Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag een Dropbox map mounten op mijn Debian server en die dan via SMB aanbieden.

Middels dbxfs is het gelukt om Dropbox te mounten. Echter, aanbieden via SAMBA gaat niet. Althans, aanbieden gaat wel maar we kunnen de map niet benaderen. Vermoedelijk een rechtenpermissie maar wat ik ook doe of probeer. Ik kan de rechten niet aanpassen. Zelfs root heeft geen permissie.

Mijn SMB cfg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Private]
path = /media/wd/Private
read only = no
writeable = yes
browseable = yes
valid users = leconnaisseur

[Dropbox]
path = /media/wd/dropbox
read only = no
writeable = yes
browseable = yes
valid users = leconnaisseur

Mijn directory listing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
root@nuc:/media/wd# ls -l
ls: cannot access 'dropbox': Permission denied
total 8
d?????????  ? ?              ?                 ?            ? dropbox
drwxr-xr-x  6 leconnaisseur media          4096 Apr 11 17:33 Media
drwxr----x 11 leconnaisseur leconnaisseur 4096 May  6 08:32 Private
root@nuc:/media/wd#

De andere twee mappen mounten goed en zijn ook benaderbaar via Windows. Mapje Dropbox echter niet. Geeft een melding niet toegankelijk.

Als ik inlog in debian onder leconnaisseur en dan LS -L run:

code:
1
2
3
4
5
leconnaisseur @nuc:/media/wd$ ls -l
total 8
drwxrwxrwx  1 leconnaisseur leconnaisseur 0 May 28 12:50 dropbox
drwxr-xr-x  6 leconnaisseur media          4096 Apr 11 17:33 Media
drwxr----x 11 leconnaisseur leconnaisseur 4096 May  6 08:32 Private

Wat gaat hier mis? 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er valt weinig over te vinden, maar kwam wel dit tegen: https://stackoverflow.com...-mounted-drive-with-samba
Wat ik daaruit opmaak is dat standaard Fuse mounts geen andere gebruiker toestaat op de mount locatie. Samba draait onder z'n eigen user, al connect je met je eigen gebruiker. Die combinatie gaat dan niet werken.

Nu heeft de persoon bij SO een optie gebruikt om dat wel toe te staan, lezen werkt dan. Maar schrijven niet. Het is sowieso al een veel geprobeerde situatie op Linux om een share die gemount is opnieuw te delen. Je kan beter de locatie op verschillende computers direct mounten, dan proberen er een systeem tussen te hangen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm… thanks voor het zoeken.
Zou er een andere constructie zijn om Dropbox te mounten?
Ze bieden namelijk voor € 45,- “as much as you need” opslag aan en op deze manier zou het echt perfect zijn zonder flink uit de bocht te vliegen met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar waarom wil je een 'share proxy' (om het zo maar even te noemen) gebruiken ipv op elk systeem je Dropbox apart te mounten? Als die 'proxy' offline gaat om wat voor reden dan ook kan je ook niet meer bij je Dropbox share, je moet dan alsnog handmatig dingen gaan doen om bij die data te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:02:
Maar waarom wil je een 'share proxy' (om het zo maar even te noemen) gebruiken ipv op elk systeem je Dropbox apart te mounten? Als die 'proxy' offline gaat om wat voor reden dan ook kan je ook niet meer bij je Dropbox share, je moet dan alsnog handmatig dingen gaan doen om bij die data te komen.
De bedoeling is eigenlijk dat de Dropbox map via SMB te benaderen is als een share zodat alle devices de share en de files in Dropbox kunnen benaderen (media afspelen bijvoorbeeld). Hoe zou jij dit aanpakken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik al zei: op elke apparaat dropbox direct mounten. Waarom extra complexiteit toevoegen om een clouddienst te benaderen? Sowieso ben ik van mening dat een cloud opslagdienst gebruiken als uitbreiding om je eigen interne opslag onverstandig is. Koop dan een NAS en gooi er een paar 8 TB schijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:35:
Zoals ik al zei: op elke apparaat dropbox direct mounten. Waarom extra complexiteit toevoegen om een clouddienst te benaderen? Sowieso ben ik van mening dat een cloud opslagdienst gebruiken als uitbreiding om je eigen interne opslag onverstandig is. Koop dan een NAS en gooi er een paar 8 TB schijven in.
Dat gaat helaas niet, ik kan een dropbox share niet mounten op een Apple TV bijvoorbeeld. Een NAS heb ik gehad maar ik vind het idee niet fijn om het in huis te hebben staan, brand, diefstal, enz. Helaas heb ik niet de luxe om een NAS bij een vriend te stallen of op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus een cloud storage dat via DMCA je media weggooit, niet te benaderen is als je internet niet werkt of zelf storing heeft, etc. is een beter idee?

Als je deze informatie al aan het begin had gegeven, was het antwoord veel sneller te geven: gaat niet werken, moet je niet willen, levert meer gezeik op dan je denkt.

Zit je echt met rampscenario's zoals brand te denken, dan zet je bij iemand anders een tweede NAS neer, VPN er tussen en sync je de boel. Als er bij mij thuis brand zou ontstaan, heb ik te veel om over na te denken dat ik wil redden. Wat media is toch wel het laatste waar ik dan aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:41:
Dus een cloud storage dat via DMCA je media weggooit, niet te benaderen is als je internet niet werkt of zelf storing heeft, etc. is een beter idee?

Als je deze informatie al aan het begin had gegeven, was het antwoord veel sneller te geven: gaat niet werken, moet je niet willen, levert meer gezeik op dan je denkt.

Zit je echt met rampscenario's zoals brand te denken, dan zet je bij iemand anders een tweede NAS neer, VPN er tussen en sync je de boel. Als er bij mij thuis brand zou ontstaan, heb ik te veel om over na te denken dat ik wil redden. Wat media is toch wel het laatste waar ik dan aan denk.
I know I know, echter sommige series zijn nergens meer te verkrijgen dus het is wel zonde als ze weg zouden zijn. Maar okay, misschien dan toch een VPS met een VPN ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Dat gaat helaas niet, ik kan een dropbox share niet mounten op een Apple TV bijvoorbeeld.
Volgens deze post heeft deze app Dropbox-support. Dat zou je nog kunnen proberen. :)

Imho is de beste oplossing: lokaal opslaan/afspelen (op een NAS of zelfs maar een RPi 4 met externe HD) en dan een backup bewaren op Dropbox oid.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Volgens deze post heeft deze app Dropbox-support. Dat zou je nog kunnen proberen. :)

Imho is de beste oplossing: lokaal opslaan/afspelen (op een NAS of zelfs maar een RPi 4 met externe HD) en dan een backup bewaren op Dropbox oid.
Ik heb een kleine server met 4TB draaien die backups wegschrijft naar B2 van Backblaze. Echter, als ik daar mijn Media moet gaan stallen dan is dat best prijzig voor 8 TB+.
Daarom leek me de Dropbox oplossing wel interessant. De huidige server met 4TB is te weinig om ALLE media direct afspeelbaar te hebben. Daarom zou het wel chill zijn dat je dan een virtuele schijf op afstand zo zou kunnen benaderen. HiDrive bijvoorbeeld maar die is vrij prijzig met sftp support enz.
Pagina: 1