G29 Racestuur Gas bij Kalibratie altijd 100%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JO71
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
Beste Tweakers,

Inmiddels een paar dagen in het bezit van een logitech G29 stuurtje uitermate leuk natuurlijk alleen is het stuur voornamelijk gekocht om te racen in F1 2020.
.
Na wat gedoe met alle settings bleek dat het alleen mogelijk is om met 100% gas (de rem doet het gelukkig wel) racerondes te rijden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Is trouwens wel een zeer goede oefening en op 1 circuit is het ook bijna mogelijk.

In de bijlage is te zien waar het settingsprobleem zit (dit is echter een setting waar ik niet naar toe kan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEdSoQDvBHctvZ-v5wAlQ_htgSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqT3a0osnJOwAHKUfEElWPt5.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand een oplossing?[

Ik gebruik: win 10 64 bits en logitech via G hub zie overige bijlagen.

Vlgs mij heb ik binnen logitech alle settings via G-hub al geprobeerd, binnen F1 kan ik heel veel aanpassen maar de 100% gasoptie op de bijlage krijg ik er niet vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIkHVYptHdZL9E4X75uejNqS-OY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvfo3P0iIn843w7e3iLEppg8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HCOabX5vf0_MitLQ4NoBUBR6Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BFW5DEZXwDv6VP1fUhu9USeB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeMZ-WBksZz6ugpFiasRkdO92E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3mjonqqkjSfvSqzVv1rRQCBf.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt,

JO71

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je in Windows wel 'variabel' gas geven? Lukt het in andere racegames wel? Dit om uit te sluiten wáár het probleem zit (in de hard- of software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Paar dingen:
1. centreerveer uit in games zonder forcefeedback.
2. Formule 1 speel je met 360 graden.
3. Check deze video voor calibratie: YouTube: F1 Tips: How to Calibrate Your Wheel & Force Feedback Settings on F1...
4. Is je throttle niet inverted toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Trigalti op 29-05-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:53

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Voor sommige games moet je "Gecombineerde pedalen" aanvinken, dat zou kunnen helpen. Werkt het in andere games wel?
Wat geven de controller instellingen van W10 aan als je daar kijkt?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JO71
Windows 10 instellingen heb ik gecontroleerd via joy.cpl deze werken prima, Uiteraard wel even opnieuw gekalibreerd. Ook de laatste Logitech software geïnstalleerd. Probleem blijft bestaan.

@Trigalti ik zal je tips dadelijk even nalopen. Mogelijk zit hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JO71
Nogmaals alles nagelopen stuurtje inclusief G-hub software geinstalleerd op een andere pc waar nog geen g-hub opstond maar ook hier hetzelfde probleem.

Trigaliti bedankt voor de tips maar ook hier zat de oplossing niet bij

Vlgs mij zit het probleem in Steam heeft iemand daar ervaling mee.

Op Steam kwam ik onderstaande oplossing tegen voor CAR's werkt niet want mijn instelling heet al G29 Driving Force Racing Wheel USB.

"Ik had dit probleem voor het eerst zoals 2 maanden geleden, en maakte me gek, ik wist dat het een softwareprobleem was, maar kon geen goede oplossing vinden. Het verwijderen van LGS en het opschonen van het register werkt alleen totdat u Project Cars opnieuw start.
Project Cars 2 verwijdert en wijzigt systeemsleutels uit het
register.
Gisteren nog installeerde ik RegShot om registerwijzigingen te controleren en het is duidelijk dat Project Cars vermeldingen in
[HKU\System\CurrentControlSet\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\VID_046D&PID_C24F verwijdert en wijzigt, met name de OEM-naam en OEM-gegevensvermeldingen.
Het herstellen van deze velden lost de problemen op met koppeling die het gaspedaal wordt en vice versa en het verlies van feedback.
Dit moet elke keer gebeuren als je Project Cars speelt. U hebt standaardsleutelwaarden nodig, idealiter een registerback-up met die gegevens. U hoeft LGS niet opnieuw te installeren of het wiel los te koppelen Ga naar HKEY_CURRENT_USER\System\CurrentControlSet\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\VID_046D&PID_C24F

Test deze waarden, het werkt

voor mij: OEMName: "Logitech

G29 Driving Force Racing Wheel USB" in plaats van "G29 Driving Force Racing Wheel" OEMData: 43 00 0810 19 00 00 00

Iemand nog ideeën of bekend met registers en hoe je hierin zaken slim aan kan passen. Wordt er knettergek van had beter de tijd die ik heb gestopt in het (niet oplossen) van het probleem kunnen gaan werken had ik een 2x zo duur stuur kunnen kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

JO71 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:10:
Nogmaals alles nagelopen stuurtje inclusief G-hub software geinstalleerd op een andere pc waar nog geen g-hub opstond maar ook hier hetzelfde probleem.

Trigaliti bedankt voor de tips maar ook hier zat de oplossing niet bij

Vlgs mij zit het probleem in Steam heeft iemand daar ervaling mee.

Op Steam kwam ik onderstaande oplossing tegen voor CAR's werkt niet want mijn instelling heet al G29 Driving Force Racing Wheel USB.

"Ik had dit probleem voor het eerst zoals 2 maanden geleden, en maakte me gek, ik wist dat het een softwareprobleem was, maar kon geen goede oplossing vinden. Het verwijderen van LGS en het opschonen van het register werkt alleen totdat u Project Cars opnieuw start.
Project Cars 2 verwijdert en wijzigt systeemsleutels uit het
register.
Gisteren nog installeerde ik RegShot om registerwijzigingen te controleren en het is duidelijk dat Project Cars vermeldingen in
[HKU\System\CurrentControlSet\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\VID_046D&PID_C24F verwijdert en wijzigt, met name de OEM-naam en OEM-gegevensvermeldingen.
Het herstellen van deze velden lost de problemen op met koppeling die het gaspedaal wordt en vice versa en het verlies van feedback.
Dit moet elke keer gebeuren als je Project Cars speelt. U hebt standaardsleutelwaarden nodig, idealiter een registerback-up met die gegevens. U hoeft LGS niet opnieuw te installeren of het wiel los te koppelen Ga naar HKEY_CURRENT_USER\System\CurrentControlSet\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\VID_046D&PID_C24F

Test deze waarden, het werkt

voor mij: OEMName: "Logitech

G29 Driving Force Racing Wheel USB" in plaats van "G29 Driving Force Racing Wheel" OEMData: 43 00 0810 19 00 00 00

Iemand nog ideeën of bekend met registers en hoe je hierin zaken slim aan kan passen. Wordt er knettergek van had beter de tijd die ik heb gestopt in het (niet oplossen) van het probleem kunnen gaan werken had ik een 2x zo duur stuur kunnen kopen :-(
Klinkt als een defect pedaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:47
Ik weet niet zeker of het hetzelfde probleem is maar de pedalen van de G25, G27 en G29 zijn vrij gevoelig voor stof waardoor het kan voorkomen dat de potentiometers van de pedalen niet goed contact meer maken en dan vooral het gaspedaal blijft 'plakken'.

Er is een flinke doe-het-zelf oplossing voor, zie onderstaand:
https://www.gtplanet.net/...al-pontentiometers.247510

Afhankelijk van hoe ernstig het probleem is met de potentiometers hoef je echter niet de hele boel uit elkaar te halen. Ik heb met mijn G27 pedalen gedaan wat op de verschillende fora voorbij komt: met een bus perslucht heel uitvoerig tussen de naden van het pedaal spuiten zodat al het stof en ander vuil verwijderd wordt. Hiermee was het probleem binnen 5 minuten opgelost, je kunt direct het resultaat zien als de 'Gaspedaal' balk in het F1 2020 settings scherm gewoon op 0 staat ipv 100. Mocht dit het probleem niet verhelpen bestaat de kans dat je bovenstaande tutorial moet volgen en de boel echt uit elkaar moet halen..

Nogmaals, durf niet met zekerheid te zeggen dat dit hetzelfde probleem is maar het lijkt er wel op. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 07:43
Gaat ie terug naar 0% als je het gaspedaal intrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:29
F1 2020 is gewoon een beetje een R U K spel wat betreft controllers duidelijk te zien dat het probleem aan de sofware ligt en niet aan je hardware, of een koppeling van beide.

een maat van me heeft zoiets geloof ik een keer gehad, ik zal hem vanavond er even naar vragen.

een tussen oplossing kan misschien zijn om je pedalen los te koppelen en via arduino aan te sluiten, zo gebruik ik mijn oude logitech pedalen op het moment als je zoekt op logitech en arduino dan vind je het wel. omslachtig maar werkt denk ik wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JO71
Ik heb het gevonden dankzij een G923 oplossing voor een ander spel. Het is het bestand lg_g29_xone.xml in de map \Program Files\Steam\steamapps\common\F1 2020\actionmaps. Het lijkt erop dat de versnellingsactie standaard onjuist is toegewezen aan de "di_y_axis". Het moet "di_z_axis" zijn. Als je de term di_y_axis zoekt en slechts 1 keer (zie bijlage) vervangt door di_z_axis in het bestand lg_g29_xone.xml. Alleen vervangen bij actionName "Accelerate"> als je het vaker vervangt werken andere besturingselementen niet meer. Spel opstarten en in het bedieningsmenu van het spel je G29-wiel laden. Dit loste mijn probleem met een gaspedaal van 100% geheel op.

Alle Tweakers die hebben meegedacht bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2XO6sVfCiIkfLT9OW-7aiW5OBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dP1UefGhWabNuoTDxyOomEeH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzpHW83bP5Es5rf0Bbj37eCV8Z0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XU3NU5Q5YdGHEdDQsl4s5CVR.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1