Nou ,
Mijn vrouwke is video editor.
We hebben een klein disk-farm ding staan.
*spam*
Een stuk of vijf (2U en 4U) pc's.
In een 19 inch rack die we ooit vonden bij het vuil.
Want zo begint zo'n hobby ! Hahaha
In elke bak hebben we nu een stuks of 6/8 disks (4 tot 6TB) zitten in software-mirror-raid dmv de storage spaces truuk. Elke maand komen er wel 2/4 disks bij van 3/6TB.
Haar hele berg video staat op die disks.
Ik draai win 10 op allen , zodat ik snel genoeg nog bij de disks kan. Wisselen en zo van disk komt wel maandelijks voor. Plus dat mijn vriendin ook niet in de terminal hoeft de duiken bij een wissel.
Als het moederbord geen sata poortje meer had , kocht ik weer een controller van 2/4 sata's erbij.
Ik heb nu nog maar 4 plekjes over. !!!!!!!!!!!!!!!!!
En dan derna wordt het duurder met slimme wisselframes en zo.
Ik ben me dus de laatste maanden aan het inlezen, want ik wist dat dit moment er aan ging komen.
Ik zoek eigenlijk een 4u-kast. Met bijv 12 disks die ik van voren kan inprikken. En dan een goede sas backplane derachter. En dan niet te duur , want zometeen werkt het allemaal voor geen kant en zit ik met een berg geld uitgegeven, dat van ons archief-werk potje afgaat. Archief werk van die filmpjes van die kunstenaren levert niet meer dan een paar honderd op per jaar.
Maar ik raak dus helemaal de weg kwijt met sas en die backplanes in die disk server kasten.
Ik zoek gewoon iets dat vier jaar leeft , budget line is. Niet teveel locked in bij een bedrijf.
12 Disks ondersteund.
En dat we elke maand weer een smak geld tegenaan kunnen gooien.
Want leningen nemen voor een kast , is bij ons een no go.
Hebben jullie een idee ?
Mijn vrouwke is video editor.
We hebben een klein disk-farm ding staan.
*spam*
Een stuk of vijf (2U en 4U) pc's.
In een 19 inch rack die we ooit vonden bij het vuil.
Want zo begint zo'n hobby ! Hahaha
In elke bak hebben we nu een stuks of 6/8 disks (4 tot 6TB) zitten in software-mirror-raid dmv de storage spaces truuk. Elke maand komen er wel 2/4 disks bij van 3/6TB.
Haar hele berg video staat op die disks.
Ik draai win 10 op allen , zodat ik snel genoeg nog bij de disks kan. Wisselen en zo van disk komt wel maandelijks voor. Plus dat mijn vriendin ook niet in de terminal hoeft de duiken bij een wissel.
Als het moederbord geen sata poortje meer had , kocht ik weer een controller van 2/4 sata's erbij.
Ik heb nu nog maar 4 plekjes over. !!!!!!!!!!!!!!!!!
En dan derna wordt het duurder met slimme wisselframes en zo.
Ik ben me dus de laatste maanden aan het inlezen, want ik wist dat dit moment er aan ging komen.
Ik zoek eigenlijk een 4u-kast. Met bijv 12 disks die ik van voren kan inprikken. En dan een goede sas backplane derachter. En dan niet te duur , want zometeen werkt het allemaal voor geen kant en zit ik met een berg geld uitgegeven, dat van ons archief-werk potje afgaat. Archief werk van die filmpjes van die kunstenaren levert niet meer dan een paar honderd op per jaar.
Maar ik raak dus helemaal de weg kwijt met sas en die backplanes in die disk server kasten.
Ik zoek gewoon iets dat vier jaar leeft , budget line is. Niet teveel locked in bij een bedrijf.
12 Disks ondersteund.
En dat we elke maand weer een smak geld tegenaan kunnen gooien.
Want leningen nemen voor een kast , is bij ons een no go.
Hebben jullie een idee ?
[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 31-05-2021 18:13 ]