Is EEPROM nodig voor PiHat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backgroundmango
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik maak op dit moment een PiHat, die ADC's, anti-aliasing filters en amplifiers heeft.

Hiervoor gebruik ik de officiele PiHat template in KiCad, en ik zie dat ze hier standaard EEPROM gebruiken. Blijkbaar is dit een van de voorwaardes om een 'officiele' PiHat te maken. Mijn vraag is alleen of dit wel zo nodig is. Van wat ik begrijp kan de EEPROM geflashed worden, zodat het info bevat over de drivers van de PiHat, maar ik denk dat ik dit niet nodig ga hebben.

Kan ik de EEPROM anders gewoon weghalen en niet gebruiken?

Beste antwoord (via backgroundmango op 30-05-2021 00:02)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

SA007

Moderator Tweaking
Het doel van de eeprom is om aan te geven dat het board er is en je dus niet signalen stuurt naar een hat die daar niet tegenkan en de hat en/of pi sloopt.

Opzicht is dat een zinnig doel, je wil niet dat je software een hat gaat aansturen die van die signalen kapot gaat of andersom.

Als je de hat alleen zelf gebruikt is dat natuurlijk geen probleem, maar als het op de markt komt kan dit wel een probleem zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

SA007

Moderator Tweaking
Het doel van de eeprom is om aan te geven dat het board er is en je dus niet signalen stuurt naar een hat die daar niet tegenkan en de hat en/of pi sloopt.

Opzicht is dat een zinnig doel, je wil niet dat je software een hat gaat aansturen die van die signalen kapot gaat of andersom.

Als je de hat alleen zelf gebruikt is dat natuurlijk geen probleem, maar als het op de markt komt kan dit wel een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backgroundmango
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2021
SA007 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:14:

Thanks voor je antwoord!

De hat is voor een uni project en komt nooit op de markt, dus ik denk dat ik de EEPROM weglaat.