Dag,
Mijn buurman gaat verhuizen en heeft zijn Internet opgezegd nu zit hij zonder.
We zitten met de achtertuinen aan elkaar dus wifi heeft niet heel veel zin.
Netwerkkabel is geen probleem. ik heb een 'domme' switch achter in de tuin en kan vandaaruit een kabel doortrekken naar zijn router.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn netwerk een beetje afgeschermd blijft?
Zijn router krijgt een ip adres van mijn dhcp server. Als ik zijn router dan zo instel dat hij een andere ip range gebruikt is mijn netwerk dan voor hem zichtbaar? of moet ik met virtuele lan's aan de slag?
Of?
Er loopt 1 kabel van mijn GS116Ev2 managed switch naar het tuinhuis.
Ik heb daar een wifi versterker staan. Maar ik hoef daar geen verbinding te hebben met mijn lokale netwerk, een rechtstreekse lijn naar buiten is voldoende. Kan dat met deze switch, en hoe dan
???
Behoorlijk nieuw hierin..
Mijn buurman gaat verhuizen en heeft zijn Internet opgezegd nu zit hij zonder.
We zitten met de achtertuinen aan elkaar dus wifi heeft niet heel veel zin.
Netwerkkabel is geen probleem. ik heb een 'domme' switch achter in de tuin en kan vandaaruit een kabel doortrekken naar zijn router.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn netwerk een beetje afgeschermd blijft?
Zijn router krijgt een ip adres van mijn dhcp server. Als ik zijn router dan zo instel dat hij een andere ip range gebruikt is mijn netwerk dan voor hem zichtbaar? of moet ik met virtuele lan's aan de slag?
Of?
Er loopt 1 kabel van mijn GS116Ev2 managed switch naar het tuinhuis.
Ik heb daar een wifi versterker staan. Maar ik hoef daar geen verbinding te hebben met mijn lokale netwerk, een rechtstreekse lijn naar buiten is voldoende. Kan dat met deze switch, en hoe dan
Behoorlijk nieuw hierin..

Ik vind van niet......