Hi,
Ik wil graag een Dropbox map mounten op mijn Debian server en die dan via SMB aanbieden.
Middels dbxfs is het gelukt om Dropbox te mounten. Echter, aanbieden via SAMBA gaat niet. Althans, aanbieden gaat wel maar we kunnen de map niet benaderen. Vermoedelijk een rechtenpermissie maar wat ik ook doe of probeer. Ik kan de rechten niet aanpassen. Zelfs root heeft geen permissie.
Mijn SMB cfg:
Mijn directory listing:
De andere twee mappen mounten goed en zijn ook benaderbaar via Windows. Mapje Dropbox echter niet. Geeft een melding niet toegankelijk.
Als ik inlog in debian onder leconnaisseur en dan LS -L run:
Wat gaat hier mis?
Ik wil graag een Dropbox map mounten op mijn Debian server en die dan via SMB aanbieden.
Middels dbxfs is het gelukt om Dropbox te mounten. Echter, aanbieden via SAMBA gaat niet. Althans, aanbieden gaat wel maar we kunnen de map niet benaderen. Vermoedelijk een rechtenpermissie maar wat ik ook doe of probeer. Ik kan de rechten niet aanpassen. Zelfs root heeft geen permissie.
Mijn SMB cfg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [Private] path = /media/wd/Private read only = no writeable = yes browseable = yes valid users = leconnaisseur [Dropbox] path = /media/wd/dropbox read only = no writeable = yes browseable = yes valid users = leconnaisseur |
Mijn directory listing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| root@nuc:/media/wd# ls -l ls: cannot access 'dropbox': Permission denied total 8 d????????? ? ? ? ? ? dropbox drwxr-xr-x 6 leconnaisseur media 4096 Apr 11 17:33 Media drwxr----x 11 leconnaisseur leconnaisseur 4096 May 6 08:32 Private root@nuc:/media/wd# |
De andere twee mappen mounten goed en zijn ook benaderbaar via Windows. Mapje Dropbox echter niet. Geeft een melding niet toegankelijk.
Als ik inlog in debian onder leconnaisseur en dan LS -L run:
code:
1
2
3
4
5
| leconnaisseur @nuc:/media/wd$ ls -l total 8 drwxrwxrwx 1 leconnaisseur leconnaisseur 0 May 28 12:50 dropbox drwxr-xr-x 6 leconnaisseur media 4096 Apr 11 17:33 Media drwxr----x 11 leconnaisseur leconnaisseur 4096 May 6 08:32 Private |
Wat gaat hier mis?