IP Camera verliest verbinding bij netwerk-wijziging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Mijn vraag
...
Ik heb een (goedkope) IP-camera gekocht welke ik inmiddels aan de praat heb gekregen. Dat wil zeggen, ik kan op mijn mobiele telefoon (Android) verbinding maken met de camera en op mijn mobiele camera dus zien wat de camera in beeld heeft.

Aangezien het om een WIFI Smart Camera gaat maakt de camera dus verbinding met een WIFI signaal hier in huis en dat heb ik ook bij de installatie van de software op mijn mobiele telefoon in moeten stellen.

Echter, wanneer ik nu met mijn mobiele telefoon een ander WIFI-signaal kies dan kan mijn mobiele telefoon geen verbinding meer maken met de camera. De app geeft dan aan dat de camera niet online is.

Nu heb ik niet veel verstand van dit soort dingen maar ik vind dit toch wel raar. Want ik dacht juist dat het de bedoeling was dat ik bijvoorbeeld de beelden van de camera kon bekijken als ik ergens anders was als thuis.

Mijn vraag is nu, is dit gebruikelijk bij dit soort (goedkope) WIFI-camera's? Of is er iets mis met de instellingen op mijn telefoon?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

103720 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:53:
...Echter, wanneer ik nu met mijn mobiele telefoon een ander WIFI-signaal kies dan kan mijn mobiele telefoon geen verbinding meer maken met de camera. De app geeft dan aan dat de camera niet online is.
Het is misschien wat onhandig geformuleerd dat "de camera niet on-line is" maar hoe had je gedacht dat die verbinding dan tot stand kan worden gebracht?
Nu heb ik niet veel verstand van dit soort dingen maar ik vind dit toch wel raar. Want ik dacht juist dat het de bedoeling was dat ik bijvoorbeeld de beelden van de camera kon bekijken als ik ergens anders was als thuis.
Heb je dat zwart-op-wit staan? Op de doos of in een fluddertje wat er bij zat? Of heb je dat zelf verzonnen?
Mijn vraag is nu, is dit gebruikelijk bij dit soort (goedkope) WIFI-camera's? Of is er iets mis met de instellingen op mijn telefoon?
Ja het is gebruikelijk bij dit soort goedkope oplossingen. Een duurdere oplossing heeft een server-infrastruktuur van de fabrikant. Meestal met de nodige security issues, maar dat is dan weer een andere rant

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

103720 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:53:
Zoek de handleiding op en kijk waar uitgelegd staat hoe je dat in moet stellen.
Staat het er niet, dan kan ie dat niet.

Geef even merk en model door. Misschien is er wel een Tweaker die 'm kent en het zo uit zn hoofd kan zeggen of hij kan wat jij wilt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Het is de IcSEE model A8B