Hey ik heb ook een vraagje, als ik via Telenet naar een film kijk, en mijn achterluidsprekers liggen achter ik, dan hoor ik de stemmen, geluidseffecten allemaal goed erdoor komen, maar als ik via Netflix kijk, atmos of 5.1 dan hoor ik alleen maar de geluidseffecten, zonder de stemmen, en als ik niet verkeerd voor heb, denk dat dit komt door de laatste update dat hij geeft gedaan, nog iemand die dat probleem geeft? Ik vind toffer, dat je ook de stemmen door de achterluidsprekers hoor, dus tis beter nu films via tv te kijken dan via netflix
Dit is standaard bij de meeste films waarbij het geluid in 5.1 of hoger is. Je tv is wellicht gewoon stereo.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Bij een surround track, zal je alleen geluid door je center moeten horen.
Als je ook stemmen door de rears hoort, dan zal er hoogstwaarschijnlijk een stereo track worden omgezet in een soort all-chanel-stereo.
Je zal het vast wel kunnen instellen dat Netflix ook stereo uitstuurt in je TV, maar dan is het dus eigenlijk geen surround meer
Als je ook stemmen door de rears hoort, dan zal er hoogstwaarschijnlijk een stereo track worden omgezet in een soort all-chanel-stereo.
Je zal het vast wel kunnen instellen dat Netflix ook stereo uitstuurt in je TV, maar dan is het dus eigenlijk geen surround meer
Welke tv heb je?
Hoor je bij reguliere tv ook de stemmen die van voren komen uit je rear speakers?
Oftewel je ziet de persoon op je tv en je hoort zijn stem ook uit je achter speaker.
Hoor je bij reguliere tv ook de stemmen die van voren komen uit je rear speakers?
Oftewel je ziet de persoon op je tv en je hoort zijn stem ook uit je achter speaker.
Lichtpuntje...
ik heb een samsung 8k 65 inch tv, dus denk niet dat probleem daar zal liggen, want hij ondersteunt ook verbinding voor atmos aansluiting, ik heb nu eens gekeken naar reclame op tv, en ik hoor ook de stemmen via mijn rear speakers, vind dat gelijk mooier en zou dat ook willen op netllex, maar gelezen al, dat het dan geen surround meer zal zijn
Kijken of je 'all channel stereo' aan kunt zetten, dan is het geen surround meer, maar je geeft aan dat je dat fijn vind dus waarom niet.
Lichtpuntje...
ja ik vind het toch via tv dat ik de stemmen ook door mijn rear speakers hoor, maar zou dat gelijk ook willen als ik naar netflix kijkt, want de stemmen komen door de voorste speaker uit, en als er dan geluidseffecten erbij komen door de rear speakers dan hoor ik bijna de stemmen niet echt meer
Is het niveau van de stemmen niet in te stellen? Op mijn Denon kan ik de stemmen luider maken.
Dit hoort gewoon, bij een 5.1 (of hoger) stream komen stemmen uit de center speaker, dat is "gewoon" zoals Dolby/DTS het al jaren doet. Zou niet aanraden om daarvan af te wijken omdat de stream de juiste geluiden doorgeeft aan de juiste speakers waardoor je een goed verschil kunt maken wat van voren komt, van achteren, links, rechts en evt. nog hoogte voor/achter.
Als je het echt liever anders hebt dan zoals hierboven al ergens staat kiezen "all channel stereo" of een soortgelijke optie. Maar het is wel zonde.
Als je het echt liever anders hebt dan zoals hierboven al ergens staat kiezen "all channel stereo" of een soortgelijke optie. Maar het is wel zonde.
Loop meteen de audio calibratie maar eens door als je dat nog niet gedaan hebt. Veel meer kan je niet met deze soundbar qua afstellen.
[ Voor 25% gewijzigd door LuisjeNL op 29-05-2021 08:43 ]
Lichtpuntje...
Oké merci voor jullie reacties, en nog probleem dat ik heb, als ik tv kijk dan valt het geluid soms weg , dat duurt 2 seconden, en dan is het terug en komt PCM erop, nog mensen die dat hebben meegemaakt? Tis meestal als we kijken naar een serie, naar films doet hij dat niet
Pagina: 1