Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe AEG vaatwasser tikken halverwege programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:35

freddyathlon

McLaren Mercedes 2021 ;)

Topicstarter
Sinds een maand een geheel nieuwe keuken met een nieuwe AEG vaatwasser.
Deze maakt bij het lange ECO-programma een paar, voor mij, onverklaarbare geluiden. Een paar tikken.

Dit gebeurt rond 3/4 van het programma. Er zijn 4 of 5 tikken te horen die om de 15 seconden zijn. Daarvoor en daarna niets te horen, behalve de normale vaatwassergeluiden.

Op Google gezocht en daar kwam ik een filmpje tegen wat ongeveer op de tikken van mijn vaatwasser lijkt. In dit filmpje hoorbaar bij 11 seconden en dan om de 10 seconden zoiets. Geluiden in het begin blijkt dichtdoen van gordijnen te zijn, dus dat even negeren haha.

YouTube: Tik vaatwasser

Heeft iemand een idee waar dit door wordt veroorzaakt? De werking van de machine verder is gewoon normaal.

Het valt mij op dat de machine dit sinds een weekje doet, sinds we ook weer zout en glasmiddel zijn gaan gebruiken en de machine zo hebben ingesteld weer. Heeft dit er wat mee te maken?

Apple iPhone 12 Pro Max  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:38

Koekfabriek

King Billy's on the wall

In ons recentelijk gekochte huis heeft de (Pelgrim) vaatwasser ook z'n tik als jij omschrijft (midden in het programma en maar een paar keer).

Ik had het er een keer met mijn schoonpa en de nieuwe van hun deed het ook. Had volgens mij iets te maken met sluiten/openen van ventielen maar heb er verder geen aandacht aan besteed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

In vaatwassers kunnen magneetkleppen of -ventielen zitten die, als ze schakelen, inderdaad een soort van tik geven. Ik denk daarom dat @Koekfabriek (of i.i.g. zijn schoonvader ;) ) het wel eens bij het juiste eind kan hebben.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:35

freddyathlon

McLaren Mercedes 2021 ;)

Topicstarter
Koekfabriek schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:04:
In ons recentelijk gekochte huis heeft de (Pelgrim) vaatwasser ook z'n tik als jij omschrijft (midden in het programma en maar een paar keer).

Ik had het er een keer met mijn schoonpa en de nieuwe van hun deed het ook. Had volgens mij iets te maken met sluiten/openen van ventielen maar heb er verder geen aandacht aan besteed.
Helder, dan laat ik het verder zo. Het viel mij op en je 'schrikt' toch even.
Hij doet het eigenlijk alleen bij het langer ECO-programma. Tijdens een kort programma of 'normaal' programma is hij gewoon aardig stil.

Toen wij in dit huis kwamen wonen zat er een vaatwasser in die 8 jaar oud was.
Die begon ineens te stinken en die bleek half in de fik te staan toen. Dus ja, je bent toch voorzichtig haha.

Apple iPhone 12 Pro Max  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:53
Die van ons tikt ook een aantal keer gedurende het programma. Ik ben niet anders gewend en hij doet het verder prima.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

WVB >> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:24

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Same here..

"You never come second by putting other people first"

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True