Wat te doen met oude iMac (2008)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 10:48
Mijn vraag

Bij het opruimen van het huis van mijn ouders kwam een oude iMac uit 2008, core2duo 2ghz met 4 gb geheugen en 20” scherm boven water. Thuis even aangezet en hij doet het ook nog. Ik denk dat het een mid 2007 model is

Niet meer te updaten naar een recente MacOS natuurlijk

Wat te doen met dit ding? Zomaar weg kieperen is ook weer wat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Wat wil je er dan mee? Weggeven? Trek de harde schijf er eerst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 14:28
gebruiken? Ik had hetzelfde model, wordt nu door mn ouders gebruikt als webbrowser en typemachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:20
divvid schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:03:
Wat te doen met dit ding? Zomaar weg kieperen is ook weer wat.
Waarom weggooien als je het ook nog kan verkopen (bijvoorbeeld hier op V&A)? Als je de iMac niet gaat gebruiken kun je er vast iemand anders blij mee maken.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

HD er uit en dan wegkieperen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Laat mij raden nog onder de leeftijd van 20 jaar? Hoezo iets meteen wegkieperen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

42dpi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:44:
[...]

Laat mij raden nog onder de leeftijd van 20 jaar? Hoezo iets meteen wegkieperen?
Bij het opruimen van het huis komt een oeroude mac met specs van niks tevoorschijn. Wonder boven wonder doet-ie het nog. Nou leuk, HD er uit en een ritje naar de vuilstort.

Alle tijd die je er in steekt is meer waard dan wat het ding gaat opleveren. Tenzij je tijd waardeloos is, daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 178% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 28-05-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 08:52
Zet hem te koop, waarschijnlijk maak je iemand er blij mee.

Ik gebruik er eentje 24 inch van hetzelfde jaartal dagelijks als terminal naar een citrix-server bij het thuiswerken. Ideaal, en ziet er netjes uit.

Ik had niet verwacht dat ie z'n 12,5 jaar ambtsjubileum zou vieren dagelijks in gebruik.....

Of zet hem weer weg, en wacht nog een keer 10 jaar, en vraag er 200-300 euro voor.. Vanaf dit low-point worden ze alleen maar meer waard.

[ Voor 18% gewijzigd door koppie op 28-05-2021 16:59 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Wat te doen ermee, geen idee. maar met een simpele upgrade naar een SSD is dat ding nog best bruikbaar voor random kantoorwerk. ik heb mijne met een 240GB ssd geupgrade en 8GB ram. prima als video unit tijdens het sporten.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
Ssd er in is misschien wel een idee en dan iemand blij maken. Maar ja hoe ‘veilig’ is dat nog met zo’n oude MacOS (10.9, misschien 10.10 is het hoogste wat ie aan kan geloof ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
10.11 Kan er nog op.

En ja, met Firefox er op kun je nog prima uit de voeten. De standaard Safari is afgeschreven. Verder gewoon een leuke machine voor er bij. Geen krachtpatser maar kan prima een oude office draaien bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divvid
@Anoniem: 1302638 : waarom zo denigrerend over ‘oude machines met specs van niks’? Mijn oude dell uit 2010 met vergelijkbare specs heeft mij afgelopen maand nog een dikke 500 euro opgeleverd doordat ik op dat ding een freelance programmeer klus toch nog wél kon klaren daar waar de nieuwe 2020 Asus even uit de running was.(defect mb, gelukkig garantie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

divvid schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:21:
@Anoniem: 1302638 : waarom zo denigrerend over ‘oude machines met specs van niks’? Mijn oude dell uit 2010 met vergelijkbare specs heeft mij afgelopen maand nog een dikke 500 euro opgeleverd doordat ik op dat ding een freelance programmeer klus toch nog wél kon klaren daar waar de nieuwe 2020 Asus even uit de running was.(defect mb, gelukkig garantie)
Je komt zelf vragen wat te doen met het ding, maar het klinkt alsof je het antwoord al had voor je het topic opende. Waarom vraag je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
High sierra draait er (mits 8Gb geheugen) prima op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Zet 'm op Marktplaats of vraag aan vrienden of familie of iemand 'm wil hebben? :)
Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Je komt zelf vragen wat te doen met het ding, maar het klinkt alsof je het antwoord al had voor je het topic opende. Waarom vraag je het dan?
Omdat 'ie op zoek is naar andere oplossingen dan 'wegkieperen'. Wat letterlijk in z'n startpost staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:22
Een Commodore 64 is nog meer waard dan zo’n iMac. Zet het ding nog 30 jaar op zolder weg… niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Ik zit niet te wachten op nóg een computer, ik heb er zat. Ik ben benieuwd naar wat anderen doen met minder alledaagse hardware. Wees eens wat creatiever, dat verhoogd de pH waarde van je posts aanzienlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

divvid schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:28:
[...]

Ik zit niet te wachten op nóg een computer, ik heb er zat. Ik ben benieuwd naar wat anderen doen met minder alledaagse hardware. Wees eens wat creatiever, dat verhoogd de pH waarde van je posts aanzienlijk ;)
Mmm. Misschien kan je hem met een bottle flip in de kliko gooien? Of vanaf het balkon? NK kastwerpen zit er weer aan te komen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Ram-geheugen maximaal upgraden, SSD er in en daarna verkopen op marktplaats. Apple-spullen blijven altijd nog flink wat waard.

Of anders zelf gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1