Vraag over Hi-res lossless streaming op Apple Music

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkhiMertail
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik ben zo stom als het gaat om gecompliceerde technologie zoals DAC's enz., dus kan iemand op de eenvoudigste manier uitleggen of mijn huidige setup Hi-res lossless streaming ondersteunt? Zo niet, welke setup moet ik dan krijgen om het te laten werken?

Ik heb een onkyo TX-SR313-versterker die is aangesloten op een paar Jamo-stereoluidsprekers. Ik kan mijn iPhone erop aansluiten via de USB-poort aan de voorkant van de versterker met de USB-naar-bliksemkabel die bij iPhones wordt geleverd (meegeleverd).

Mijn vraag is: kan ik met deze opstelling zonder verlies hoge resolutie streamen op Apple Music of zal de USB-naar-bliksemkabel de kwaliteit verminderen?

Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:20
Dit heeft geen gevolgen voor de audio resolutie. Deze methode is zeker niet slecht. Grote nadeel vind ik hiervan dat je batterij zo snel leeg raakt, die je weer moet opladen via de poort waarmee je streamt. Ondertussen draadloos laden is magnetisme naar je stereo brengen.

Tweede nadeel, je moet steeds lopen

Derde nadeel: Een batterij is niet de beste voeding voor high end audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
aljooge schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:15:
Dit heeft geen gevolgen voor de audio resolutie. Deze methode is zeker niet slecht. Grote nadeel vind ik hiervan dat je batterij zo snel leeg raakt, die je weer moet opladen via de poort waarmee je streamt. Ondertussen draadloos laden is magnetisme naar je stereo brengen.

Ik zie nadeel 1 niet gezien hij hem op een usb poort hangt. Die levert namelijk gewoon stroom.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Een batterij is niet de beste voeding voor high end audio?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Ondertussen draadloos laden is magnetisme naar je stereo brengen.

Ik ben ook benieuwd welk magnetisme wat met je audioset doet. Voor zo ver ik er denk in thuis te zijn kan sinds het verdwijnen van cassettebandjes magnetisme niet heel invloed hebben op audio-elektronica. Als er al een magnetisch veld van een iPhone afkomt. Ben dus oprecht benieuwd want zo leer je nog eens wat.

Een accu is ongeveer de enige pure en 100% storingsvrije energiebron voor een audioset maar door de praktische haalbaarheid zelden toegepast. Evengoed begrijp ik dat een accu toch niet de beste voeding is voor high end audio dus ook hier ben ik benieuwd of ik nog wat bij kan leren. Los van het feit dat een iPhone de audioset van voeding zou voorzien want dat is vanzelfsprekend niet het geval.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.