Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:13
Mijn vraag
Mijn dochter heeft een youtube filmpje gezien van iemand die minecraft met een vr bril speelt. Dit spreekt haar erg aan en heeft ze gelijk bovenaan haar verjaardagslijstje gezet. Nu is papa ook niet vies van dit idee dus ben nu het een en ander aan het uitzoeken.

Als ik op bijvoorbeeld Coolblue kijk dan lijkt het erop dat de enige betaalbare en leverbare vr bril de Oculus Quest 2 is. Voor de andere gangbare zaken lijkt hetzelfde te gelden.

Kijk ik op https://www.oculus.com/experiences/quest/ dan lijkt minecraft daar geen optie te zijn. Ik zou dan de Rift moeten hebben want hier https://www.oculus.com/experiences/rift/search vindt ik Minecraft wel tussen. Minecraft op de Quest is dus niet mogelijk?
Een Rift is eventueel tweedehands nog wel te vinden zag ik maar is het verstandig om een 2ehands vr bril te nemen? Wat is nu wijsheid?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox en laptop met Minecraft aanwezig.

Alle reacties

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb een Oculus Quest en daar kun je gewoon minecraft mee spelen (zowel de bedrock [windows 10] versie als de java versie). Alleen heb je dan wel een PC en een 5Ghz wifi nodig.

https://www.reddit.com/r/..._play_minecraft_on_quest/

Het is dus niet native, maar wel mogelijk. En best gaaf (en veel lastiger!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:48
Een XBOX heeft geen VR mogelijkheid. Je laptop is waarschijnlijk ook niet geschikt voor VR, tenzij het een dure moderne gaming laptop is.

Een tweedehands VR set is op zich prima, maar persoonlijk vind ik het wat een vies idee om te bedenken dat een ander urenlang in het ding heeft zitten zweten. Ook zijn de lenzen soms licht beschadigd, waardoor je constant een klein vaag vlekje in beeld hebt.

De ervaring in een Rift was goed, maar het is ondertussen redelijk achterhaald. De Quest 2 levert iets beter beeld. De dure opties zoals een Index of Reverb G2 geven een stuk betere ervaring.

Los van de technische kant. Van VR worden de meeste mensen erg misselijk. Daarnaast is het niet aan te raden om heel jonge mensen langdurig bloot te stellen aan een headset. Onder de 12 jaar zou ik er niet aan beginnen. Van 12 tot 16 zou kunnen wellicht.

Minecraft is nooit bedoeld voor VR en het is één van de games waar mensen het meest misselijk van kunnen worden. Het koste mij wekenlang om in VR te wennen aan dat niveau van ervaringen. Daarna is het prima, maar je moet dus wel even doorzetten soms. Je dochter zou het wellicht prima kunnen, maar dan weet je dat je beter niet teveel geld uitgeeft of te moeilijk doet, voor hetzelfde is ze er na een week helemaal klaar mee door de misselijkheid. Zou goed zijn om eens ergens te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:13
Dank voor jullie input. Op basis van jullie opmerkingen heb ik toch maar besloten om er van af te zien. Als ze wat ouder is dan mag ze zelf één en ander uit gaan puzzelen.
Ik kwam wel dit bericht tegen nieuws: The Park opent VR-hallen in Kinepolis-bioscopen Utrecht en Breda op 5... waardoor we in de buurt het uit kunnen proberen. Helaas dan wel geen minecraft maar misschien geeft dit haar wel een goed idee hoe het is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee