begrijp is de Arcana gecapped tot 18 gig?

Zijn er betere alternatieven voor mijn probleem?

alvast een heel dikke merci voor jullie hulp

edit: het lijkt erop dat het toestel vooral geschikt is om lip sync op te lossen bij earc, ik heb net GEEN lip sync problemen. ik moet earc gebruiken om de lip sync op te lossen maar door dat te doen krijg ik een ander probleem (geen dts, pcm 2.0 ipv 5.1 etc)

[ Voor 7% gewijzigd door warp232 op 29-05-2021 21:38 ]

Beste antwoord (via warp232 op 30-05-2021 14:17)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:49

FeaR

In GoT we trust

warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:00:
[...]
kan die sharc iets zijn voor mij om mijn probleem op te lossen?
Het is mijns inziens altijd een pleister, een work-around tot er iets beter is. Ik snap jouw gedachte van alles naar de receiver, daar ben ik ook voor en wachtende op een goede receiver. Het kastje wat Denon en Marantz leveren lost het probleem echter niet volledig op. Je behoudt maximaal één HDMI 2.1 ingang. Met één console geen probleem maar met meerdere ben je al weg. Die Sharc werkt met eARC als basis, dus ook daar kans dat het niet lekker werkt (HDMI handshake is a bitch...). Voor mij werkt het. Het werkt met nukken die ik kan verklaren en kan verhelpen. Toegegeven, voor mezelf is dit werkbaar. Als ik een vrouw of vriendin zou hebben zou dit niet te verkopen zijn. Dus ik begrijp jou ook dat je mogelijk een spec over het hoofd hebt gezien dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebt. Ik vind mezelf redelijk thuis in deze wereld en heb heb ook even zitten puzzelen op mijn situatie.

Aanvullend:
Met de Panasonic en LG. Kan het zijn dat de LG terug springt naar HDMI ARC en geen HDMI eARC? ARC heeft maximaal 2.0 LPCM. Dat kan ook verklaren waarom je dat binnen krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35
Kun je niet in de versterker of tv de lipsync instellen? Bij mij kan het volgens mij in beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
al super veel geprobeerd maar krijg het niet goed en word er zot van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01

reaL_G

G

Je kan alles toch in de versterker steken en doorlussen. Waarom zou je alles in de tv steken?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
omdat ik dan geconfronteerd wordt met lip sync shit die ik echt niet opgelost krijg :(

inmiddels ook een antwoord gekregen van die firma, zou niets zijn met die Arcana.... *zucht*

zou deze nodig hebben https://www.hdfury.com/next-gen-comparison/

de diva of vertex. nog eens 400 of 450 dollar om eventueel dan lip sync shit op te lossen. fantastisch

zucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49
Heb ook een Marantz en een lg cx. Maar geen problemen met lip sync. Heb alles aangesloten op mijn Marantz en via HDMI door naar de LG. Maak gebruik van gewoon ARC.
Op de Marantz stel ik dan de lip sync in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ik heb ook geen lipsync issues. Lg- Denon

Staat de alle onnodige processing/ip scaling uit op de versterker?

Op de ub is niks in te stellen?
Op shield ook niet?

Die ub heeft toch ook nog extra hdmi output voor alleen audio.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Tito129 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:47:
Heb ook een Marantz en een lg cx. Maar geen problemen met lip sync. Heb alles aangesloten op mijn Marantz en via HDMI door naar de LG. Maak gebruik van gewoon ARC.
welke bronnen heb je er aan hangen? bij mij zat er vb verschil tussen de ps4 en de uhd speler, wat regelen zowat onmogelijk maakte. had ook indruk dat het scheelde van film tot film. ik werd er gek van.
enig idee hoeveel ms je hebt moeten bijstellen? bij mijn vorige tv (panasonic plasma en andere marantz) was het 1 keer regelen en klaar.

ik zit nu nog steeds meer te kijken op mijn oude plasma zonder surround dan op mijn home theater. die BX is de grootste miskoop die ik in jaren heb gedaan, ook al ziet het beeld er goed uit. net nog zitten kijken om op termijn een sony aan te schaffen (die 80 of 90) maar viel van mijn stoel bij die prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
reaL_G schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:59:
Ik heb ook geen lipsync issues. Lg- Denon

Staat de alle onnodige processing/ip scaling uit op de versterker?

Op de ub is niks in te stellen?
Op shield ook niet?

Die ub heeft toch ook nog extra hdmi output voor alleen audio.
versterker staat standaard van instellingen denk ik, behalve dan dat het via earc is ingesteld (waardoor de vertraging niet kan ingesteld worden)

dat ging ik nu als laatste reddingsmiddel proberen, de lag instellen op die nieuwe panasonic en op de shield, dat zijn de enige twee waarop ik het kan. kan niet op mijn ps4, xbox en blu-ray spelers (ook niet op mijn sony uhd)

klopt van de extra hdmi output op de ub. met dat hem nog maar heb van vandaag nog niet geprobeerd

heb voor een stuk al mentaal afscheid genomen van die BX, dermate stress heeft het me al gegeven. heeft me 1600 euro gekost nog geen zes maanden geleden maar was al aant denken om hem aan mijn ouders te schenken. het heeft mijn passie voor films eigenlijk voor een stuk naar de ballen geholpen heel het gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Tito129 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:47:
als je gewoon arc gebruikt dan mis je toch wel de nieuwe audioformaten dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Ik heb meerder apparaten doorgelusd via de versterker. Ps4 ps5 etc Gewoon alle onodige extra processen/conversies uit.
Kijk genoeg uhd disks. Dolby vision/atmos streams.
Heb nooit iets moeten aanpassen qwa geluid.

Het is nooit geen geheim dat lg dts suppprt had gedropt. Dit was al lang bekend voor de verkoop.
Dus snap dan überhaupt niet dat je lg heb gekocht.

Heeft de b (budget) serie mindere proc?

Kabels zijn wel oke?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
reaL_G schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:22:
Ik heb meerder apparaten doorgelusd via de versterker. Ps4 ps5 etc Gewoon alle onodige extra processen/conversies uit.
Kijk genoeg uhd disks. Dolby vision/atmos streams.
Heb nooit iets moeten aanpassen qwa geluid.

Het is nooit geen geheim dat lg dts suppprt had gedropt. Dit was al lang bekend voor de verkoop.
Dus snap dan überhaupt niet dat je lg heb gekocht.

Heeft de b (budget) serie mindere proc?

Kabels zijn wel oke?
ik heb dure belkin kabels die tot 40gig gaan

en tja, ik wist niet dat LG zo een schijt merk was. ik was helemaal niet van plan om arc of earc te gebruiken dus het gebrek aan dts-support ging niets mogen uitmaken. was er zo geen lip sync crap dan was er geen sprake van earc gebruik en dan maakte dat gebrek aan dts-support geen bal uit

denk dat de bx en cx hetzelfde zijn van beeldinstellingen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
Als je geen HDMI 2.1 devices hebt dan kan je de Integral 2 proberen. Deze is mij aangeraden door de support van HDFury.
Als je wel HDMI 2.1 devices hebt dan moet je wachten op de VRRoom die pas later dit jaar word uitgebracht.

Ga ook even in hun discord server en leg daar je probleem uit in de general channel. Je word altijd heel goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:02:
[...]

ik heb dure belkin kabels die tot 40gig gaan

en tja, ik wist niet dat LG zo een schijt merk was. ik was helemaal niet van plan om arc of earc te gebruiken dus het gebrek aan dts-support ging niets mogen uitmaken. was er zo geen lip sync crap dan was er geen sprake van earc gebruik en dan maakte dat gebrek aan dts-support geen bal uit

denk dat de bx en cx hetzelfde zijn van beeldinstellingen etc
Heel makkelijk om een merk af te kraken als iets niet werkt.
Dit heeft niks met een enkel merk te maken.
Alle merken blijven achter hun eigen e(arc) implementatie. Er is geen echte standaard. Hdm2.1 zelfde probleem.

Ja dure kabels zeggen niks. Heb je ze ook daadwerkelijk getest met de hdmi test van de receiver?

Ik zie in de manual dat je elke HDMI kanaal apart kunt stellen vlgs mij.
En ik zou toch ff checken of er geen onnodige conversies/scaling word gedaan in de versterker.
Dat ding zou alles bijna aankunnen kwa (hdr)beeld/geluid incl direct passtrough.
De tv heeft de betere scaling functie voor beeld en zou die dat ook altijd laten doen.

Ik heb ook tot mijn spijt mijn oude sony5500es weg moeten doen omdat de lg niet met arc werkte.
Maar ik wist van te voren dat dat een gok zou zijn.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:02:
[...]
en tja, ik wist niet dat LG zo een schijt merk was.
Je zit te bitchen op LG (en de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs) maar het niet langer ondersteunen van DTS staat gewoon in de specs en had je op kunnen zoeken. Waarbij LG slechts volgt op Panasonic en Samsung, wil je DTS moet je bij Sony of Philips zijn. Sony is duurder maar ook die TV heeft bepaalde nukken/minpunten. Enfin, terug naar de setup waar ik een paar dingen ook niet volg.
warp232 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:20:...nvidia shield zet de dts om in DD...
Waarom die conversie? Laat de Shield ook PCM uitsturen DTS omzetten naar DD is apart.
De druppel teveel kwam echter vandaag, ik kocht een nieuwe Panasonic UB 820 en er blijkt een mismatch te zijn met mijn LG BX. DTS 5.1 wordt niet omgezet in PCM 5.1 maar in PCM 2.0
Dat probleem mag je ik de Panasonic zoeken en niet in de LG. Als de Panasonic DTS niet om (kan) zetten en bitstream uit blijft voeren dan is het apart om de LG daarvan de schuld te geven. Heeft niets met mismatch te maken, dat is een flaw (beperking of instelling) van de Panasonic. Google laat meer resultaten zien met de genoemde Panasonic en het LG die met 2.0 PCM zit. Puur naar de theorie kijkende zet de Panasonic DTS dan niet om, dit zit niet in de LG.

Als je bronnen op LPCM kunnen is er niets mis met geen DTS support. Ik heb hier de consoles op LPCM staan en die gaan rechtstreeks de TV in. Aan HDMI 2 (eARC) hangt een Sharc eARC Audio Extractor welke eARC omzet in een gewone HDMI ingang zodat ik mijn ARC receiver kan gebruiken. Je mist de OSD van de receiver omdat je niet de Monitor Out poor gebruikt en de receiver laat geen DTS HD Master Audio zien maar LPCM maar dat is puur cosmetisch. Voor mij is dit een werkbare oplossing tot er receivers zijn met HDMI 2.1 zonder bug.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 30-05-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
FeaR schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Je zit te bitchen op LG (en de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs) maar het niet langer ondersteunen van DTS staat gewoon in de specs en had je op kunnen zoeken. Waarbij LG slechts volgt op Panasonic en Samsung, wil je DTS moet je bij Sony of Philips zijn. Sony is duurder maar ook die TV heeft bepaalde nukken/minpunten. Enfin, terug naar de setup waar ik een paar dingen ook niet volg.

[...]

Waarom die conversie? Laat de Shield ook PCM uitsturen DTS omzetten naar DD is apart.

[...]

Dat probleem mag je ik de Panasonic zoeken en niet in de LG. Als de Panasonic DTS niet om (kan) zetten en bitstream uit blijft voeren dan is het apart om de LG daarvan de schuld te geven. Heeft niets met mismatch te maken, dat is een flaw (beperking of instelling) van de Panasonic. Google laat meer resultaten zien met de genoemde Panasonic en het LG die met 2.0 PCM zit. Puur naar de theorie kijkende zet de Panasonic DTS dan niet om, dit zit niet in de LG.

Als je bronnen op LPCM kunnen is er niets mis met geen DTS support. Ik heb hier de consoles op LPCM staan en die gaan rechtstreeks de TV in. Aan HDMI 2 (eARC) hangt een Sharc eARC Audio Extractor welke eARC omzet in een gewone HDMI ingang zodat ik mijn ARC receiver kan gebruiken. Je mist de OSD van de receiver omdat je niet de Monitor Out poor gebruikt en de receiver laat geen DTS HD Master Audio zien maar LPCM maar dat is puur cosmetisch. Voor mij is dit een werkbare oplossing tot er receivers zijn met HDMI 2.1 zonder bug.
toon volledige bericht
ik wil gerust toegeven dat LG een schijtmerk noemen niet onmiddellijk top diplomatisch of volwassen is maar ik ben 1 en al frustratie door de problemen die al maanden aanslepen. Iedere keer dat ik iets probeer op te lossen komt er een ander probleem naar voren. Wat me nog kwader maakt is het feit dat de service / hulp van LG 0,0 is.

Ik snap dat het als buitenstaander makkelijk en misschien logisch is om te zeggen van "je had het kunnen weten van die dts passthrough" maar geloof me vrij, ik heb me zeer zeer goed proberen te informeren alvorens tot de aankoop van mijn BX over te gaan. Ik was totaal niet van plan om arc of earc te gebruiken
(ik hou er niet van wegens de master - slave verhouding, het kwijtspelen van hdmi poorten, etc etc) en het ontbreken van dts passthrough was dan ook iets dat helemaal niet aan mijn lijstje stond van mogelijke problemen / of must have. Ik wou hdmi 2.1, dolby vision en hdr 10 etc etc.

wat de shield betreft, heb al zitten posten in shield topic en heb daar al veel hulp gekregen.no joke, ik heb al meer nuttige tech stuff info gekregen op tweakers dan op alle specifieke forums samen. bij kodi was het me nog niet gelukt om de dts als pcm te krijgen. moet me nog even verder in verdiepen. (als ik me goed herinner lukt het bij vlc wel op dts als pcm af te spelen)

wat de UHD player betreft, je hebt gelijkt, het probleem zal wellicht bij Panasonic liggen want bij mijn Sony UHD speler wordt de dts 5.1 wel correct omgezet naar PCM 5.1. Maar goed, ook daar ligt mijn frustratie aan het feit dat ik het niet lip sync krijg, geen dts passthrough kan doen waardoor die PCM dus nodig is.

ik had er dit over gevonden: https://en.community.sono...dts-blu-ray-discs-6850976

gezien het enkel voorkomt bij de LG in combinatie met de Panasonic is het misschien gedeelde verantwoordelijkheid?

wat die hdmi 2.1 bug betreft, heb me gisteren bij Marantz die adapter aangevraagd om het probleem te fixen. Is gratis: https://www.marantz.com/en-us/hdmiadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Jarlaxz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:01:
Als je geen HDMI 2.1 devices hebt dan kan je de Integral 2 proberen. Deze is mij aangeraden door de support van HDFury.
Als je wel HDMI 2.1 devices hebt dan moet je wachten op de VRRoom die pas later dit jaar word uitgebracht.

Ga ook even in hun discord server en leg daar je probleem uit in de general channel. Je word altijd heel goed geholpen.
en gebruik je dit ondertussen zelf al? if so, waarvoor?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Het is mijns inziens altijd een pleister, een work-around tot er iets beter is. Ik snap jouw gedachte van alles naar de receiver, daar ben ik ook voor en wachtende op een goede receiver. Het kastje wat Denon en Marantz leveren lost het probleem echter niet volledig op. Je behoudt maximaal één HDMI 2.1 ingang. Met één console geen probleem maar met meerdere ben je al weg. Die Sharc werkt met eARC als basis, dus ook daar kans dat het niet lekker werkt (HDMI handshake is a bitch...). Voor mij werkt het. Het werkt met nukken die ik kan verklaren en kan verhelpen. Toegegeven, voor mezelf is dit werkbaar. Als ik een vrouw of vriendin zou hebben zou dit niet te verkopen zijn. Dus ik begrijp jou ook dat je mogelijk een spec over het hoofd hebt gezien dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebt. Ik vind mezelf redelijk thuis in deze wereld en heb heb ook even zitten puzzelen op mijn situatie.

Aanvullend:
Met de Panasonic en LG. Kan het zijn dat de LG terug springt naar HDMI ARC en geen HDMI eARC? ARC heeft maximaal 2.0 LPCM. Dat kan ook verklaren waarom je dat binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
geen idee of het dat zou kunnen zijn (verspringen van earc naar arc) ik las op een forum dat er wel een "klacht" zou worden ingediend bij panasonic met onder andere deze issue

als ik de moed kan vinden dan ga ik eens alles loskoppelen en proberen om alles aan te sluiten op de versterker en dan proberen op de individuele toestellen de lag in te stellen (panasonic speler en de shield) ps4 zal dan enkel zijn voor games in de hoop dat de lag / lip sync zal meevallen bij games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:09:
[...]

en gebruik je dit ondertussen zelf al? if so, waarvoor?
Nope nog niet. Wel besteld dus ben erg benieuwd.

Ze zijn erg zelfverzekerd dat het mijn issues zal oplossen. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
Jarlaxz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Nope nog niet. Wel besteld dus ben erg benieuwd.

Ze zijn erg zelfverzekerd dat het mijn issues zal oplossen. 🤞
ook lip sync of andere stuff? waar besteld als ik mag vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarlaxz
warp232 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:21:
[...]

ook lip sync of andere stuff? waar besteld als ik mag vragen?
Lip sync inderdaad en audio dropouts met dd/dd+.

Hdfury.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
op de hulp van panasonic moet ik alvast niet rekenen ivm met de dts 5.1 - pcm 2.0 probleem

Helaas hebben we niet de moglijkheid om al onze toestellen met toestellen van andere merken te testen en kunnen we de samenwerking hierdoor niet garanderen.

Het is niet bekend of er een software update hierover gaat komen. U kunt contact opnemen met onze service-partner.

Panasonic stelt het op prijs als gebruikers van onze producten ervaringen ten aanzien van de kwaliteit en het gebruik van onze producten met ons willen delen. Aangezien wij een marketing/sales organisatie voor de Belgische markt zijn, zullen wij uw feedback doorsturen naar het Europese productmanagement.
Pagina: 1