Gaming PC/laptop op televisie als console

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Ik overweeg al een tijdje om naast mijn PS5 ook een gaming pc/laptop aan te schaffen. Punt is dat ik deze niet op een monitor ga aansluiten en geen muis/toetsenbord combinatie maar echt als tweede game console wil gebruiken op mijn tv en het gebruik van een controller. Nu vind ik een laptop veel interessanter gezien het formaat. Is een laptop zoals hierboven geschikt voor wat ik wil? Voorbeeld, al mijn video apparatuur gaat met HDMI mijn Dolby surround receiver in en vervolgens naar mijn tv. Dat zal ook met de laptop zo zijn. En los van het opstarten zal ik geen muis en toetsenbord gebruiken, alleen een controller. Gaat dit problemen opleveren? Zijn er nog extra aandachtspunten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 16:45

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik zou voor een pc (mini itx) gaan. Dan kun jezelf een kast naar wens kopen en je hebt krachtigere hardware (voor een kleinere prijs) als opties.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:27
BadpunK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:54:
Ik zou voor een pc (mini itx) gaan. Dan kun jezelf een kast naar wens kopen en je hebt krachtigere hardware (voor een kleinere prijs) als opties.
Nou… met de huidige videokaart tekorten? Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 16:45

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

FrankoNL schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Nou… met de huidige videokaart tekorten? Denk het niet.
Jij denkt dat de prijzen van gaming laptops gelijk zijn gebleven? :+

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:20
Misschien nog even uitleggen waarom je een gaming pc/laptop wilt aanschaffen? Als je geen muis/toetsenbord gaat gebruiken, wat is dan het doel? Wil je media of games consumeren wat niet via je PS5 kan? Zoals er nu staat 'als tweede game console' dan kun je toch ook gewoon 'een tweede game console' kopen?

En zonder budget eens met @BadpunK. Een eigen build kun je precies maken naar eigen wens. Een laptop zou ik zelf niet aan beginnen. Aan de andere kant ben je een PlayStation gewend dus een halve tornado in je kamer schijnt geen probleem te zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Ik denk dat ik het hele project schrap. Een gaming laptop met 3080 koop je nu voor 2300. Maar als noob heb ik gister geleerd dat zo een 3080 laptop vergelijkbaar is met een 2080 pc kaart. En ik wil de aankomende 3 jaar alle AAA titels op 4k60 kunnen spelen. De laptop valt dus sowieso af. En een pc... 1. Er zijn geen kaarten en weiger de huidige prijzen te betalen als ze er zouden zijn, prijzen zijn belachelijk. 2. Een pc 3080 past niet in een mini pc, en zie het niet zitten om een grote pc kast in mijn woonkamer naast de tv te zetten.

Het had leuk geweest als zo een 3080 laptop even krachtig was als een 3080 pc. Gister geleerd dat dit niet zo is en pc gaming voor mij niet interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:27
BadpunK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Jij denkt dat de prijzen van gaming laptops gelijk zijn gebleven? :+
Nee uiteraard niet, maar die zijn tenminste nog te krijgen voor een relatief redelijke prijs. Je betaalt nu al 600+ voor een 2060, als je hem al kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
-MD- schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:01:
Misschien nog even uitleggen waarom je een gaming pc/laptop wilt aanschaffen? Als je geen muis/toetsenbord gaat gebruiken, wat is dan het doel? Wil je media of games consumeren wat niet via je PS5 kan? Zoals er nu staat 'als tweede game console' dan kun je toch ook gewoon 'een tweede game console' kopen?
Puur voor games, Xbox games die je op een pc kan spelen en games zoals Flight Simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:20
Bijvoorbeeld Flight Simulator i.c.m. 4k60... Dan zou ik eens in dat topic informeren wat je nodig hebt. V.z.i.w. heb je een stevige bak nodig wil je visueel spektakel. Het voordeel is wel dat het meer CPU dan GPU gericht is, wat ik zijdelings heb begrepen. Maar daar heb je dan bij andere games weer minder aan. Neuh, je zult de hoofdprijs gaan betalen in de huidige markt.
Pagina: 1