Voor zover ik weet is dat niet zo, en is dat ook niet het gegeven antwoord. Een SMS kan slechts een ontvangstbevestiging hebben, en dat is iets wat volautomatisch gebeurt bij aflevering. Zegmaar het tweede vinkje bij WhatsApp, nog voordat de vinkjes blauw worden (of wat het dan ook is, ik heb leesbevestigingen al jaren uitstaan). De link in de eerste reactie laat mij een aantal resultaten zien waarin duidelijk wordt dat leesbevestigingen bij MMS en RCS wel mogelijk zijn, maar niet bij SMS. Als ik in de Berichten-app op mijn telefoon kijk, zie ik bij zowel SMS als MMS de optie tot het sturen van ontvangstbevestigingen staan, maar bij MMS ook de optie tot het sturen van leesbevestigingen, niet bij SMS dus.
anandus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Zo'n smsje is alleen maar een extraatje, niet een bevestiging van afspraak of zoiets. Die afspraak die stond er gewoon.
Het is ook de verkeerde vraag die de TS stelt.
De vraag zou iets moeten zijn als "De tandartspraktijk wil onze samenwerking opzeggen omdat ik een paar keer mijn afspraak niet ben nagekomen, hoe moet ik hiermee omgaan?"
Dat is wat jij graag wilt wat de vraag is. Door TS is concreet gezegd:
AltTabKeys schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 02:15:
Maar, nu beweert mijn Tandarts dat ze zien dat ik de SMS heb gelezen. Maar, naar mijn weten is dit per SMS onmogelijk, en heb ik nooit toestemming gegeven voor de SMS-Dienst. Het ook pas iets wat ze recent hebben.
Dus de vraag is: is het uberhaupt mogelijk om te zien dat een SMS gelezen is? Dat de tandarts de samenwerking wil opzeggen op basis hiervan is voor dit topic niet relevant, maar voor TS wel. Als het technisch niet mogelijk is hebben ze een slecht argument namelijk, wellicht zelfs een leugen. Waarom dat zo zou zijn kunnen we alleen over gissen en dat is niet aan ons.
T-Forever schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:58:
[...]
En dat is dus precies waarom er meer aan de hand is! Wij weten niet wat de tandarts gezegd heeft, wij weten enkel wat meneer beweert de tandarts gezegd heeft, en door vaag te blijven snijdt hij in zijn eigen vlees.
Wij zien dat hij smoezen aanbrengt, om dingen heen draait, aanvallend reageert terwijl hij ook gewoon die mensen kan negeren.
Als hij dit bij ons doet, doet hij dit waarschijnlijk ook bij de tandarts, oftewel er zijn meerdere factoren van belang en niet enkel die ene afspraak, dat smsje is slechts een afleidingsmaneurvre. Want antwoord op die technische vraag is allang gegeven, dus ik beaam je opmerking dat mensen beter moeten lezen.
Ik moet zeggen dat je nogal een denigrerende en vooringenomen toon hebt met herhaaldelijk "meneer beweert" en je aanname dat irritatie over het niet beantwoorden van een vraag (of om het antwoord heen draaien, als je het zo wilt) betekent dat TS een naar persoon is. Als je jezelf ergens onterecht van beschuldigd voelt helpt het natuurlijk niet als een stel Tweakers daar nog een schepje bovenop doen. Daar wordt helemaal niemand beter van. Je argument "we weten niet wat de tandarts gezegd heeft" terwijl je er daarna zelf allerlei in principe ongefundeerde beweringen bij doet is ironisch te noemen.
Daan XVII schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:25:
De praktijk helpt door een herinnering te sturen welke je kennelijk hebt gelezen, aangezien je weet wat er in de SMS staat. [..] En al helemaal niet omdat je toegeeft dat je de inhoud van de SMS hebt gelezen.
Het lijkt me nogal wiedes dat TS deze gelezen heeft maar dat zegt helemaal niks over wanneer. Wij hebben ook van de inhoud kennisgenomen terwijl de afspraak allang geweest is.
[...]
Denk je nou echt dat een receptionist helemaal thuis is in read confirmations en/of delivery confirmations van SMS-berichten? Diegene heeft ooit een mailtje o.i.d. gehad dat de praktijk tegenwoordig werkt met een herinnering per SMS en heeft verder natuurlijk helemaal niks te maken met hoe dat technisch gezien werkt. Voor hem/haar is het niet helemaal duidelijk dat een een ontvangstbevestiging niet hetzelfde is als een leesbevestiging. Of diegene versprak zich. Of diegene had een slechte dag. Doet er niet toe, dus maak er ook niet zo'n punt van.
Dit lijkt me toch zeker belangrijk als dit schijnbaar een belangrijk argument is om de behandelrelatie met TS stop te zetten. Als je een technisch hulpmiddel gebruikt dien je te weten hoe het werkt, anders dien je het niet te gebruiken, in ieder geval niet als onderbouwing ergens van. Het lijkt me trouwens dat een receptionist niet de persoon is die een behandelrelatie eenzijdig stop kan zetten. Ook voor de tandarts kan het nuttig zijn om te weten dat ze het een en ander verkeerd interpreteren, zeker als hun hele argument hierop hangt. Misschien is hun reactie straks wel van "oeps... dan hebben we X mensen onterecht uit de praktijk gegooid denkend dat ze moedwillig afspraken maakten en niet nakwamen om ons te pesten met gratis geld".
Als ze er klaar mee zijn dat jij de afspraken meermaals niet nakomt dan lijkt het mij redelijk dat ze op een gegeven moment een lijn trekken.
Zeker. Maar daar zijn blijkbaar richtlijnen voor. Ik kan me niet voorstellen dat het qua argumentatie aan moeten laten komen op een technisch niet-bestaande feature binnen die richtlijnen valt. Of er is een duidelijke case nav het aantal gemiste afspraken en wanbetalingsgeschiedenis, of niet. Het al dan niet lezen van een geautomatiseerd gestuurde SMS valt daar niet onder.