Dag beste Tweakers,
Na jaren op een Macbook te hebben gewerkt, is het nu tijd om zelf een PC te gaan samenstellen, echter zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop hier hulp te vinden.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor Videobewerking, Streaming en evt. gamen, maar dat is bijzaak.
Photoshop en InDesign zijn ook programma's die ik veel gebruik, hoewel dat ook op mijn macbook kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 2000€. Daarnaast heb ik ook een monitor, capture-card, microfoon en Webcam(s) nodig.
Liefst alles van één adres.
Totaal mag het max. 3000€ kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG27UL650-w IPS Monitor aan m'n Macbook hangen waar ik erg tevreden over ben.
Wellicht is het mooi om eenzelfde monitor erbij te kopen zodat ik op m'n PC of Macbook Twee schermen kan koppelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Hier heb ik echt geen idee van, sorry.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, liefst betrouwbaar die minimaal 5 jaar mee kan!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag best wat geluid maken tijdens het videobewerken, tijdens streamen heb ik hem liever niet al te luid.
Geen interesse in RGB, ik ga puur voor prestaties.
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Liefst één adres die alles verzorgt.
Of een adres voor de PC, en een ander voor de andere componenten.
Ik ga hem zakelijk gebruiken en zou graag één factuur krijgen, vandaar.
Verder wil ik gewoon een zeer solide PC die nog even meekan. (ik val in herhaling.)
Mocht ik ergens nog onduidelijk zijn, verneem ik dat graag.
Alvast super bedankt!!
Na jaren op een Macbook te hebben gewerkt, is het nu tijd om zelf een PC te gaan samenstellen, echter zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop hier hulp te vinden.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor Videobewerking, Streaming en evt. gamen, maar dat is bijzaak.
Photoshop en InDesign zijn ook programma's die ik veel gebruik, hoewel dat ook op mijn macbook kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 2000€. Daarnaast heb ik ook een monitor, capture-card, microfoon en Webcam(s) nodig.
Liefst alles van één adres.
Totaal mag het max. 3000€ kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG27UL650-w IPS Monitor aan m'n Macbook hangen waar ik erg tevreden over ben.
Wellicht is het mooi om eenzelfde monitor erbij te kopen zodat ik op m'n PC of Macbook Twee schermen kan koppelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Hier heb ik echt geen idee van, sorry.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, liefst betrouwbaar die minimaal 5 jaar mee kan!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag best wat geluid maken tijdens het videobewerken, tijdens streamen heb ik hem liever niet al te luid.
Geen interesse in RGB, ik ga puur voor prestaties.
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Liefst één adres die alles verzorgt.
Of een adres voor de PC, en een ander voor de andere componenten.
Ik ga hem zakelijk gebruiken en zou graag één factuur krijgen, vandaar.
Verder wil ik gewoon een zeer solide PC die nog even meekan. (ik val in herhaling.)
Mocht ik ergens nog onduidelijk zijn, verneem ik dat graag.
Alvast super bedankt!!